Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: "Bygga om" org stereo og9-3

  1. #1

    "Bygga om" org stereo og9-3

    Tjena.Är det någon som vet om man kan bygga om eller till stereon med en enhet som kan spela mp3? Tex via cd växlar ingången? Vet att det finns fm sändare men vill ha en fast installation och helst behålla org stereo,i värsta fall får jag byta stereo.

  2. #2
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 546

    Re: "Bygga om" org stereo og9-3

    Så här kan man göra på ng900 iaf:
    http://photo.platonoff.com/Auto/2006092 ... ine_Input/

    Vet att det ska finnas nån tråd om detta, men inte så lätt nu när man inte kan söka efter den..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  3. #3

    Re: "Bygga om" org stereo og9-3

    jo det funkar ju om man har kassett men jag har cd och då har man väl även växlar ingång?

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 183

    Re: "Bygga om" org stereo og9-3

    Testa annars med en lite FM-sändare som du kopplar till en lös MP3-spelare/telefon med musikuppspelning.. sedan ska det bara vara att ratta in rätt frekvens på bilens radio.
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: "Bygga om" org stereo og9-3

    Citat Ursprungligen postat av Martin 2445
    Testa annars med en lite FM-sändare som du kopplar till en lös MP3-spelare/telefon med musikuppspelning.. sedan ska det bara vara att ratta in rätt frekvens på bilens radio.
    Det funkar ju att göra så, sen att överföringen och kvalitén blir herrejössesdålig är ju en annan femma...

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: "Bygga om" org stereo og9-3

    Jag kör med kassettadapter i min 9-3a och det låter _riktigt_ bra. Fördel också att man fortfarande har RDS-funktionerna ifall det händer något på vägen.

    Det finns få kasett-varianter av 9-3ans stereo men hittar du någon som har vill han nästan helt säkert byta med dig, och kanske betala programmeringen också, det tar ju annars SAAB-handlaren lite för.

  7. #7

    Re: "Bygga om" org stereo og9-3

    [quote=hållundan]
    Citat Ursprungligen postat av "Martin 2445":121liirh
    Testa annars med en lite FM-sändare som du kopplar till en lös MP3-spelare/telefon med musikuppspelning.. sedan ska det bara vara att ratta in rätt frekvens på bilens radio.
    Det funkar ju att göra så, sen att överföringen och kvalitén blir herrejössesdålig är ju en annan femma... [/quote:121liirh]


    Precis som jag skrev så vet jag att fm sändare finns men jag provade det i förra bilen och tycker att kvaliteten blir ganska dålig.
    Men jag hittade en som kopplat in via växlar ingången på org stereon och det funkade,får spåna vidare på det

Liknande ämnen

  1. Bygga om front till SAAB 9-5, "nya bilder"
    Av Victor W i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 23:14
  2. Bygga "custom-insug". Modell?
    Av BjörnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 20:22
  3. Bygga om till "vanlig" stereo i NG900
    Av TurboDanne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 16:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •