Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gustaf E. Bil i Skövde

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    230

    Gustaf E. Bil i Skövde

    Håller på att konvertera till ACC i min 9k så jag var på Gustaf E. bil i skövde för att få kopia på ett elschama på detta, när jag kommer hem upptäcker jag att det var bara halva elschemat jag fått, så dagen efter tar jag svängen förbi igen, säger som det är och får svaret:
    -Nej, vi lämnar inte ut mer än det du fick i går. Du får gå till Mekonomen och köpa dig en Haynes-bok.

    Tur att det finns andra Saab-handlare, åkte till en där jag fick gå ut i vekstan och bläddra igenom pärmen och peka på det jag vill ha... Inga problem alls...

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 680
    Elake Gustaf i skövde är inget rolig alls, kolla hellre med Bröderna larssons i Skara, de är trevliga och tillmötesgående. dessutom råkade de vara 700kr billigare än elake gustaf på min förra service...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    230
    Jag hoppade in hos Br. Larsson i Alingsås när jag åkte förbi samma dag...

    Gubben bara skrattade under tiden jag bälddrade i pärmen och sade "vad gött, tänkt om man alltid kunde stå och titta på och kunden gör jobbet..."

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    Elake Gustaf i skövde är inget rolig alls, kolla hellre med Bröderna larssons i Skara, de är trevliga och tillmötesgående. dessutom råkade de vara 700kr billigare än elake gustaf på min förra service...
    Inget trevligt alls i skara, var inne i skara och provkörde en 9000T16, saken var att bilen stendog när jag kom till axvall, hållde på som fan och försökte få igång den, ringde försäljaren och han var skogstokig, kom och hämta bilen och det visade sig att startspärren hade hängt sig, han blev lite munter då och så klart på vägen till skara igen så hade jag ju så klart kört sönder turbon på bilen, nä nä jag har kört lungt och fint, enligt mekanikern så hörde han att turbon var baj, turbon surra eller rök inget,,sa till honom att jag vet hur man hanterar en turbo för att den ska må bra, då blev han lite tveksam och jag tacka för mig och gick ilsken som ett bi, Allt detta för att han skulle få ut något av det hela Bilen hade stått typ ett år på saab i skara för försäljning innan jag kom och provkörde den och vad jag har sett så står den kvar än

Liknande ämnen

  1. Gustaf E bil i Borås, tummen upp
    Av Wicked i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 21:59
  2. Mariestad (Gustaf E.) eller Kristinehamn (Wafab) ?
    Av TurboLover i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 11:29
  3. Meguiars i skövde/skara
    Av saab_4ever i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 15:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •