Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Volvo S40N T5, något att ha?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Volvo S40N T5, något att ha?

    Hejsan på er!

    Lika bra att fråga på detta eminenta forum, med sina volvofrågor oxå.. Här får man ju alltid svar!

    Jag har tittat runt en del efter en begagnad Volvo S40 T5, som man kan få provköra, men de är rätt sällsynta hos handlarna tyvärr.. Jag fick upp intresset för denna model, när jag fick se vad prislappen låg på. Man får ju mycket motor, en hel del utrustning, en säker bil och relativt snål bil med låga mil, för runt 130-155.000:-

    För skojs skull kollade jag försäkringen på en T5:a och för min del (29 år gammal, aldrig krockat, landsbygd) så skulle den ligga runt 5500:- helförsäkrad/år. Det är nästan samma summa som jag idag ger för min Passat 1,8T, 98:a....

    Är det någon som kört den nya S40:in och då med T5 motorn? Känns den "sportig" eller "gubbig" Hur kommer det sig att den är relativt billig, är det en "skitbil"? Har ni några positiva eller negativa åsikter om den?

    Tack på förhand!
    Rattar diesel...

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Jag har en hel del S40 men ingen T5a utan 1,8F, 2,4 (140) och 2,4 (170). Bortsett från effekten är dessa och T5orna lika.

    T5 motorn i S40 är inte samma som i S60 utan baserad på 2,5T motorn med en lätt effekthöjning = beprövad konstruktion.

    S40 har ett mycket bra chassi och är helt klart kul att köra, betydligt roligare än S80/V70/S60. Bilens chassi har sin grund i Ford Focus som är en av de absolut bästa mellanklassarna vad gäller chassi.

    Tyvärr har bilen en del gemensamt med Ford Focus kvalitetsmässigt också. Inte så att den går sönder utan mestadels känslan. Byggkvaliteten invändigt är inte i närheten av S60/V70/S80 tyvärr. Inte heller ljudisoleringen.

    Att försäkringen är billig förklaras nog av att S40 i enklare modeller körs av en hel del gubbar som sänker olycksfrekvensen.

    Det är absolut ingen fel på bilen, det är ingen skitbil på något sett utan helt klart jämförbar med Saab 9-3 SS Aero exempelvis.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  3. #3
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Skitbil? Det är väl tämligen relativt...
    Saab har ju primärt haft problem med 9-3 SS åm -03 om man ser till barnsjukdomar men tyvärr har inte Volvo lyckats lika "bra" med S40/V50 utan där ser vi problem med de 3 första årsmodellerna. Om det är därför bilen är billig eller ej kan jag däremot inte svara på. Jag tycker också det är mycket bil för pengarna, men skulle aldrig köpa en.
    Vad gäller felen listar jag de vanligaste här:

    *Defekt bränslepumpstyrenhet
    *Lister runt alla fönster kasar ned och blottar den lackade plåten
    *Defekta elektriska rattlås och startkontakter (2 olika problem med samma effekt, dvs du riskerar råka ut för problemet 2 ggr)
    *Oxiderade kontaktstycken och kabelmattor i dörrarna
    *Vibrerande broms trots nybytta skivor
    *Skurna generatorer på dieselmodellerna
    *Brustna hjulbultar

    Nu tar förvisso Volvo sitt ansvar vid de flesta av dessa problemen (beroende på mil och ålder givetvis) men det medför ju ändå viss irritation och besvär om man råkar ut för något även om det är gratis eller väldigt billigt att reparera.

    Om man bortser från eventuella problem och förutsätter att de är lösta och bilen inte är behäftade med fler problem än genomsnittsbilen så kommer vi till frågan vad man gillar själva bilen och hur den är att köra.
    Som Andreas skrev har den ett chassi som är betydligt mer inspirerande än de större eller äldre modellerna och T5 motorn är väldigt trevlig och pålitlig, om man gillar "volvokaraktär" på momentkurva och pedalrespons. Inredningen känns bättre ihopsatt än Saabs 9-3a, men enligt mitt tycke måste inredningsdesignern ritat inredningen dagen efter firmafesten, mellan toalettbesöken, för den ser verkligen inte bra ut. T o m så flera Japaner lyckas bättre. Jämfört med V70 (både nya och gamla) så är det katastrof.
    Men det värsta av allt är stolarna och utrymmena. Hur f*n jag än skruvar på rattar och drar i spakar så är det helt omöjligt att hitta en bekväm sittställning, trots väldigt goda inställningsmöjligheter. Däremot sitter jag som gjuten så fort jag parkerar baken i min 9-3 Aero.
    Just ja, en sak till. Panelutblåsen till ventilationen brukar inte heller uppskattas. Varesig av mina kunder eller mig själv. Märkligt nog är dom alltid helt stängda på bilarna vi får in och när jag själv kör märker jag ofta att det drar obehagligt oavsett hur man försöker rikta dom.

    Detta är bara mina små tankar kring bilen. Hade jag varit som dig hade jag försökt låna en sådan över en helg så du verkligen fick känna på den "till vardags" för att få en uppfattning om hur bilen skulle fungera för dig, med bekvämlighet osv.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Då får man tacka för infon.. Då verkar det vara lite problem med den modellen ändå.. Men man får inte stirra sig blind på allt heller.. Som sagt, det skulle vara bra om man fick möjligheten att prova bilen en helg eller liknande, men det är inte så gott om T5:or hos bilfirmorna..

    Någon mer som har lite erfarenheter om den bilen?

    Jag har själv varit inne på en 9-3 Aero SS under flera år, men det känns som man får överge den tanken. Oftast har de gått alldeles för många mil. Och har de inte gjort de, så är det ett överpris på dem tycker jag... Därav att man har slängt en blick åt S40- hållet..

    MvH
    Rattar diesel...

  5. #5
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Köp en C30 T5 istället, baksätet i S40/V50 är oanvändbart för alla utom benamputerade.
    Vill du ha en bil i samma storleksklass med benutrymme i baksätet får du välja Saab 9-3 SS.
    All makt åt Thengil!

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    kan ju även vara så att de betingar ett såpass lågt pris av ett skäl, nämligen att de knappt är säljbara som beg-objekt?

    kanske värt att ta med i beräkningen om man en dag ska sälja bilen?
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Bara för att en bil betingar ett lågt pris på begmarknaden är den ju knappast värdelös.

    Just nu har ett mycket stort antal fd S40 tjänstebilar börjat komma ut på marknaden och detta stora utbud påverkar priset nedåt. Att en Volvo skulle vara osäljbar är, om man ser till historien, ett ganska hårt uttalande.

    Priserna på exempelvis 9-3 SS Aero är ju knappast högre, snarare tvärtom. Ingen påstår att den är omöjlig att sälja ändå? 9-5 sedan kvalar väl dock in under den kategorin.

    Saab 9-3 Aero
    http://www.blocket.se/vi/18565266.htm?ca=11_s
    http://www.blocket.se/vi/18243179.htm?ca=11_s

    Volvo S40T5
    http://www.blocket.se/vi/17421864.htm?ca=11_s
    http://www.blocket.se/vi/18247892.htm?ca=11_s&last=1
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Bara för att en bil betingar ett lågt pris på begmarknaden är den ju knappast värdelös.

    Just nu har ett mycket stort antal fd S40 tjänstebilar börjat komma ut på marknaden och detta stora utbud påverkar priset nedåt. Att en Volvo skulle vara osäljbar är, om man ser till historien, ett ganska hårt uttalande.

    Priserna på exempelvis 9-3 SS Aero är ju knappast högre, snarare tvärtom. Ingen påstår att den är omöjlig att sälja ändå? 9-5 sedan kvalar väl dock in under den kategorin.

    Saab 9-3 Aero
    http://www.blocket.se/vi/18565266.htm?ca=11_s
    http://www.blocket.se/vi/18243179.htm?ca=11_s

    Volvo S40T5
    http://www.blocket.se/vi/17421864.htm?ca=11_s
    http://www.blocket.se/vi/18247892.htm?ca=11_s&last=1
    Min post var mer allmänt, inte riktat mot just S40/V50. Dock måste jag säga att just S40n är väldigt sällsynt på vägarna (kanske bara jag som inte ser dem?), medan 9-3 SSen är en mer frekvent förekommande bil. Detta får i alla fall mig att tro att 9-3orna är hetare på beg.marknaden och därmed lättare att sälja den dagen man vill bli av med den.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    1814 träffar på Blocket på Saab 9-3 2004->
    765 + 1813 träffar på Blocket på Volvo S40/V50 2004->

    89 +236 st Volvo S40/V50 T5 till salu 2004->
    315 st Saab 9-3 Aero 2004->

    Fler Volvosar till salu verkar det som. Kanske man som Saab intresserad reagerar mer på när man ser en Saab i trafiken än en S40/V50
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    1814 träffar på Blocket på Saab 9-3 2004->
    765 + 1813 träffar på Blocket på Volvo S40/V50 2004->

    89 +236 st Volvo S40/V50 T5 till salu 2004->
    315 st Saab 9-3 Aero 2004->

    Fler Volvosar till salu verkar det som. Kanske man som Saab intresserad reagerar mer på när man ser en Saab i trafiken än en S40/V50
    Nu vet jag inte hur fördelningen är på de bilar som är till salu, men kan ju också vara så att flertalet av de volvo:sar som är till salu står utan brukare hos handlare medan saabarna rullar runt på gatorna?

    men det är troligen som du säger, att man hajar till på saabar eftersom man är insnöad i märket...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Vi började ju prata om S40 T5 och en nackdel med den är ju att den är fullkomligt identisk med alla snikmodeller. Det är inte ens 17" original på bilen, inga som helst karossmodifieringar jämfört med snikmodellerna förutom två avgaspipor.

    9-3 Aero å andra sidan ser man ju faktiskt ganska tydligt skillnaden mot de enklare modellerna, även mot Vectorn om man kan lite om Saab.

    Någon som vet hur många 9-3 respektive S40/V50 det sålts? Jag tror (tyvärr) att S40/V50 är en mer framgångsrik modell än 9-3
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  12. #12
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    593

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Autotech steg4 E85 sen jävlar har du ett monster ingen kommer kunna hänga av!
    En kompis till mig hade en sån o sålde den för ett tag sen, sjukt bra prestanda med trim, sen vet jag inte så mkt mer, han va nöjd iaf..

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Noterar att många 9-3 Aeros börjar komma ner i pris nu.. Hmm...svårt att veta hur man ska göra..
    Rattar diesel...

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Med nya S40, talar vi om S40N före eller efter faceliften då?
    Jag var själv sugen på en V50 precis när dom kom men de var ju bedrövliga, efter att ha provkört efter faceliften där det förutom mer förvaring även har tillkommit bättre dörrlister(förbättrades redan efter första årsmod. men mer vid faceliften) m.m så är det en helt ok bil.

    Här har du mina kommentarer från ett annat forum ang. första årsmodellen då jag hyrde en i en veckas tid:
    Detta var då ingen T5.

    Plus:
    Snygg exteriör
    motorn känns piggare än i v70.
    Rapp i överföringen Ratt -> Hjul.
    Rymligare än jag trott!
    _________________________________
    Körglad.
    Tyst motor.
    Bekväm körställning om än inte lika bra som i v70.
    Bra lyktor (halv/helljus)
    Köregenskaperna försämras inte märkbart vid full last.


    Minus:
    Plastig interiört! Märks att det är en billigare bil än v70.
    För få förvaringsfack och de som finns är för små, det i fördörren och passagerardörren får jag ner halva fingret i. I bakdörrarna finns inga fack.
    Känns vinglig i framvagnen.
    Högre vägbrus än i V70 trots att jag tycker V70ins brus i baksätet är i högsta laget.
    Speciellt till klimatanläggningen så saknar jag separata reglage för vänster/höger istället för att som nu sköta allt med samma reglage och behöva knappa i en "meny"
    __________________________________________________ _______
    VÄGBRUS! Flera ggr när jag blev omkörd var jag tvungen att kika så samtliga fönster var stängda för så mycket ljud läkte in.
    Vindrutetorkare, det snabbaste intervallet var alldeles för långsamt, hamnade i en skaplig skur och såg inte ut genom rutan då de inte lyckades få bort vattnet snabbt nog, de är betydligt snabbare på 343an som är 20år äldre!
    Möjlighet till undanmanöver vid inbromsning. Vid inbromsning och sväng samtidigt så blir ratten näst intill stum och bilen måste brytas in, jobbigt vid omkörningar där jag ska in mellan två bilar och således måste bromsa. Som tur var visste jag om det idag när jag behövde väja för en bil som körde ut framför mig på landsväg så jag fick väja utan att bromsa... hade kunnat göra onödigt ont då inte farten kom ner.


    Har fler kommentarer men det där är de viktigaste.

    Summa sumarum är att jag har svårt att tänka mig att köpa en v50 efter denna tur. Jag kräver mer av en bil i den prisklassen, annars hade jag köpt en Berlingo eller liknande som i alla fall är billigare
    För ett år sedan var jag så in och provkörde en 08a för att se om en faceliftad var något för mig:
    De plus jag skrivit tidigare i tråden kvarstår. De minus jag skrivit tidigare tänkte jag kommentera igen.

    Plastig interiört: Bättre, inte bra men tillräckligt för en bil i den prisklassen.

    För få förvaringsfack: Facken är betydligt bättre! dock är de fortfarande små och av någon outgrundlig anledning så är facket i armstödet för litet för att få ner cd-skivor i. Men mycket bättre än föregångaren!
    Känns vinglig i framvagnen: Mycket bättre.
    Högre vägbrus än i V70: Enligt säljaren så har de nya bilarna andra dörrlister än de gamla, något som ska få ner vägbruset rejält. Stor skillnad var det också även om den är långt ifrån tyst.
    Speciellt till klimatanläggningen så saknar...: Samma sak fortfarande, antar att det är en vanesak.
    Möjlighet till undanmanöver vid inbromsning...: Åtgärdat, märkte inte en tendens till detta problem.


    Sammanfattat så är jag tillräckligt nöjd med de åtgärder som gjorts för att jag ska kunna tänka mig en V50 -08! Återstår att se om dieseln imponerar tillräckligt och om jag hittar något annat istället.
    Mvh
    Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Har visserligen bara erfarenhet av pre-facelift V50 T5 AWD. Har kört den bilen en hel del (MTE Steg1) och den rör på sig bra, känns verkligen inte som en turbomotor då du har kraft direkt även en bra bit under 2000rpm.

    Bilen som jag kört är en -05a som bla har laminerade fönster. Ljud komforten i motorvägsfart är utan anmärkning, förstår verkligen inte vad alla klagar över? Senaste jag körde bilen var det på lunda och då var det konbana som gällde. Satt i baksätet på vägen upp och var inget direkt störande brus, visserligen hade vi stereon på normalvolym (inte så lågt att man måste anstränga sig för att höra, och heller inte så högt att jag inte kunde hänga med i samtalen från framsätet). På konbanan körde jag bilen 3ggr och märkte inte alls av att man inte kan svänga och bromsa samtidigt, måste vart ngt med den bilen. Visserligen känner man i konbanan att en V50 AWD inte är någon lättviktare (kasar en del med framhjulen) men styrningen hängde med bra.

    Nu är denna bil sänkt ca 60/40 samt har 19" fälgar, inte något som höjer ljudkomfort eller åkkomfort men den är faktiskt ruskigt komfortabel att både köra och bli körd i.

    Edit: Felen som denna bil råkat ut för under de senaste 2 åren är: Drivknut alt hjullager på höger fram. Sen att stereon stänger av sig själv, ibland och går heller inte att starta. Tror den fått 3 nya programvaror men fortfarande inte helt löst.

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 284

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Hej

    Tycker Volvo's S40/V50 är en bra bil. Har förvisso bara kört V50 T5 M/04 och numera V50 D5 M/08 (Facelift). Har egentligen inget dåligt att säga annat än bagageutrymmet och dom höga servicekostnaderna. Visst den kunde vara lite snålare (gäller främst T5) och lite större i baksätet men den är trots allt rejält mycket kortare och smidigare än t ex 9-3SS/SC.

    Spårstabil och riktigt kul på kurviga landsvägar. Undvik första årsmodellen pga att den känns sämre ihopskruvad.

    Lycka till

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Citat Ursprungligen postat av Raven
    Bilen som jag kört är en -05a som bla har laminerade fönster. Ljud komforten i motorvägsfart är utan anmärkning, förstår verkligen inte vad alla klagar över?
    Huruvida de jag kört haft laminerade rutor ska jag låta vara osagt.
    Oavsett, i jämförelse med 9-3SS så är den inte sämre och i jämförelse med og9-3 så är den hästvägar bättre. Men jag har lite högra krav om jag ska köpa en ny bil.
    Dock så blev den som sagt bättre med nya dörrlisterna.

    mvh
    Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Om man jämför V50s ljudnivå med

    BMW 3 serie
    Mercedes C klass
    Audi A4

    så ligger V50 långt efteråt. Men man kanske snarare ska jämföra med Ford Mondeo, Volkswagen Passat och Saab 9-3 och då ligger V50n bättre till.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Känner att jag måste få ytta mig
    Bilen är säkert jättebra men HUR kan man designa en så fruktansvärt ful och tråkig inredning? Bilen ser ut som en myrslok framifrån också.
    Nej, Volvos design de senaste åren (förutom s80n) ser inte mycket ut för världen... tråkig och gubbig.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Volvo S40N T5, något att ha?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Om man jämför V50s ljudnivå med

    BMW 3 serie
    Mercedes C klass
    Audi A4

    så ligger V50 långt efteråt. Men man kanske snarare ska jämföra med Ford Mondeo, Volkswagen Passat och Saab 9-3 och då ligger V50n bättre till.
    C klass går fetbort vad gäller kupé ljud. Helt klart sämre än min egen Passat. Och ja...jag kör ganska många olika C klass som hyrbil i tjänsten.
    Däcken brukar vara det som påverkar mest, mina däck på passaten är Pirelli P7.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

Liknande ämnen

  1. s40N 05/ v70 99 (Passar diverse fälgar)
    Av Aero_Jansson i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 00:07
  2. HK volvo 745....
    Av yogurt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 14:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •