Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 40

Ämne: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    60

    Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Hallå!

    Går och funderar på att kasta ut min AS2 maskin till förmån för en Pioneer FH-P80BT, eller likvärdig i prisklassen runt 3000-4000:-
    Har i dagsläget bytt ut samtliga högtalare emot 3,5" JL Audio i instrumentpanelen, 6,5" DLS R6A i framdörrarna och 5,25" DLS i bakdörrarna.

    Allt detta drivs av ett DLS CA-51 steg som en förberedelse för framtida basbygge....

    Någon som har denna maskin monterad i sin Saab och vill dela med sig lite bilder på hur installationen ser ut.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av emzer
    Hallå!

    Går och funderar på att kasta ut min AS2 maskin till förmån för en Pioneer FH-P80BT, eller likvärdig i prisklassen runt 3000-4000:-
    Har i dagsläget bytt ut samtliga högtalare emot 3,5" JL Audio i instrumentpanelen, 6,5" DLS R6A i framdörrarna och 5,25" DLS i bakdörrarna.

    Allt detta drivs av ett DLS CA-51 steg som en förberedelse för framtida basbygge....

    Någon som har denna maskin monterad i sin Saab och vill dela med sig lite bilder på hur installationen ser ut.
    Jag har en sån dock inte monterad då skiten inte fungerade när den investerades. Får bara ljud ut på sub-utgången så den är på garantireparation. Dom är restade runt om i europa så de e rätt svårt att få tag på dom nu.

    Men fyy helvete va fin den är :]

    Kör med samma högtalare som du har i din bil fast med annat steg till framsystemet. Kan ge en liten recension sen när jag fått stereon.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    60

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Ja jag tycker den ser helt ok ut! Var i väg och kikade på en idag, gillar att den har blåtand så man kan använda bilens befintliga högtalare när man pratar i telefon trådlöst!

    Köpte du till någon monteringsram eller passar den som följer med? Man vill ju att det ska se så original ut som möjligt!

    Sen vad jag förstår så måste man köpa till en extra iso adapter för att få rattknapparna att funka, (gäller iofs andra eftermarknads maskiner oxå). Ingen som har en lösning på detta, känns inte speciellt motiverat att en sådan ska gå på mellan 700-900:- hyfsat överpris för ett par kontakter å en sladdstump!

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av emzer
    Ja jag tycker den ser helt ok ut! Var i väg och kikade på en idag, gillar att den har blåtand så man kan använda bilens befintliga högtalare när man pratar i telefon trådlöst!

    Köpte du till någon monteringsram eller passar den som följer med? Man vill ju att det ska se så original ut som möjligt!

    Sen vad jag förstår så måste man köpa till en extra iso adapter för att få rattknapparna att funka, (gäller iofs andra eftermarknads maskiner oxå). Ingen som har en lösning på detta, känns inte speciellt motiverat att en sådan ska gå på mellan 700-900:- hyfsat överpris för ett par kontakter å en sladdstump!
    Monteringsram följer med men är inte 100% passform på denna. Har dock inte haft den monterad nån längre stund så jag la märke till direkt hur allt passade, märkte som sagt ganska fort att det inte fungerade som det ska. Backesljud.se har adaptern du letar efter, ganska säker på att den inte kostar så mkt som du nämde.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  5. #5

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    En sån maskin kanske man skulle köra på,den verkar ju ha dom funktionera man vill ha och utseendet för en hygglig prislapp


  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Jag tar lite bilder på installationen i min så fort jag får i den i bilen efter reparationen så ni får se hur den sitter i en 9-5'a :-)
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    60

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Ja ta ett par bilder så man ser hur den ser ut i sin sätta miljö! Pratade med backe om adapter för rattstyrning och han skulle kolla vad de kostade men trodde tyvärr att de rörde sig om de pengarna......... Du får jaga på så du får tillbaks din maskin snart!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av emzer
    Ja ta ett par bilder så man ser hur den ser ut i sin sätta miljö! Pratade med backe om adapter för rattstyrning och han skulle kolla vad de kostade men trodde tyvärr att de rörde sig om de pengarna......... Du får jaga på så du får tillbaks din maskin snart!
    Ahh, det var adaptern för rattstyrning du skulle ha. Den kostar om jag inte minns fel ganska precis 700:- och får beställas från pioneer. Dock så fick jag den inte att fungera med min nuvarande pioneerspelare
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    633

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Är också ruskigt sugen på en sådan maskin!
    Ja, intresserad av lite bilder i en saab också
    9000 CS 2.0t -96
    9-3 Cab 2.0t -04
    V70 DrivE -12
    Kia Cee'd SW 1.6 CRDi -08

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av Wallgren
    Är också ruskigt sugen på en sådan maskin!
    Ja, intresserad av lite bilder i en saab också
    Stressa mig inte nu... :P Kollade status på reparationen och den står fortfarande bara på "Registrerad på verkstad"
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    P80BT är en grymt snygg spelare, men eftersom jag behöver en vettigt navi fick det bli en AVIC-F900BT istället
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    60

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Stressa mig inte nu... :P Kollade status på reparationen och den står fortfarande bara på "Registrerad på verkstad"
    Hehe, hört nått mer från verkstaden ang reparationen? Sugen på lite bilder

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    82

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av Petsons bror
    P80BT är en grymt snygg spelare, men eftersom jag behöver en vettigt navi fick det bli en AVIC-F900BT istället
    Hej!

    Har du den monterad i 9-5:an M06? I så fall, funkar det med rattknapparna?

    M.v.h
    Lasse

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av emzer
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Stressa mig inte nu... :P Kollade status på reparationen och den står fortfarande bara på "Registrerad på verkstad"
    Hehe, hört nått mer från verkstaden ang reparationen? Sugen på lite bilder
    Nu är den iaf monterad i bilen men de va lite mörkt för att ta bra bilder. Fota med blixt är ingen höjdare heller då stereon är väldigt blank :-/

    Men rackarns va fiiin den är Spelar bra gör den med men har inte hunnit ställa in den något alls. Lirar på "grundinställningar" nu :-/
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    60

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Nu är den iaf monterad i bilen men de va lite mörkt för att ta bra bilder. Fota med blixt är ingen höjdare heller då stereon är väldigt blank :-/

    Men rackarns va fiiin den är Spelar bra gör den med men har inte hunnit ställa in den något alls. Lirar på "grundinställningar" nu :-/
    Ja jag kan tänka mig att den smälter in fint i 9-5:ans miljö! Stor skillnad emot original maskinen ljudmässigt eller? Bara att plocka fram kameran i morgon å ta lite bilder

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av emzer
    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Nu är den iaf monterad i bilen men de va lite mörkt för att ta bra bilder. Fota med blixt är ingen höjdare heller då stereon är väldigt blank :-/

    Men rackarns va fiiin den är Spelar bra gör den med men har inte hunnit ställa in den något alls. Lirar på "grundinställningar" nu :-/
    Ja jag kan tänka mig att den smälter in fint i 9-5:ans miljö! Stor skillnad emot original maskinen ljudmässigt eller? Bara att plocka fram kameran i morgon å ta lite bilder
    Skillnad är det absolut men måste säga att jag inte riktigt minns hur det låter med originalstereon. Har haft en annan pioneerspelare nu i drygt ett år plus att jag har kastat ur alla originalhögtarlare och petat i DLS-grejjer runt om i hela bilen.

    Bilder ordnar jag asap
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av B235R
    Citat Ursprungligen postat av Petsons bror
    P80BT är en grymt snygg spelare, men eftersom jag behöver en vettigt navi fick det bli en AVIC-F900BT istället
    Hej!

    Har du den monterad i 9-5:an M06? I så fall, funkar det med rattknapparna?

    M.v.h
    Lasse
    Jo tack bra, fick (köpa) med ett kablage som fixar både speedpulsen, rattstyrningen, ström och högtalarkablarna, grymt smidigt att koppla in. Det svåraste var faktiskt att få loss originalspelaren. Det enda som jag inte gillar är monteringsramen (ej från Pioneer) gör att navin hamnar 2 - 3 mm får lång in, men det kanske är en smaksak. Nu skall resten av originalsystemet bytas det med
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    82

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Hej!

    Låter bra! Används original slutsteg eller huvudenhetens?

    Är du nöjd med navigatorn? Har original Denso-nav i min, navigatorn funkar väl ok men det är lite dumt att man inte kan lyssna på skiva fram samtidigt med navigation. Sen skulle det va smidigt med Ipod-anslutning. Funkar den inbyggda handsfreen? Har du nån bild på hur det ser ut?

    M.v.h
    Lasse

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Citat Ursprungligen postat av B235R
    Hej!

    Låter bra! Används original slutsteg eller huvudenhetens?

    Är du nöjd med navigatorn? Har original Denso-nav i min, navigatorn funkar väl ok men det är lite dumt att man inte kan lyssna på skiva fram samtidigt med navigation. Sen skulle det va smidigt med Ipod-anslutning. Funkar den inbyggda handsfreen? Har du nån bild på hur det ser ut?

    M.v.h
    Lasse
    Än så länge används originalsteget, vilket skapar brus pga för hög signal ut från Pioneeren. Men det kan rådas bot på, antingen som en kollega har gjort i sin 9-3:a, han har satt dit en hög till lågnivåadater mellan Pioneeren och slutsteget. Eller som jag skall göra, byta ut steget

    Handsfree:en fungerar bra men micken skall bytas ut mot en som inte är så riktningskänslig.

    iPod kabel är på väg, ligger på posten redan

    Edit: Bild

    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Åsikter om Pioneer FH-P80BT eller tips på annan huvudenhet

    Aningen suddig bild tagen med mobiltelefon men man ser ungefär hur P80BT'n sitter i en 9-5'a iaf. Ska ta nån bild med digitalkameran nån gång med :]

    http://manick.org/images/saab/DSC00017.JPG
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

Liknande ämnen

  1. Hur ska jag fästa min Dubbel-DIN? Pioneer FH-P80BT.
    Av Fabian i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 20:09
  2. Byta huvudenhet Pioneer DEX-P99 till vad?
    Av Martin 2445 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 22:08
  3. Pioneer FH-P80BT i en Saab 9-3 02:a
    Av Pellefan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 17:21
  4. Kenwood DPX503UY eller Pioneer FH-P80BT
    Av ShaddeN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 03:05
  5. 9000, OG9-3 eller OG9-5 alla tips och åsikter välkomna!
    Av Chris i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 01:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •