Sidan 18 av 18 FörstaFörsta ... 8161718
Resultat 341 till 353 av 353

Ämne: Det retar du dig på i trafiken?

  1. #341
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    198

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Diana
    var med om en rolig grej ett par veckor sen..Han skulle svänga ut från nån typ av P-ficka vid vägkanten,,det är precis vid ett centrum så det går inte så snabbt där..precis vid han så fick jag stanna pga en bil framför..han tänkte tränga sig,,men jag höll mig i häcken på den framför så han fick gott vänta på hans tur,,då ser jag att hans trut börjar gå i bilen samtidigt som han blänger på mig...

    Så då pekar jag finger till han o flinar,,,han kör sedan ut bakom mig,följer efter mig,jag parkerar,han vänder o gasar fram t mig..o jag ba vad ville du?han visste nog inte själv,kom inte fram nåt vettigt,,jag ba aha men jag hade inte nån plikt o ge dig företräde...då blev han arg o gaffla lite,,sa typ "din jävla fitta" o sen drog han

    Jedrans pucko...
    Vem är det som är puckot ? Var nånstans var din respekt i trafiken i detta läge?
    Visst, du hade ingen skyldighet. Men att peka och flina, var det verkligen nödvändigt?

    han satt ju i sin bilfan o skällde som en arg terrier..då var det ju extra kul att peka åt han.Jo han visade stor respekt i trafiken när han skulle mosa mig för att komma ut..*NOOOT*
    Saab 9-5 2,0t kombi -00

    Saab 9-5 AERO sedan -01

  2. #342
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Diana
    han satt ju i sin bilfan o skällde som en arg terrier..då var det ju extra kul att peka åt han.Jo han visade stor respekt i trafiken när han skulle mosa mig för att komma ut..*NOOOT*
    Hur gammal är du?

    Även om man inte behöver så kan man, du hade inte så mycket att förlora på att hålla inne bromsen ett par sekunder extra. Sprid glädje i trafiken istället.. hade du lämnat företräde hade han säkert känt tacksamhet istället för irritation.

    När du tillägger att du pekar finger och flinar sjunker du verkligen lågt. Patetiskt..
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  3. #343
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    198

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    vet väl inte jag,,använd sökfunktionen

    jo här

    kan slå vad om att du är en sån som folk ligger bakom o tutar o blinkar åt..medans du är ute och sprider glädje i trafiken.
    Saab 9-5 2,0t kombi -00

    Saab 9-5 AERO sedan -01

  4. #344
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Diana
    kan slå vad om att du är en sån som folk ligger bakom o tutar o blinkar åt..medans du är ute och sprider glädje i trafiken.
    HAHAHAHA!! Tack för dagens skratt..
    Om du baserade det uttalandet utifrån vad som står i min signatur
    (Min bil är jättebra. Jag ligger alltid först i bilköerna.) skrattar jag nog lite till.

    Jag är inte alltid ett föredöme i trafiken men jag visar gärna hänsyn. Särskilt om det inte är jobbigt. Håller ut i vägrenen när en bil vill köra om (även om föraren kör för fort, jag är ingen låtsaspolis), lämnar luckor framför när det blir trångt och en bil behöver komma in i filen, även om det handlar om en bil som kört förbi en bilkö för att smita in längst fram. Varför? För att tiden man själv förlorar är försumbar.

    Man får se det som att dom andra i trafiken är efterblivna och behöver den hjälp dom kan få för att ta sig från punkt A till B utan att kvadda bilen. Vilken förarkategori tillhör du?

    Edit: Jag hann visst citera vad du skrev innan du redigerade. Står du inte för det du skriver?
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  5. #345
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    198

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    tänkte bara svara i sann saabforum anda..använd sökfunktionen..

    Vad vill du ha,,guldmedalj?Jag visar hänsyn jag med,det ena utesluter inte det andra..men inte till surgubbar tyvärr.Håller ut i vägrenen gör du bara för att du kör en haschbalja,du kan inte även fast du vill gasa så att dom inte kommer förbi..likaså det där med att lämna luckor..

    Ingen är perfekt,inte ens du,även fast du vill ge sken av det.Kanske var du som jag pekade åt *hoppas*

    Jag har inte kvaddat någon bil än så..vet faktist inte.
    Saab 9-5 2,0t kombi -00

    Saab 9-5 AERO sedan -01

  6. #346
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Kanske ger jag mig in på djupt vatten nu, för hur är det nu dom säger? "Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience."

    Citat Ursprungligen postat av Diana
    Vad vill du ha,,guldmedalj?Jag visar hänsyn jag med,det ena utesluter inte det andra..men inte till surgubbar tyvärr.Håller ut i vägrenen gör du bara för att du kör en haschbalja,du kan inte även fast du vill gasa så att dom inte kommer förbi..likaså det där med att lämna luckor..
    Guldmedalj? Inte det minsta. Om mitt sätt att visa hänsyn enbart är på grund av klen bil undrar jag hur du gör i samma situation. Gasar du om någon vill köra om? Att du inte lämnar luckor har du redan förtydligat. Det är inte mycket som säger att du faktiskt visar HÄNSYN i trafiken, snarare FINGRET (och det var ju hänsynsfullt). Snarare ett tecken på att du ville göra "gubben" mer upprörd än nödvändigt.

    Citat Ursprungligen postat av Diana
    Ingen är perfekt,inte ens du,även fast du vill ge sken av det.Kanske var du som jag pekade åt *hoppas*.
    Jasså? Jag skrev väl:
    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Jag är inte alltid ett föredöme i trafiken
    Det jag gör i trafiken för att visa hänsyn ser jag inte det minsta som perfektion utan som en självklarhet. Jag behandlar andra som jag själv vill bli bemött om man nu ska vara klyschig.

    Edit: Hur har sökfunktionen någon funktion i frågan hur gammal du är? Vid en hastig överblick nämner du aldrig detta.. Men då du inte vill svara förmodar jag att du är 18-19 och alltså en "färsking", eller vad heter det i Botkyrka, jao?
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  7. #347
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    198

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    bla bla yada yada,,Hur jag kör kan du bara undra över.Kul att du tar åt dig iallafall så dina texter blir längre och tydligare .Det är väl ett saabfenomen?

    Ja oj fördomar,,olycktligvis för dig så delar jag dom fördomarna..Men eftersom du nu spekulerar i det så heter jag bulgur ulgur på riktigt och är korsning mellan syrian,turk och kurd,,muslim dessutom.BRÄ!Ja jag e la en redig färsking jag.

    Ja du får använda dig av sökfunktionen för att komma på hur man kollar på folks profiler..står i min profil.

    Ja och jag får väl utgå ifrån att du är en bonnlurk som inte sett civilisation på flera månader,porrsurfar för att det enda ni har o knulla på landet är lilla rosa som står o betar sen på kvällen runkar ni kuken skinnflådda och porrsurfar ännu mera och har som raggningsreplik "visa fittan så får du folköl"

    p.s.du har inte mot förmodan en wunderbaum i kallingarna "new car lukt"?
    Saab 9-5 2,0t kombi -00

    Saab 9-5 AERO sedan -01

  8. #348
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 546

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Patetiskt va det rätta ordet!!
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  9. #349
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Diana
    bla bla yada yada,,Hur jag kör kan du bara undra över.Kul att du tar åt dig iallafall så dina texter blir längre och tydligare .Det är väl ett saabfenomen?

    Ja oj fördomar,,olycktligvis för dig så delar jag dom fördomarna..Men eftersom du nu spekulerar i det så heter jag bulgur ulgur på riktigt och är korsning mellan syrian,turk och kurd,,muslim dessutom.BRÄ!Ja jag e la en redig färsking jag.

    Ja du får använda dig av sökfunktionen för att komma på hur man kollar på folks profiler..står i min profil.

    Ja och jag får väl utgå ifrån att du är en bonnlurk som inte sett civilisation på flera månader,porrsurfar för att det enda ni har o knulla på landet är lilla rosa som står o betar sen på kvällen runkar ni kuken skinnflådda och porrsurfar ännu mera och har som raggningsreplik "visa fittan så får du folköl"

    p.s.du har inte mot förmodan en wunderbaum i kallingarna "new car lukt"?
    Men se där. Missade helt att din ålder stod i profilen! Det som är fascinerande är att vi är jämngamla. Det hade jag aldrig trott, särskilt inte efter sista hjärnsläppet som jag nu citerar.. undrar vem som tar åt sig mest, med tanke på alla könsord. En debattör som tappar fokus (läs: blir irriterad) blir en usel debattör. Då det är svårt att bemöta ditt prepubertala inlägg vidare så tänker jag inte försöka ytterligare.

    Du borde skämmas för det du skriver.. pinsamt.

    Edit: Blir lite konfunderad och måste fråga; Saabfenomen? Vad är det? Går det ens att implementera på mig då jag kör en "haschbalja"?
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  10. #350
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    198

    Re: Det retar du dig på i trafiken?



    yada yada
    Saab 9-5 2,0t kombi -00

    Saab 9-5 AERO sedan -01

  11. #351
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Nu börjar det ta sig i denhär tråden.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  12. #352
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Citat Ursprungligen postat av Diana


    yada yada
    Oj, jag får nog se mig slagen i den här debatten.. yada yada krossar mina argument stenhårt!
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  13. #353
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    972

    Re: Det retar du dig på i trafiken?

    Men jag tycker nog att det är intressant att det är en sådan diskussion ang. just rondellkörning.

    Jag är en av dessa som blinkar vänster om jag ska just vänster. För jag signalerar för folk bakom att jag ska svänga vänster, folk som kör inne i rondellen att jag ska in till vänsterfil. I rondellen växlar jag till hägerblink, för jag ska växla fil och köra ut, vilket jag förstått de flesta VB motståndare även gör. Jag blinkar vänster, för jag ger hellre mer information än nödvändigt, än för lite.

    Jag kan hålla med trafikskoleläraren som var tillfrågad här tidigare, om att det känns som 'det mest rätta' ™. Vad ÄR egentligen problemet med VB? Att folk blinkar och det är störigt rent personligt? Att folk blinkar och det stör trafiken trafikmässigt? Det stör väl mer (hör på trafikskoleläraren) om man inte blinkar?

    Visst, tråden handlar om vad folk retar sig på, men det känns som om man kanske ska reta sig på de ~128 farliga sakerna som sker en vanlig dag på vägen?

Liknande ämnen

  1. Hänt i trafiken.
    Av traskalle i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 02:33
  2. Maxålder på förare i trafiken?
    Av Acadian i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 00:54
  3. Signaler i trafiken
    Av Qvintus i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 12:54
  4. Ta det lungt i trafiken
    Av ReinO i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:25
  5. Det retar du dig på i trafiken?
    Av slaktarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •