Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: srs

  1. #1

    srs

    hej nån som har löst hur man kan släcka srs lampan på en saab 900 turbo 96? fel som uppstår är att srs lampan släcks ca 2 cekunder och lyser hela tiden samt varningslampan någon som sa att det genom färddatorn skulle gå och släcka dessa nån som vet? mvh jonas

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: srs

    Citat Ursprungligen postat av gangster7510
    någon som sa att det genom färddatorn skulle gå och släcka dessa nån som vet? mvh jonas
    Du tycker jag du ska ha lite vadslagning med den som påstod detta och sedan be honom visa hur man gör.

    Det går INTE att släcka SRS-lampan från färddatorn utan du får bege dig till en verkstad med Tech2 eller motsvarande.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Det är som LM skriver. Jag har själv laborerat lite med detta och srs-fel ligger kvar även efter att felet är lagat om man inte raderar det ur felloggen med Tech-2.

  4. #4

    srs

    tackar men är lite osäker på om allt är okej gällande givare mm men tackar för svaret mvh jonas

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    582
    åk till en saab verkstad,be dom koppla in sin dator och kolla de brukar inte kosta något...inte när ja läman min bil iaf
    Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •