Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: Hatar Itune!! Eller gör jag det?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    Hatar Itune!! Eller gör jag det?

    Jag har en Ipod Touch som jag bara älskar!!
    Men nu har ju Apple varit så korkade och gjort så att man måste ha itune för att lagra
    Musik och bilder.
    Men jag har hört att det ska vara någon som knäckt detta och gjort så att ipoden lägger sig som ett externt minne på datorn.
    Någon som vet mer om detta. Vart man kan ladda ner detta m.m

    Mvh Fredrik


    --------------------------------------------------------------------------------
    Mvh Fredrik Olsson

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Hatar Itune!!

    Känner inte till nånting om det, men det finns ett flertal andra program som ersätter iTunes.

    Får man fråga vad det är med iTunes som du inte gillar?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    62

    Re: Hatar Itune!!

    Använder ett program som heter XPlay.

    Funkar kanon, bara att dra och släppa filer, som det vore ett usb-minne.
    Saab 9-3X -10
    KTM 250 EXC-F -10

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Hatar Itune!!

    Hur funkar detta mot iPhone?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    733

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Hur funkar detta mot iPhone?
    Har en kompis som kör med något liknande program till sin iphone om det inte rent av är samma program.
    Det jobbigaste är ju dock att du måste chippa din iphone för att kunna lyssna på mp3 du lagt in ifrån annat än nedladdning från itunestore.
    Bilen: Saab 9000 CD 2.3T på garaget: http://www.garaget.org/?car=152851

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424

    Re: Hatar Itune!!

    För Mac OS:
    http://www.ipodrip.com/

    För Windows:
    http://www.getsharepod.com/

    Eller:
    http://www.mediafour.com/products/xplay/

    Själv gillar jag iTunes bäst..
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Jag har en Ipod Touch som jag bara älskar!!
    Men nu har ju Apple varit så korkade och gjort så att man måste ha itune för att lagra
    Musik och bilder.
    Men jag har hört att det ska vara någon som knäckt detta och gjort så att ipoden lägger sig som ett externt minne på datorn.
    Någon som vet mer om detta. Vart man kan ladda ner detta m.m

    Mvh Fredrik


    --------------------------------------------------------------------------------
    Vad är problemet då?

    iTunes är ju sannolikt just det bästa programmet för att lagra musik filmer och sånt, så det blir smidigt lättöverskådligt och snabbt.

    Så, varför hyser du agg till detta utmärkta program som hyllats närmast gränslöst sedan det kom, som just det bästa som går att få.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  8. #8
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av potatis
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Hur funkar detta mot iPhone?
    Har en kompis som kör med något liknande program till sin iphone om det inte rent av är samma program.
    Det jobbigaste är ju dock att du måste chippa din iphone för att kunna lyssna på mp3 du lagt in ifrån annat än nedladdning från itunestore.

    Tack då har jag lärt mig något nytt

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Jag har en Ipod Touch som jag bara älskar!!
    Men nu har ju Apple varit så korkade och gjort så att man måste ha itune för att lagra
    Musik och bilder.
    Men jag har hört att det ska vara någon som knäckt detta och gjort så att ipoden lägger sig som ett externt minne på datorn.
    Någon som vet mer om detta. Vart man kan ladda ner detta m.m

    Mvh Fredrik


    --------------------------------------------------------------------------------
    Vad är problemet då?

    iTunes är ju sannolikt just det bästa programmet för att lagra musik filmer och sånt, så det blir smidigt lättöverskådligt och snabbt.

    Så, varför hyser du agg till detta utmärkta program som hyllats närmast gränslöst sedan det kom, som just det bästa som går att få.


    MVH Tony
    Jag har aldrig lyckats komma överens med det programet.
    Här om dagen kopplade jag in ipoden till datorn. Då raderades alla bilder jag hade på den.
    Problemet är att jag inte hade kvar bilderna på datorn. Så det va dom enda bilderna från min USA resa. Hittar dom inte i datorn heller. Lagras dom någonstans på datorn?
    Mvh Fredrik Olsson

  10. #10
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Hatar Itune!!

    Jag tror att det misstag som alla som ogillar iTunes gör är att man ser iPodden som ett lagringsutrymme, det är inte tänkt så.
    iPodden är ett sätt att ta med sig allt, eller delar av, det man har på datorn.

    Lägger man då över data (bilder, musik, filmer, etc) på iPodden och raderar det från datorn så kommer ju det ju att raderas från iPodden vid nästa synkning, det är ju designat så. iPodden är en bild av det man har på datorn. Har man det inte på datorn, har man det inte på iPodden.

    Det är alltså inte meningen att man skall kunna ta saker från iPodden till datorn, bland annat av DRM-skäl (gäller ju inte bilder iofs).

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Jag har en Ipod Touch som jag bara älskar!!
    Men nu har ju Apple varit så korkade och gjort så att man måste ha itune för att lagra
    Musik och bilder.
    Men jag har hört att det ska vara någon som knäckt detta och gjort så att ipoden lägger sig som ett externt minne på datorn.
    Någon som vet mer om detta. Vart man kan ladda ner detta m.m

    Mvh Fredrik


    --------------------------------------------------------------------------------
    Vad är problemet då?

    iTunes är ju sannolikt just det bästa programmet för att lagra musik filmer och sånt, så det blir smidigt lättöverskådligt och snabbt.

    Så, varför hyser du agg till detta utmärkta program som hyllats närmast gränslöst sedan det kom, som just det bästa som går att få.


    MVH Tony
    Jag har aldrig lyckats komma överens med det programet.
    Här om dagen kopplade jag in ipoden till datorn. Då raderades alla bilder jag hade på den.
    Problemet är att jag inte hade kvar bilderna på datorn. Så det va dom enda bilderna från min USA resa. Hittar dom inte i datorn heller. Lagras dom någonstans på datorn?
    Då är det ju dit eget fel och inte iTunes, för du har inte kollat igenom funktionerna och inställningarna.

    Jag har säkert tusen bilder i min iPhone, och många i min iPod, och inga bilder försvinner när jag synkar.


    När du kopplar din iPod till iTunes så kommer den ju upp till vänster som en "enhet" och det kommer upp en stor bild där du ser iPoden och kan välja hur saker och ting ska göras genom att klicka dig fram i en rad flikar i överkant som jag beskriver kort här nedan.

    Flik 1 heter..

    Sammanfattning
    Här så kan du under alternativ välja om du ska hantera musik manuellt eller om det ska synkas automatiskt vid inkoppling av iPod.

    Info
    Här kan du välja olika inställningar för e-postkonton m.m.

    Musik
    Här kan du välja vilken musik som ska synkas eller inte, alltså låtar eller spellistor.

    Bilder
    Här kan du välja vilka bilder, från vilka mappar, som ska synkas eller inte. Jag gissar att det är här du har ditt problem? Jag har denna synkning avstängd men du har antagligen den aktiverad?

    Podcaster
    Funkar som Musik och Bilder, men handlar nu alltså om Podcaster.

    Video
    Samma som ovan

    Program
    Beroende på vilken iPod du har så ser du denna flik eller inte. Men den funkar som de tidigare flikarna men har med program att göra, typ spel eller annat.


    Nästan alla som öser galla över iTunes har själva orsakat problemen, oftast genom att inte bry sig att läsa igenom bruksanvisningen utan bara kopplar in iPoden och sen händer det saker de inte begriper, för de har inte orkat läsa instruktionerna, eller brytt sig i att knappa runt bland inställningarna och försöka förstå dem.

    De bara tutar och kör, det går på tok, jävla skit-iTunes....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jag tror att det misstag som alla som ogillar iTunes gör är att man ser iPodden som ett lagringsutrymme, det är inte tänkt så.
    iPodden är ett sätt att ta med sig allt, eller delar av, det man har på datorn.

    Lägger man då över data (bilder, musik, filmer, etc) på iPodden och raderar det från datorn så kommer ju det ju att raderas från iPodden vid nästa synkning, det är ju designat så. iPodden är en bild av det man har på datorn. Har man det inte på datorn, har man det inte på iPodden.

    Det är alltså inte meningen att man skall kunna ta saker från iPodden till datorn, bland annat av DRM-skäl (gäller ju inte bilder iofs).

    Både rätt och fel herr Bollman. Jag trodde du var Mac-kunnig jag....


    Man kan ha en iPod/iPhone som lagringsutrymme och flytta filer om man vill, inga problem med det alls.

    Men, det är inte tänkt på det viset för musik via iTunes p g a kopieringslagar m.m.

    Men, det finns tredjepartsprogram för någon tjuga som löser det fin fint, så man kan tanka ut iTunesmusik från en iPod till ett annat iTunes än aktuell iPod är synkad med.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    Re: Hatar Itune!!

    /quote]

    Vad är problemet då?

    iTunes är ju sannolikt just det bästa programmet för att lagra musik filmer och sånt, så det blir smidigt lättöverskådligt och snabbt.

    Så, varför hyser du agg till detta utmärkta program som hyllats närmast gränslöst sedan det kom, som just det bästa som går att få.


    MVH Tony[/quote]

    Jag har aldrig lyckats komma överens med det programet.
    Här om dagen kopplade jag in ipoden till datorn. Då raderades alla bilder jag hade på den.
    Problemet är att jag inte hade kvar bilderna på datorn. Så det va dom enda bilderna från min USA resa. Hittar dom inte i datorn heller. Lagras dom någonstans på datorn?[/quote]

    Då är det ju dit eget fel och inte iTunes, för du har inte kollat igenom funktionerna och inställningarna.

    Jag har säkert tusen bilder i min iPhone, och många i min iPod, och inga bilder försvinner när jag synkar.


    När du kopplar din iPod till iTunes så kommer den ju upp till vänster som en "enhet" och det kommer upp en stor bild där du ser iPoden och kan välja hur saker och ting ska göras genom att klicka dig fram i en rad flikar i överkant som jag beskriver kort här nedan.

    Flik 1 heter..

    Sammanfattning
    Här så kan du under alternativ välja om du ska hantera musik manuellt eller om det ska synkas automatiskt vid inkoppling av iPod.

    Info
    Här kan du välja olika inställningar för e-postkonton m.m.

    Musik
    Här kan du välja vilken musik som ska synkas eller inte, alltså låtar eller spellistor.

    Bilder
    Här kan du välja vilka bilder, från vilka mappar, som ska synkas eller inte. Jag gissar att det är här du har ditt problem? Jag har denna synkning avstängd men du har antagligen den aktiverad?

    Podcaster
    Funkar som Musik och Bilder, men handlar nu alltså om Podcaster.

    Video
    Samma som ovan

    Program
    Beroende på vilken iPod du har så ser du denna flik eller inte. Men den funkar som de tidigare flikarna men har med program att göra, typ spel eller annat.


    Nästan alla som öser galla över iTunes har själva orsakat problemen, oftast genom att inte bry sig att läsa igenom bruksanvisningen utan bara kopplar in iPoden och sen händer det saker de inte begriper, för de har inte orkat läsa instruktionerna, eller brytt sig i att knappa runt bland inställningarna och försöka förstå dem.

    De bara tutar och kör, det går på tok, jävla skit-iTunes....


    MVH Tony[/quote]

    Har inte nämt att det är Itunes fel. Tar helt på mig det.
    Men nu med din lilla guide så ska jag ta och prova igen.
    Måste ju fasen lära mig det.
    Ville köpa Iphone men det blev en XPERIA istället.
    Men nu e jag inne på att byta till mig en Iphone. Så nu måste jag ju lära mig.
    Tusen tack för guiden!!
    Mvh Fredrik Olsson

  14. #14
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Hatar Itune!!

    Herr Tony är missinformerad iPhone och iPod touch kan _inte_ användas som lagringsdiskar såsom de andra iPoddarna kan. Det finns tredjepartsprogram (AirSharing t.ex) där man kan kopiera saker till en iPhone/iPod Touch, men då via wifi.

    De saker som man lägger i "disk-delen" av en "vanlig" iPod kan heller inte spelas upp av iPodden. Man kan alltså inte kopiera in ett gäng MP3or i disk delen och sen förvänta sig att de dyker upp i spellistorna, men det visste du ju redan

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Härryda
    Inlägg
    290

    Re: Hatar Itune!!

    Så nu får jag bita i det sura och erkänna att Itune är ett helt okej program.
    Om man nu läser igenom allt innan ban börja lägga in låtar så funkar det faktiskt riktigt bra.
    Så nu har jag lyckats lägga in låtar!
    Men allt hamnar inte i mappar som jag vill ha det.
    Vissa album lägger sig inte som det på Ipoden.
    Dom hamnar som spår.
    Vad gör jag för fel?
    Mvh Fredrik Olsson

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499

    Re: Hatar Itune!! Eller gör jag det?

    Det är ett ypperligt program, fungerar utmärkt med ipod/iphone osv.
    Folk vägrar dock ofta anpassa sig till det, man kan ju inte bara köra på som om det vore utforskaren. Det är värt att lägga lite tid på att lära sig programmet och hur det fungerar, först då inser man hur bra det är.

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Så nu får jag bita i det sura och erkänna att Itune är ett helt okej program.
    Om man nu läser igenom allt innan ban börja lägga in låtar så funkar det faktiskt riktigt bra.
    Så nu har jag lyckats lägga in låtar!
    Men allt hamnar inte i mappar som jag vill ha det.
    Vissa album lägger sig inte som det på Ipoden.
    Dom hamnar som spår.
    Vad gör jag för fel?
    Kolla så att ID3 taggarna på låtarna är överenstämmande med varandra. Viktigt är att samma albumnamn används i alla albuments låtars ID3-taggar.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Hatar Itune!! Eller gör jag det?

    Var hemma hos en kompis igår, passade att tanka över lite skön musik från hans dator - min Touch. Problemet nu är att jag vill ordna mapparna, lägga till bilder för albumen etc. Det är mycket enklare om allt ligger på datorn och köra därifrån. Problemet är att jag inte kan föra över musik FRÅN min Touch TILL min dator. Hur ska jag göra? Finns det något annat program som kan hjälpa mig här?

    Mvh

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av eddyolsson
    Jag har en Ipod Touch som jag bara älskar!!
    Men nu har ju Apple varit så korkade och gjort så att man måste ha itune för att lagra
    Musik och bilder.
    Men jag har hört att det ska vara någon som knäckt detta och gjort så att ipoden lägger sig som ett externt minne på datorn.
    Någon som vet mer om detta. Vart man kan ladda ner detta m.m

    Mvh Fredrik


    --------------------------------------------------------------------------------
    Vad är problemet då?

    iTunes är ju sannolikt just det bästa programmet för att lagra musik filmer och sånt, så det blir smidigt lättöverskådligt och snabbt.

    Så, varför hyser du agg till detta utmärkta program som hyllats närmast gränslöst sedan det kom, som just det bästa som går att få.


    MVH Tony
    Nu hade inte jag använt iTunes före förra helgen då sambon köpte en ipod nano och jag kan ha missat någonting i programmet men så det svarade på mina tappra försök så är jag definitivt inte nöjd.

    Först så pluggade jag in den mot sambons laptop och förde över musik från den till ipoden via itunes. Sen så pluggade jag in den i en av mina laptops och skulle göra samma sak, men se nej det gick den inte med på för varenda gång jag ville lägga över den nya musiken så ville den först tabort den gamla som inte lagts in från den datorn.
    Och lyckas inte jag som ändå anser mig vara skaplig van med datorer ens att lägga över musik på en mp3-spelare utan att den kräver att musiken som inte finns på datorn först ska tas bort från spelaren då gillar inte jag programmet

    Sen som sagt, jag kan ha missat något och isådanafall får ni gärna upplysa mig om hur man gör.
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: Hatar Itune!!

    Citat Ursprungligen postat av Brainy
    Sen som sagt, jag kan ha missat något och isådanafall får ni gärna upplysa mig om hur man gör.
    Prova att bocka bort autosync i Itunesprogramen. Syncfunktionen gör att Ipodden blir en spegling av bibloteksinnehållet i datorn.

    Du kan lägga till och ta bort filer ifrån Ipodden på olika datorer om du förvägrar Itunes att synca Ipodden.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

Liknande ämnen

  1. ITUNE FRÅGA
    Av eddyolsson i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 23:20
  2. Fy f,,,n va jag hatar svensksålda bilar
    Av Stranna i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 09:52
  3. Hatar dom som ljuger
    Av skorped_aero i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 02:26
  4. HATAR försäkringsbolag...
    Av MrTurbo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 03:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •