Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: köpråd 9-5 2,3 vector combi

  1. #1

    köpråd 9-5 2,3 vector combi

    Tjena!

    Står nu i beakting att köpa min första kombibil... nu när man har hund och en halv familj iaf (inget barn ännu) så räcker som inte min gamla mercedes 200 till längre, börjar helt enkelt bli dax för någe nytt!

    står en 9-5 vector 2,3t hos en handlare här i stan, årsmod 2004 med 11300 mil på mätaren. Serviceboken är fullstämplad, helhetsintrycket är helt ok, och den har lite lull lull som helläder och elstol med minne förarstol...

    vågar man köpa en 9-5 nu? fasen rädd för det man läst på nätet om motorfel och diverse jättekostnader folk råkat ut för, givetvis... har ju de flesta bilar nått typfel men tjao, måste väl finnas någon anledning att saab har lite "halvdåligt" rykte... kom igen, omvänd mig!!

    utgångspriset är 115000.. han bjussade då på fyra nya vinterdäck (dubb) på fälg samt motorvärmare. (samt lite hyggligt inbyte för min MB)

    12000 mil servicen skulle man väl kanske kunna få med på köpet också om man snackar lite.. är väl största servicen typ?

    jaja, vad tycker ni? som "volvoanställd" så tar det ju emot att handla saab men fan.. jämförde med en v70 04 i samma pris.. och denna var ju hästlängder före i både skick och miltal!

    tacksam för svar på detta kluriga inlägg!

    MVH
    Tobias

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    253
    Hej,

    Från -04 och framåt skall vevhusventilationen vara åtgärdad, så det skall/bör inte vara några sådana problem med den bilen.

    12000 är den stora servicen, kostar 6-9k beroende på verkstad och vart i landet man utför den.

    9-5 tycker jag är mycket bil för pengarna i dagens läge.

  3. #3
    jo kan känna samma sak, bara hur man satt i bilen var ju en helt annan upplevelse än någon annan kombibil i den årsmodellen samt miltalet..

    DOCK provkörde jag den aldrig, hann ej efter jag kört tre tidigare bilar.. han hade precis fått in den. Men det kan ju lösa sig imorgon

    bör jag försöka pruta ner den någe mer? den har gått lite runt omkring i sverige som en gammal leasing/tjänstebil så ej någon renodlad norrlandsbil med ett något högre pris..

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Riddermark är billig..= http://www.blocket.se/vi/18408031.htm?ca=11_s
    Lär ju inte ta byte på det priset dock..

Liknande ämnen

  1. saab 9-5 vector sport combi 02 motorolja
    Av dave66_swe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-23, 20:47
  2. Köpråd: Saab 9-3 2.0t Sport Combi -06
    Av xenonpowerfreak i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-01-24, 19:12
  3. HJÄLP! köpråd! 9-3 combi vector -08
    Av Props i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 13:23
  4. Köpråd 9-5 Combi 03 - 05
    Av Hamilton i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •