Sommarens banträffar gav mersmak. Till Mantorp följde en "svikare" med (han körde 9000 innan men kör nu stjärn-bil) och han kom fram till att han nog inte skulle kunna leva utan SAAB och banåka.

Vi har sen Mantorp letat lämpligt objekt för att bygga en banräcer med väldigt tajt budget. I veckan kom så genombrottet och objektet är inhandlat!

Without further ado, bollman och markusspeedy presenterar här och nu tråden om "T-Röd" (vi ärvde namnet av förre ägaren ).

Bilen är en 900S från 91 med en del lull-lull men också en lista på saker som måste åtgärdas. Bilen kommer senast från "gamle svarten" här på forumet som kört den hårt på E85. Medföljde gjorde också en hel del "bonusdelar" som säkert kan komma till användning

En sån här tråd utan bilder är såklart värdelös så håll till godo

Senaste besiktningsprotokollet

Plastbiten som saknas skall jag få, kylarbalken såld och lyktor saknas, fixas på returbilen

2,3-topp, 2,1-insug

Ställbar BTR!

Fet vinge men dragkrok? Måste bort!

Reservdelar! (läses med finlandssvensk brytning, ni vet som i första Jönsson-ligan-filmen)

Projektskylt följde med

Här var det inge kul all plast som hör hemma här är borta också.

Nuvarande inredning...rensas!

3" hela vägen och en enda japsdämpare i slutet, ser rätt fett ut.

Vojne... tur att aero-plasten skymmer det här... leta ny dörr tror jag...

Sportigt värre, hihi

Här var det öppet!

Egenbyggd batteriböj

"Branded for life"

Racing värre

Vafalls? Lipar han åt mig???

Gårdagskvällen började med att försöka få den att starta då en del "vitala delar" hade avlägsnats. Det hela fastnade på en saknad banjoskruv till fuelrailen så det får vänta tills jag varit på returbilen. Istället började jag riva lite i inredningen och hittade ett gammalt larm och ett rätt så rejält hål i golvet Det blev ju en bra lättning att bli av med mattorna då de var dyngsura.
Är det någon som vet om de gamla CarGuard-larmen SAAB krängde till dessa bilar hade startspärr? Det sitter någon nyckel-moj i nedersta stora facket och jag försöker reda ut vad alla kablar går till. Det finns 2 tjocka, gula sladdar som verkar gå upp till säkringsboxen?