Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 9-3 ss kvalité på Navi?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västmanland/Västerås
    Inlägg
    381

    9-3 ss kvalité på Navi?

    Tänkte bara kolla med er som har navigatorn i era ss/sc vilken kvalite det är på dom?! Det är ju hyffsat dyrt att byta till en sådan (om man som jag inte har det i bilen nu) om man jämför med att köpa en bra navigator på vilken elektronikaffär som helst och ha löst i bilen. Håller saabs samma klass? fördelar/nackdelar med dom olika alt.?!

    tacksam om någon kunde ta sig tid att svara.

  2. #2

    Re: 9-3 ss kvalité på Navi?

    Köp en lös nav i stället, bättre och billigare.
    Var själv inne på att köpa en original för att få utrustningen komplett i min 9-3a men några 35-40 000 är det inte värt.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    229

    Re: 9-3 ss kvalité på Navi?

    Jag provade denna gång med inbyggd navi, efter rabatt gick den på 18000 och om det är värt eller ej? ja jämfört med mina 2år gamla Garmin Nuvi så är detta hästlängder bättre på alla sätt, stora minuset är att fartkameror inte går att lägga till annars är allt annat extremt mycket bättre jmf det jag har som referenspunkt.

    Dock är jag inte nöjd med Bose 300W systemet till Navi så där känns som jag bränt av en hel del pengar i onödan...


    Vänl,,,
    9-3 SC Aero 1,9 TTiD 180hk
    9-3 SC Vector 1,9 TiD 150hk

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622

    Re: 9-3 ss kvalité på Navi?

    Citat Ursprungligen postat av TobbeL
    Jag provade denna gång med inbyggd navi, efter rabatt gick den på 18000 och om det är värt eller ej? ja jämfört med mina 2år gamla Garmin Nuvi så är detta hästlängder bättre på alla sätt, stora minuset är att fartkameror inte går att lägga till annars är allt annat extremt mycket bättre jmf det jag har som referenspunkt.

    Dock är jag inte nöjd med Bose 300W systemet till Navi så där känns som jag bränt av en hel del pengar i onödan...


    Vänl,,,
    Måste bara klargöra vilken årsmodell av navigationen som ni pratar om. Känns som du pratar om MY07 eller nyare (BOSE) och ursprungsfrågan var det gamla, eller? Jag skulle iallafall säga att navigationen MY03-MY06 är helt ok, jag tycker den gör ett bra jobb, men det finns ju inga finesser alls jämfört med en handhållen.. Och den är ju minst sagt meckig och dyr att installera. MY07- navigationen är i mitt tyckte ett mycket bättre system med touchskärm, visar vid avfarter vad man ska köra mot (samt även säger det) osv.. Den är väl säkert rätt dyr att installera också kan jag tro.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västmanland/Västerås
    Inlägg
    381

    Re: 9-3 ss kvalité på Navi?

    Begagnat så går mittkonsolen med stora skärmen + gps mottagaren på ungefär 5500. Montering samt kalibrering/ingift är gratis då en vän jobbar på saab. Är det värt då? eller är en handhållen fortfarande bästa alt? Personligen tycker jag att det är ser lite "stökigt" ut med en handhållen som inte alls passar in i miljön i bilen.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 686

    Re: 9-3 ss kvalité på Navi?

    Glöm inte att du dessutom måste ha DVD-läsaren, antennen på taket samt kablage till allt. (nu vet jag inte vilket ljudsystem du har i nuläget, men fiberkablage kan behöva dras om du inte har 170w-systemet)
    Man lär så länge man lever.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Västmanland/Västerås
    Inlägg
    381

    Re: 9-3 ss kvalité på Navi?

    beställer en extern istället

Liknande ämnen

  1. Reservdelar , kvalite
    Av lust i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 14:03
  2. Streetgears kvalite
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 19:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •