Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frågor om garrett Garrett T04E turbo

  1. #1
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Frågor om garrett Garrett T04E turbo

    Är det något att ha? Någon som kör med sådant agg?

  2. #2
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Frågor om garrett Garrett T04E turbo

    upp

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    699

    Re: Frågor om garrett Garrett T04E turbo

    Finns en del som kör med det agget. Jag har enbart kört Volvo 850 med T04E men responsen och framförallt trycket på lite högre varv bra. Gillade det.

  4. #4
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 077

    Re: Frågor om garrett Garrett T04E turbo

    vad har du för effektmål samt övrig hårdvara?


    en sån turbo går inte att jämnföra med TD04 aggen på lång väg, men när väl T04E fått upp sitt laddtryck så ger den sig inte, den är en riktigt killer, håller laddtrycket även i riktigt höga varvtal, dock är den ju lite lik dom gamla garret TB03 aggen, lite seg i början vilket gör att bilen inte blir speciellt lättkörd. men gillar man en riktig hästpark eller rättare sagt Mamutspark när turbon kommer så

    sen är det klart av det påverkar vad man har för hårdvara i övrigt, som med alla turbo aggregat btw.

    sen är det ju självklart att detta beror också på vad det är för slag hybrid, beroende på avgashus, kompressorn mm, vissa är faktiskt inte så sega som man kan tro, men det finns också aggregat som är som riktiga 80tals aggregat som inte vill börja ladda föräns efter 3500rpm, men här spelar också övrig motorspec in, vilket jag nog tror att du vet.

    jag skulle satsat på en anna typ av turbo men det beror som sagt på vilken målsättning du har.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934

    Re: Frågor om garrett Garrett T04E turbo

    Då borde ju en sån turbo vara ganska bra för oss OG åkare som varvar mkt? Iom v-lådan osv

  6. #6
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Frågor om garrett Garrett T04E turbo

    Citat Ursprungligen postat av Saaben
    vad har du för effektmål samt övrig hårdvara?


    en sån turbo går inte att jämnföra med TD04 aggen på lång väg, men när väl T04E fått upp sitt laddtryck så ger den sig inte, den är en riktigt killer, håller laddtrycket även i riktigt höga varvtal, dock är den ju lite lik dom gamla garret TB03 aggen, lite seg i början vilket gör att bilen inte blir speciellt lättkörd. men gillar man en riktig hästpark eller rättare sagt Mamutspark när turbon kommer så

    sen är det klart av det påverkar vad man har för hårdvara i övrigt, som med alla turbo aggregat btw.

    sen är det ju självklart att detta beror också på vad det är för slag hybrid, beroende på avgashus, kompressorn mm, vissa är faktiskt inte så sega som man kan tro, men det finns också aggregat som är som riktiga 80tals aggregat som inte vill börja ladda föräns efter 3500rpm, men här spelar också övrig motorspec in, vilket jag nog tror att du vet.

    jag skulle satsat på en anna typ av turbo men det beror som sagt på vilken målsättning du har.
    Tack för ett mycket bra svar Jag hittade en annons på ett sådant agg och tänkte spara in lite pengar.... jag vill ha bra körbarhet så jag kommer att bruka bilen varje dag när vädret tillåter.... får bli 19T eller en 2871R tror jag....

Liknande ämnen

  1. Garrett TB2529 vs Garrett TB2531 vad skiljer?
    Av Nemesis_saab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 19:59
  2. Skillnad mellan Garrett TB2531 och Garrett TB25
    Av AbbeXXX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 17:09
  3. Garrett T04E på SAAB 9000 2.0T -86? (Obs: Amatör-fråga)
    Av delta99 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 16:16
  4. GARRETT T3/T04E turbo på og900 t16??
    Av Griffin88 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 16:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •