Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 72

Ämne: XPERIA mot IPHONE

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    XPERIA mot IPHONE

    Har skaffat mig en xperia. Men e sugen på en Iphone istället.
    Har hittat en som vill byta sin Iphone mot min xperia.
    Gör jag rätt i att byta?
    Mvh Fredrik Olsson

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Absolut, Xperia känns lite som ett misslyckande faktiskt.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Absolut, Xperia känns lite som ett misslyckande faktiskt.
    Jasså, på vilket sett skulle det vara ett misslyckande?


    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Har skaffat mig en xperia. Men e sugen på en Iphone istället.
    Har hittat en som vill byta sin Iphone mot min xperia.
    Gör jag rätt i att byta?
    Jag säger att det beror på vad du vill använda telefonen om det är smart att byta eller ej.

    Testa blocket, tradera och liknade sidor bör du kunna hitta några som vill byta.
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av zebbe84
    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Absolut, Xperia känns lite som ett misslyckande faktiskt.
    Jasså, på vilket sett skulle det vara ett misslyckande?


    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Har skaffat mig en xperia. Men e sugen på en Iphone istället.
    Har hittat en som vill byta sin Iphone mot min xperia.
    Gör jag rätt i att byta?
    Jag säger att det beror på vad du vill använda telefonen om det är smart att byta eller ej.

    Testa blocket, tradera och liknade sidor bör du kunna hitta några som vill byta.
    Jag har redan en kille som vill byta. Frågan e bara om jag gör rätt.
    Mvh Fredrik Olsson

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712

    Re: XPERIA mot IPHONE

    så kan det gå när man inte läser så noga.

    Vad tänker du använda telefonen till då?
    Om jag vore dig så skulle jag inte byta.

    fördelar med X1an
    +X1 är bra mycket snyggare (tycker jag)
    +har fysiskt tangetbord
    +WM innebär att du har hur mycket olika program som helst.
    sen finns det mer.

    men gör en för och nackdelar lista för båda telefonerna och se vad du tycker sen.
    har för mig att man inte kan lyssna på musik samtidigt som du t.ex surfar med iphone.

    Fördelar med Iphone.
    +Stor skärm = smidig att surfa med.
    +funkar bra ihop med itunes om du lär dig gilla det.
    +-Multi touch om man tycker det är viktigt.
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av zebbe84
    så kan det gå när man inte läser så noga.

    Vad tänker du använda telefonen till då?
    Om jag vore dig så skulle jag inte byta.

    fördelar med X1an
    +X1 är bra mycket snyggare (tycker jag)
    +har fysiskt tangetbord
    +WM innebär att du har hur mycket olika program som helst.
    sen finns det mer.

    men gör en för och nackdelar lista för båda telefonerna och se vad du tycker sen.
    har för mig att man inte kan lyssna på musik samtidigt som du t.ex surfar med iphone.

    Fördelar med Iphone.
    +Stor skärm = smidig att surfa med.
    +funkar bra ihop med itunes om du lär dig gilla det.
    +-Multi touch om man tycker det är viktigt.

    Det går alldeles umärkt att surfa och lyssna på musik samtidigt i iPhone.

    Det finns tusentals program av alla slag till iPhone, och det dyker upp nya i en jämn ström varje dag.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av zebbe84
    så kan det gå när man inte läser så noga.

    Vad tänker du använda telefonen till då?
    Om jag vore dig så skulle jag inte byta.

    fördelar med X1an
    +X1 är bra mycket snyggare (tycker jag)
    +har fysiskt tangetbord
    +WM innebär att du har hur mycket olika program som helst.
    sen finns det mer.

    men gör en för och nackdelar lista för båda telefonerna och se vad du tycker sen.
    har för mig att man inte kan lyssna på musik samtidigt som du t.ex surfar med iphone.

    Fördelar med Iphone.
    +Stor skärm = smidig att surfa med.
    +funkar bra ihop med itunes om du lär dig gilla det.
    +-Multi touch om man tycker det är viktigt.

    Det går alldeles umärkt att surfa och lyssna på musik samtidigt i iPhone.

    Det finns tusentals program av alla slag till iPhone, och det dyker upp nya i en jämn ström varje dag.

    MVH Tony
    Lutar nog mot ett byte. Ingen här som vill byta?

    Annars så hör jag nog av mig till den andra killen. Problemet e bara att han bor i stocholm och jag i gbg
    Mvh Fredrik Olsson

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av zebbe84
    så kan det gå när man inte läser så noga.

    Vad tänker du använda telefonen till då?
    Om jag vore dig så skulle jag inte byta.

    fördelar med X1an
    +X1 är bra mycket snyggare (tycker jag)
    +har fysiskt tangetbord
    +WM innebär att du har hur mycket olika program som helst.
    sen finns det mer.

    men gör en för och nackdelar lista för båda telefonerna och se vad du tycker sen.
    har för mig att man inte kan lyssna på musik samtidigt som du t.ex surfar med iphone.

    Fördelar med Iphone.
    +Stor skärm = smidig att surfa med.
    +funkar bra ihop med itunes om du lär dig gilla det.
    +-Multi touch om man tycker det är viktigt.

    Det går alldeles umärkt att surfa och lyssna på musik samtidigt i iPhone.

    Det finns tusentals program av alla slag till iPhone, och det dyker upp nya i en jämn ström varje dag.

    MVH Tony
    Ah, se där hade för mig det inte gick.

    snackar du om en orginal iphone med dessa massa program? undrar för jag har inte 100% koll på den.
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Orginal ja. Finns en uppsjö apps.

    En fördel med det virtuella tangentbordet är att det går så otroligt mycket snabbare att skriva med.
    Sedan är ju faktiskt windows mobile ganska hopplöst enligt mig. Pilligt och knöligt att använda, gammalt gränssnitt och inte särskilt snabbanvänt. Xperia verkar dessutom väldigt klumpig i utfällt läge.
    Tycker det är trist att köpa en ny svindyr mobiltelefon med Windows mobile (vad är det nu, 6.1?) som känns gammalt som gatan, och som plattform faktiskt är rätt gammalt. Visst har de uppdaterat det men PocketPCgrejen har ju funnits väldigt länge.

    Skulle jag köpa en SE skulle jag definitivt satsa på P1an, tycker den känns mycket trevligare, med ett schysst OS.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av zebbe84

    Ah, se där hade för mig det inte gick.

    snackar du om en orginal iphone med dessa massa program? undrar för jag har inte 100% koll på den.

    Vad skulle jag annars snacka om?

    Men en original iPhone så finns redan en drös trevliga program med i telefonen direkt ur kartongen. Detta oavsett om det är en svensksåld 3G-version eller en USA-köpt utan 3G.

    Sen kan man välja och vraka bäst man behagar på iTunes Store och App Store bland tusentals program.

    Jailbreakar man sen en iPhone så kan man installera Cydia och får då med Installer som ger möjlighet att hitta ytterligare en massa olika program som inte kan fås via Apples iTunes.

    Programmen är till 70-80% gratis på iTunes, och resten kostar från 7,00kr och uppåt. Men sällan dyrare än 75 kr.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng
    Orginal ja. Finns en uppsjö apps.

    En fördel med det virtuella tangentbordet är att det går så otroligt mycket snabbare att skriva med.
    Sedan är ju faktiskt windows mobile ganska hopplöst enligt mig. Pilligt och knöligt att använda, gammalt gränssnitt och inte särskilt snabbanvänt. Xperia verkar dessutom väldigt klumpig i utfällt läge.
    Tycker det är trist att köpa en ny svindyr mobiltelefon med Windows mobile (vad är det nu, 6.1?) som känns gammalt som gatan, och som plattform faktiskt är rätt gammalt. Visst har de uppdaterat det men PocketPCgrejen har ju funnits väldigt länge.

    Skulle jag köpa en SE skulle jag definitivt satsa på P1an, tycker den känns mycket trevligare, med ett schysst OS.
    Att det ska gå fortare att skriva på ett tangetbord på en skärm emot ett fysiskt råder det nog ganska delade meningar om. Men smaken är väl som baken.

    En fråga bara, har du sett X1 i verkligenheten? För den är bra mycket mindre än man tror.
    Det finns bra mycket olika shell nu till WM så det är kanon smidigt och kan göra med fingret som alla promt måste göra. Japp, det stämmer att det är 6.1 nu.

    Jag har faktiskt haft P1an i ett år nu, och skulle aldrig byta tillbaka min P1an i och med att jag har X1 nu istället. en liten notis bara


    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Vad skulle jag annars snacka om?

    Men en original iPhone så finns redan en drös trevliga program med i telefonen direkt ur kartongen. Detta oavsett om det är en svensksåld 3G-version eller en USA-köpt utan 3G.

    Sen kan man välja och vraka bäst man behagar på iTunes Store och App Store bland tusentals program.

    Jailbreakar man sen en iPhone så kan man installera Cydia och får då med Installer som ger möjlighet att hitta ytterligare en massa olika program som inte kan fås via Apples iTunes.

    Programmen är till 70-80% gratis på iTunes, och resten kostar från 7,00kr och uppåt. Men sällan dyrare än 75 kr.


    MVH Tony
    Med orginal menar jag självklart en icke jailbreakad telefon, som är väldigt vanligt vad jag har förstått.

    När du verkar har bra insikt i Iphone så jag har en fråga till. Jag har läst att iphone programen som man köper är låsta till sina egna installationsmappar? Vilket borde innebära att många program är väldigt begränsade med vad det kan göra?

    Mvh Sebastian
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

  12. #12
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Errrrr... Det är inte en begränsning, det är en feature! Det innebär att programmen aldrig kan ta sig ur sina installationsmappar och inte ens de elakaste av program skulle kunna sabba något annat än sig själv. Med det sagt innebär det inte att programmen i sig är begränsade i vad de kan göra. Det finns program och spel till iPhone som jag betvivlar något på WM eller Symbian kan göra. Spana in här: http://www.apple.com/iphone/appstore/

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Om du frågar mig så var Xperia X1 lite döfött från början eftersom man gör ett skal ovanpå WM. Interaktionen mellan skalet och WM fungerar hjälpligt men det är segt, riktigt segt ibland.

    Utvecklingspotentialen är så mycket större med iPhone och jag gissar att vi nu bara ser början på vad iPhone kan åstadkomma!

    Åk ut till närmaste Telia-butik och skaffa dig en uppfattning, personligen hade jag bytt direkt
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Errrrr... Det är inte en begränsning, det är en feature! Det innebär att programmen aldrig kan ta sig ur sina installationsmappar och inte ens de elakaste av program skulle kunna sabba något annat än sig själv. Med det sagt innebär det inte att programmen i sig är begränsade i vad de kan göra. Det finns program och spel till iPhone som jag betvivlar något på WM eller Symbian kan göra. Spana in här: http://www.apple.com/iphone/appstore/
    Med den "featuren" innebär det inte att man måste lägga alla filer man vill komma åt i just den mappen? eller kan programen även läsa utanför? Och kommer dessa program åt t.ex GPSen?

    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Om du frågar mig så var Xperia X1 lite döfött från början eftersom man gör ett skal ovanpå WM. Interaktionen mellan skalet och WM fungerar hjälpligt men det är segt, riktigt segt ibland.

    Utvecklingspotentialen är så mycket större med iPhone och jag gissar att vi nu bara ser början på vad iPhone kan åstadkomma!

    Åk ut till närmaste Telia-butik och skaffa dig en uppfattning, personligen hade jag bytt direkt
    Det vore skoj att veta när du tycker att X1 är seg och riktigt seg?
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    405

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Vad har iphone för upplösning på skärmen?

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av mss
    Vad har iphone för upplösning på skärmen?
    Iphone
    3,5-tum 480 x 320

    Xperia
    3 tum 800 X 480
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Subjektivt:
    1. X1 har Windows Mobile - går därför alltid bort.
    2. X1 har en traditionellt tryckkänslig (okänslig alltså) skärm - går därför alltid bort.
    3. X1 är ful och känns bara väldigt mycket 2005.
    4. Jag skriver snabbare på mitt iPhonetangentbord än vad jag gjorde på min TyTN-II (qwertytangentbord med vanliga knappar går alltså bort).
    5. iPhone 3G är elegant, känns mjuk och tilltalar mig med sin stilrena form.

    iPhone 3G är en telefon man har i sin ficka i en snygg läderpouch. iPhone 3G är en telefon man tar upp och håller i sin hand och känner sig riktigt tillfreds med och användarupplevelsen präglas av god smak och smidighet utan frustration över puckade och rutiga lösningar. När jag väl tvingas lägga ifrån mig min iPhone 3G lägger jag den aldrig på hårda ytor, jag har alltid något mjukt under - en tidning, en microfiberduk, en bok...

    Xperia är en telefon man har i ett brutalt hölster i sitt bälte. Man knäpper upp hölstret och öppnar dragkedjan ur polysesterfodralet man har den i. Man kopplar in sin handsfree, med 45 olika knappar man aldrig använder, som är större än mindre en laptop (eller så har man en bluetoothhandsfree man t.o.m. sover på nätterna med i örat, den blinkar ju sådär häftigt blått). Man trycker med nageln på displayen som bara blir repigare och repigare för varje dag som går, något som ägaren inte ens noterar - funktionerna har ju inte kompromissats. När man väl lägger ifrån sig den för att man tröttnat på ominstallera WM6 eftersom registret blir så plottrigt att prestandan blir lidande lägger man den direkt på bordet, utseendet och finishen spelar ju ändå ingen roll.

    Om man ser till stil, design, utseende och formgivning tycker jag man kan se på Xperia i jämförelse med iPhone 3G ungefär som man kan se på en Volvo i jämförelse med en SAAB. Det primitiva, kantiga, osmakliga och själlösa i jämförelse med det snygga, stilrena och det som uttalar god smak och som har så mycket själ att man vårdar den ömt som sitt eget barn. Japp, det sjukt, men det är den krassa verkligheten.
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av monty
    Subjektivt:.... å en massa mer text...
    .

    Ha ha, ja jäklar. Riktigt så infernaliskt iPhone-hard-core är då inte jag trots att jag har en iPhone jag gillar skarpt av flera anledningar. Men, jag är inte så förblindad att jag inte kan se de brister och nackdelar som iPhone faktiskt har, och jag påtalar dem gärna med.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av monty

    iPhone 3G är en telefon man har i sin ficka i en snygg läderpouch. iPhone 3G
    är en telefon varenda jevla fjortisjävel har
    tacka vetja T68an.. kass joystick och olidligt seg men den går att ringa med
    Subaru Legacy

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    712

    Re: XPERIA mot IPHONE

    Citat Ursprungligen postat av monty
    Subjektivt:
    1. X1 har Windows Mobile - går därför alltid bort.
    2. X1 har en traditionellt tryckkänslig (okänslig alltså) skärm - går därför alltid bort.
    3. X1 är ful och känns bara väldigt mycket 2005.
    4. Jag skriver snabbare på mitt iPhonetangentbord än vad jag gjorde på min TyTN-II (qwertytangentbord med vanliga knappar går alltså bort).
    5. iPhone 3G är elegant, känns mjuk och tilltalar mig med sin stilrena form.

    iPhone 3G är en telefon man har i sin ficka i en snygg läderpouch. iPhone 3G är en telefon man tar upp och håller i sin hand och känner sig riktigt tillfreds med och användarupplevelsen präglas av god smak och smidighet utan frustration över puckade och rutiga lösningar. När jag väl tvingas lägga ifrån mig min iPhone 3G lägger jag den aldrig på hårda ytor, jag har alltid något mjukt under - en tidning, en microfiberduk, en bok...

    Xperia är en telefon man har i ett brutalt hölster i sitt bälte. Man knäpper upp hölstret och öppnar dragkedjan ur polysesterfodralet man har den i. Man kopplar in sin handsfree, med 45 olika knappar man aldrig använder, som är större än mindre en laptop (eller så har man en bluetoothhandsfree man t.o.m. sover på nätterna med i örat, den blinkar ju sådär häftigt blått). Man trycker med nageln på displayen som bara blir repigare och repigare för varje dag som går, något som ägaren inte ens noterar - funktionerna har ju inte kompromissats. När man väl lägger ifrån sig den för att man tröttnat på ominstallera WM6 eftersom registret blir så plottrigt att prestandan blir lidande lägger man den direkt på bordet, utseendet och finishen spelar ju ändå ingen roll.

    Om man ser till stil, design, utseende och formgivning tycker jag man kan se på Xperia i jämförelse med iPhone 3G ungefär som man kan se på en Volvo i jämförelse med en SAAB. Det primitiva, kantiga, osmakliga och själlösa i jämförelse med det snygga, stilrena och det som uttalar god smak och som har så mycket själ att man vårdar den ömt som sitt eget barn. Japp, det sjukt, men det är den krassa verkligheten.
    Den dagen jag sätter min telefon i nån av fodral, den dagen ska jag börja ta ut min pension. Men jag vet icke vad det är för ålder på dig så jag dömmer inte.

    Och hur man tycker den ser ut är en väldigt delat, både iphone och X1. jag förövrigt gillar Iphone 2G bättre än den nya.

    Haha, repig och repig, synar min P1a just nu och den har då inga repor, skulle man ta och kolla på den är den helt plan. Och om man ska vara så känsligt då ser jag nog hellre en telefon fri från fingeravtryck men det är jag det.

    Citat Ursprungligen postat av davva
    är en telefon varenda jevla fjortisjävel har
    tacka vetja T68an.. kass joystick och olidligt seg men den går att ringa med
    Haha, inte att förglömma att man kan väl även rita bilder med punkter i den?


    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Ha ha, ja jäklar. Riktigt så infernaliskt iPhone-hard-core är då inte jag trots att jag har en iPhone jag gillar skarpt av flera anledningar. Men, jag är inte så förblindad att jag inte kan se de brister och nackdelar som iPhone faktiskt har, och jag påtalar dem gärna med.


    MVH Tony
    Det verkar inte vara allt för vanligt med folk som verkligen kan se brister i sina saker dem köper. Och det finns alltid brister, finns ingen som har tillverkat något som är perfekt ännu.
    Audi A4 2,0 TDI Q -07
    Vw Golf mk1 1,6Gti -82 SÅLD!, Saab 900 Aero -88B SÅLD!, Audi A3 1,9 TDIs -98 SÅLD!
    En superhemlig funktion!

Liknande ämnen

  1. Sony Xperia V
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-10, 00:33
  2. Sony Xperia S
    Av Ekio i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 13:39
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 10:53
  4. Alarm till Xperia
    Av kahlis i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 19:08
  5. Sony Ericsson Xperia i 9-5 '07?
    Av mange69 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 09:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •