Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Koppla ur el till strålkastartorkare

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    68

    Koppla ur el till strålkastartorkare

    Hej. Mina strålkastartorkare har börjat leva sitt egna lilla liv. Stannar lite var dom vill. Nu har båda stannat "nere" Så ja tänkte passa på att koppla bort elen till dessa... Var gör jag det enklast utan att klippa några kablar?
    ///Mvh Seddzi... Saab 9-5 Aero -00
    http://www.garaget.org/?car=113384

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 922

    Re: Koppla ur el till strålkastartorkare

    det är väl enklare att lokalisera kontakterna till motorerna och dra ur dem?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438

    Re: Koppla ur el till strålkastartorkare

    Ryck säkringen. Strålkastartorkarna har en egen säkring.

    På og9-3 sitter den säkringen i elcentralen under huven, inte i elcentralen i kupén, och jag är till 99 procent säker att det är samma sak på 9-5.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    782

    Re: Koppla ur el till strålkastartorkare

    Citat Ursprungligen postat av Seddzi
    Hej. Mina strålkastartorkare har börjat leva sitt egna lilla liv. Stannar lite var dom vill. Nu har båda stannat "nere" Så ja tänkte passa på att koppla bort elen till dessa... Var gör jag det enklast utan att klippa några kablar?
    Vore det inte bättre att fixa lykttorkarna? Dom gör ju absolut stor nytta speciellt nu när den mörka och skitiga årstiden är på gång.
    Saab 900 i-16
    Saab 99 GL
    Saab 9-3SS

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    68

    Re: Koppla ur el till strålkastartorkare

    Jo, helt klart vore det det bästa att fixa dem. Jag kollade på någon instruktion en gång men ja tyckte det verkade krångligt. Eller är det ett lätt avhjälpt fel, tidsmässigt? Har inte tummen mitt i handen så att säga
    ///Mvh Seddzi... Saab 9-5 Aero -00
    http://www.garaget.org/?car=113384

  6. #6

    Re: Koppla ur el till strålkastartorkare

    tack för tipset om säkringen. jag har retat mig fly förbannad på mina torkare som stått mitt i strålkastaren.
    Idag tog jag tag i det och skulle skruva ner strålkastaren för att komma åt och koppla ur torkarmotorn men lyckades inte få bort strålkastaren. Så jag gav upp och bad om hjälp att köra torkarna medan jag med kraft skulle få torkarmotorerna att ställa sig i nollläget. Men det gick inte.
    Upptäckte vid den här tidpunkten att de inte rörde sig överhuvudtaget, trodde att dem rörde sig lite men sånt syns ju inte när man kör.
    Tittade efter i instruktionsboken och hittade säkringen. Det visade sig att säkringen till torkarmotorerna var trasig och boven till allt ihop.
    Så jag lånade en 7,5 A säkring från bakrutetorkarna och körde igång strålkastartorkarna, de torkade som en dröm och nu står dem i noll-läget, ÄNTLIGEN.
    Får se om ja bemödar mig att köpa en ny säkring till dem, motorerna kommer ju dö någongång iallafall. Tror jag e nöjd nu när dem ligger i noll-läget.
    Rattar en Saab OG 9-3 -03
    På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab

Liknande ämnen

  1. Laga motorn till strålkastartorkare
    Av Magnus2114 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 13:45
  2. Täckkåpor till strålkastartorkare finns var då?
    Av En_Svensk_Tiger i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 20:46
  3. Komma åt kablaget till strålkastartorkare?
    Av Marcus J i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 13:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •