Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frågor om originalstereo Saab 9000.

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521

    Frågor om originalstereo Saab 9000.

    Har köpt en 9000 A50 med originalstereo (separat förstärkare/kassett och cd-spelare), men då jag inte ska hämta den förrän på lördag och jag glömde kolla efter så har jag några frågor. Finns ju alltid någon här som har stenkoll

    * Kan man ta bort fronten/fronterna på radion/cd:n?
    * Sitter det separat förstärkare eller sitter allt i huvudenheten?
    * Kan man på ett enkelt sätt byta till en vanlig bilstereo, det vill säga, sitter där vanlig iso-kontakt eller är det någon specialare iochmed att det är två separata enheter? Vet ju inte hur länge jag överlever utan mp3:or i bilen så...
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    50
    man kan inte ta bort fronterna,
    förstärkaren sitter under passagerarstolen,
    ingen iso i en -93 allafall
    TAHOE -96

  3. #3
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av rami
    man kan inte ta bort fronterna.

    Knappsatsen på huvudenheten går att plocka bort iaf.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av rami
    man kan inte ta bort fronterna.

    Knappsatsen på huvudenheten går att plocka bort iaf.

    Mvh TD04
    Man kan det alltså? Trevligt..har fått lite nog av idioter som inte kan lära sig skilja på mitt och ditt..
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829

    Re: Frågor om originalstereo Saab 9000.

    Citat Ursprungligen postat av murmurer
    * Kan man ta bort fronten/fronterna på radion/cd:n?
    Ja ... det går som sagt att ta bort knappsattsen på bandaren/radion iaf. Osäker på hur det är på CDn?
    Citat Ursprungligen postat av murmurer
    * Sitter det separat förstärkare eller sitter allt i huvudenheten?
    Finns INGEN förstärkare i huvudenheten .. utan som sagt innan så sitter det en förstärkare under passagerarstolen .. 4-kanalig
    Citat Ursprungligen postat av murmurer
    * Kan man på ett enkelt sätt byta till en vanlig bilstereo, det vill säga, sitter där vanlig iso-kontakt eller är det någon specialare iochmed att det är två separata enheter? Vet ju inte hur länge jag överlever utan mp3:or i bilen så...
    Det är inte ngt problem att byta tíll en eftermaknadsstereo .. finns ISO-kontakter så det är bara att plugga in. Men då kopplar man förbi slutsteget som sitter org och man använder den förstärkare som finns i "nya" stereon. Bara Plug´n play ..

    Har tyvärr inga bilder på ngt men fråga om det skulle vara ngt du klurar på. Jag har gjort samma opperation i min förra 9000 .. just en A50
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521

    Re: Frågor om originalstereo Saab 9000.

    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Citat Ursprungligen postat av murmurer
    * Kan man ta bort fronten/fronterna på radion/cd:n?
    Ja ... det går som sagt att ta bort knappsattsen på bandaren/radion iaf. Osäker på hur det är på CDn?
    Citat Ursprungligen postat av murmurer
    * Sitter det separat förstärkare eller sitter allt i huvudenheten?
    Finns INGEN förstärkare i huvudenheten .. utan som sagt innan så sitter det en förstärkare under passagerarstolen .. 4-kanalig
    Citat Ursprungligen postat av murmurer
    * Kan man på ett enkelt sätt byta till en vanlig bilstereo, det vill säga, sitter där vanlig iso-kontakt eller är det någon specialare iochmed att det är två separata enheter? Vet ju inte hur länge jag överlever utan mp3:or i bilen så...
    Det är inte ngt problem att byta tíll en eftermaknadsstereo .. finns ISO-kontakter så det är bara att plugga in. Men då kopplar man förbi slutsteget som sitter org och man använder den förstärkare som finns i "nya" stereon. Bara Plug´n play ..

    Har tyvärr inga bilder på ngt men fråga om det skulle vara ngt du klurar på. Jag har gjort samma opperation i min förra 9000 .. just en A50
    Det som är det trevliga med detta forum..finns alltid någon som kan det riktigt bra
    Funderar lite på ifall jag ska ha kvar originalstereon eller byta till min nuvarande. Originalstereon med sitt gröna ljus passar ju in utmärkt..vet du hur stark den är? Har en sony mp3-spelare som ger 4*52 watt. Värt att byta?
    Undrar hur pass stöldbegärlig original-cd:n är när hela enheten sitter kvar.. Trots larm så vill jag inte locka på tjuvarna alltför mycket.
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

Liknande ämnen

  1. SAAB 900 -97 problem med originalstereo..
    Av filllepillle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-18, 09:50
  2. Nolla kodlåset i originalstereo 9000 -97
    Av ErikA50 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 08:28
  3. trubbel med originalstereo i 9000 Aero -96
    Av -Konrad- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 16:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •