Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45

Ämne: När är Clubshop öppen?

  1. #21
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Dagens ros till Jan

    Det börjar hända saker i positiv riktning mer än bara prata om att det behöver göras !!
    Och du har ju själv identifierat fler förbättringspunkter som går att omsätta i handling.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145

    Post

    Jag tycker (Inte säger att det ska va) att ni ska ha en sida som vänder sig till alla medlemmarna, men diverse info om det mesta, regelbundna uppdateringar när det är möjligt. Sen kan självklart en del av denna infon finnas på andra sidor också. Men då finns det en sida där informationen är samlad. Därför tycker jag egentligen om PDF eftersom det blir lättöverskådligt om man gör det bra, samt att man då kan bläddra mellan olika rubriker och det som tas upp just angående det väldigt smidigt.

    Sen något för medlemssidan. T-shirts och liknande med bra tryckta Saab Turbo Club of Sweden märken vore trevligt. Inte 1 size fits all då förstås Gärna Saabmärket på denna T-skirt säger vi nu, om man nu får använda detta.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2017-02-06 klockan 00:04. Anledning: Sammanfogat inlägg

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Klubbshoppen åker med på träffar och vi har minst 2 olika T-shirts.

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #24
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Klubbshoppen åker med på träffar och vi har minst 2 olika T-shirts.
    Problemet är att alla inte har möjlighet att komma på träffarna pga geografi, så varför inte sälja t-shirts även i klubbshopen på hemsidan?

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #25
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Nåja, förra året var vi både i Söderhamn och på Mittsverigebanan.
    Tillsammans med allt vi gör söderut torde det täcka in den absolut största delen av medlemmarna. Antalet norr om Sundsvall är starkt begränsat.

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #26
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Nåja, förra året var vi både i Söderhamn och på Mittsverigebanan.
    Tillsammans med allt vi gör söderut torde det täcka in den absolut största delen av medlemmarna. Antalet norr om Sundsvall är starkt begränsat.
    Så t-shirtarna är så pass exklusiva att man enbart ges möjlighet att köpa dom på ett fåtal platser ett fåtal gånger per år?

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #27
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Öh, nä. Det jobbas på att klubbshoppen skall bli mer "automatiserad" och finnas i sin helhet via hemsidan. Rom byggdes inte på en dag, och STCS digitalisering tar ännu längre tid

  8. #28
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Öh, nä. Det jobbas på att klubbshoppen skall bli mer "automatiserad" och finnas i sin helhet via hemsidan. Rom byggdes inte på en dag, och STCS digitalisering tar ännu längre tid
    Jag gör som jag brukar och erbjuder min hjälp. Att sätta upp en OSCommerce eller liknande är inte rocketscience och är gjort på några timmar.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #29
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Och som vanligt är inte den tekniska lösningen det största problemet...

  10. #30
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Gällande klubbshoppen har jag som ambition att vi under planeringshelgen vecka 7 kommer att uppdatera vår hemsida med vad som finns inom vår klubbshop.

    Historiskt sett har vi haft med oss vår klubbshop till våra träffar under den aktiva delen av året, och klubbshop via hemsida öppet under den icke aktiva delen av året.

    Johan Holmlund tog över klubbshoppen, efter avgående Claes Robertsson, och har hunnit med att ta fram lite nya saker till sortimentet.

    Dessa, samt de övriga sakerna, siktar vi nu på att uppdatera hemsidan med bilder på.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

  11. #31
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Gällande klubbshoppen har jag som ambition att vi under planeringshelgen vecka 7 kommer att uppdatera vår hemsida med vad som finns inom vår klubbshop.

    Historiskt sett har vi haft med oss vår klubbshop till våra träffar under den aktiva delen av året, och klubbshop via hemsida öppet under den icke aktiva delen av året.

    Johan Holmlund tog över klubbshoppen, efter avgående Claes Robertsson, och har hunnit med att ta fram lite nya saker till sortimentet.

    Dessa, samt de övriga sakerna, siktar vi nu på att uppdatera hemsidan med bilder på.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig
    Kan ni då snälla implementera någon form av enkel webshop? Jag är rätt säker på att rätt implementerat skulle det underlätta både för er och för dom som vill köpa grejer.
    Det behöver ju inte vara mer avancerat än att den genererar ett mail till er för varje beställning, precis som idag, men med fördelen att varje mail är förformaterat enligt en mall och innehåller alla dom uppgifter som behövs. Möjligheten för direktbetalning, faktura osv finns givetvis, men det kan man titta på senare om man nu vill det.
    Att behöva skriva ett mail för att beställa känns väldigt oseriöst, och jag kan dessutom tänka mig att det är en hel del extrajobb med att gå igenom dessa mail då alla ser olika ut och det säkerligen fattas information i en stor del av fallen.

    Bollman kan säkerligen få igång en OSCommerce på några timmar, och vill han ha hjälp så vet han var jag finns.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  12. #32
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Ser hemskans mycket att det här med medlemskort och meddelanden ordnas först

  13. #33
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Kan ni då snälla implementera någon form av enkel webshop? Jag är rätt säker på att rätt implementerat skulle det underlätta både för er och för dom som vill köpa grejer.
    Det behöver ju inte vara mer avancerat än att den genererar ett mail till er för varje beställning, precis som idag, men med fördelen att varje mail är förformaterat enligt en mall och innehåller alla dom uppgifter som behövs. Möjligheten för direktbetalning, faktura osv finns givetvis, men det kan man titta på senare om man nu vill det.
    Att behöva skriva ett mail för att beställa känns väldigt oseriöst, och jag kan dessutom tänka mig att det är en hel del extrajobb med att gå igenom dessa mail då alla ser olika ut och det säkerligen fattas information i en stor del av fallen.

    Bollman kan säkerligen få igång en OSCommerce på några timmar, och vill han ha hjälp så vet han var jag finns.
    Bra förslag rcy med automatisering via webshop.

    Vi diskuterar med Johan hur han vill ha arbetssättet på bästa möjliga sätt.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

    2 användare gillar detta inlägg



  14. #34
    halloj, frågar här så slipper jag starta ny tråd.
    vill förära bilen med en stcs list på regskylten. men jag kanske är okunnig ang beställningsförfarandet o betalandet.
    1. jag mailar att jag vill köpa skylt/list plus mina adressuppgifter osv...
    2. min sambo swishar( jag har inte swish)
    3.hur vet ni att mitt mail o swish betalningen hänger ihop?

    mvh dittrich
    Saab 95 2.0t Biopower 2007. steg 1.

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Burträsk
    Inlägg
    86
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Nåja, förra året var vi både i Söderhamn och på Mittsverigebanan.
    Tillsammans med allt vi gör söderut torde det täcka in den absolut största delen av medlemmarna. Antalet norr om Sundsvall är starkt begränsat.
    Jävla dåligt skrivet, menar du att ni skiter i medlemmarna norr om S-vall. Av de jag läser här på forumet så känns de som att de är mera en klubb för inbördes beundran, Sverige slutar inte norr om S-vall är mer än halva Sverige kvar. Jag hade tänkt gå med men känns inte som de är nån mening då jag bor i fel ände av landet

  16. #36
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Senast jag kollade var det under 20 medlemmar norr om Sundsvall. Visst, det kan tyckas drygt att vi inte har så stor närvaro i vad som faktiskt är halva landet.
    Om anledningen till medlemskap är att man vill deltaga i klubbens aktiviteter så har jag full förståelse för att det känns meningslöst.
    Förra året var vi som sagt i Söderhamn och det tänker vi vara i år med. Dock kom det väl 15-20 bilar på den träffen och det innebär att även om det är billigt för oss att hyra banan så blir det ohemult dyrt per deltagare och känns lätt tröstlöst för de från styrelse och racecrew som kanske kör 50-70 mil till en träff med så få deltagare.
    Det kan väl inte anses helt orimligt att klubbens verksamhet förläggs dit där medlemmarna finns och kommer? Överbevisa oss gärna i Söderhamn i år! Det har i många år gnällts på att vi inte har några aktiviteter norr om Stockholm, men de gånger som klubben bjuder till och anordnar något så kommer ju inga medlemmar.
    Visst, man kan dra liknelsen med hönan och ägget, men vi får ju inga indikationer på ökat intresse från norra landet och vi har ju inte obegränsat med resurser.
    Vad gäller klubbshoppen så skall det väl gå att beställa saker året runt, digitalt numer. Jag vet att Jan kollar på att göra en "riktig" shop också. Det är inte det digitala det hänger på alla gånger utan man måste bygga upp en arbetsmetodik också som funkar för den som är ansvarig. Alla vi som jobbar med klubben har ju noll betalt och gör vad vi kan på fritiden.
    Den som tycker sig ha mer tid att lägga än vad vi gör är ju välkommen att anmäla sitt intresse för att hjälpa till!

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Burträsk
    Inlägg
    86
    Å andra sidan får ni ju inga medlemmar i norr om ni inte har aktivitet där. kan ju vara så att dom som bor norr om S-vall tröttnat då de inte är nån klubbaktivitet norröver

  18. #38
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Som jag sa, man kan alltid diskutera hönan och ägget, men när vi gör något, kommer ingen. När vi inte gör något, gnäller folk. Vad skall vi tro?
    Det finns gott om medlemmar inom 30 mil från Söderhamn och vi lade träffen dagen innan den stora Gävleträffen. Trots det dök alltså 15 bilar upp. Vad skall vi tro om det?
    När vi har träffen på Knutstorp så kör folk 50 mil för att komma dit, i år var vi ovanligt få bilar med 100-110st.
    Om vi skulle ha en träff, låt säga i Umeå så är det kanske max 100 medlemmar inom 50 mil från Umeå, alltså kan vi aldrig få mer än 100 deltagare.
    50 mil till Knutstorp har kanske merparten av våra 1000 medlemmar, och 10% dyker upp. Om då 10% skulle komma till Umeå så tittar vi på 10 bilar i bästa fall. Omöjligt, helt enkelt.

    Innan fler norrlänningar blir medlemmar kan det inte bli mer aktivitet. Det är inte på något sätt försvarbart att börja med att hålla dyra träffar för att försöka locka fler medlemmar.

    Sen skall du veta att jag är från Bollnäs, därav mitt nick, så jag är definitionsmässigt iaf norrlänning (beror på varifrån den som frågar kommer dock) så du behöver inte döma ut mig med en gång som okunnig sörlänning

    6 användare gillar detta inlägg



  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Burträsk
    Inlägg
    86
    Sen handlar inte allt om bankörning, finns massor med bilutställningar norr om S-vall som klubben kan synas på och få fler medlemmar, men syns man inte finns man inte. Sen är de ju så med allt som är nytt, man kanske inte får räkna med att de kommer hundra bilar första åren man har ett event utan man får ta några skitår i början. Undra hur många som kom på Elmia bilmässan som var i helgen första gången. Grabben och en kompis åkte ner dit och de är 250 mil.

  20. #40
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    STCS är ju till stor del en banåkningsklubb. Visst gör vi lite mer, men det är ju banåkningen som är klubbens signum och skiljer oss från t.ex. SSK (Svenska SAAB-Klubben).

    Om du eller någon annan medlem vill representera klubben på någon träff så kan vi säkert ordna något, det har vi gjort förr och kan säkert göra igen!

    Innan första Elmia gick av stapeln så hade de ganska säkert ett solitt businesscase, annars hade det inte blivit något. Det är ju knappast gratis att ställa ut, och inte heller gratis att gå in och Bilsport gör det ju inte direkt ideellt.

Liknande ämnen

  1. Öppen Wastegate ?
    Av hammarslag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 14:25
  2. öppen dump
    Av gollo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 19:04
  3. öppen dump ng 900
    Av brasar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 09:22
  4. Öppen dump på 9-5 V6t?
    Av dynamite i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 10:46
  5. clubshop på elmia?
    Av Clas.A i forum Klubbfrågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •