Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 70

Ämne: VARNING SAAB ANA Halmstad

  1. #1

    VARNING SAAB ANA Halmstad

    Hej lämnade in min SAAB 900ng -96 som har gått 8600mil för en förbesikning men när jag hämtar ut den så har min orginal stereo gått sönder och de tar inget ansvar.... utan erbjuder mig en begangnad för ca 6000kr!!!!! de säger att de ger mig rabatt MEN ERKÄNNER INGEN SKULD och mitt pris blir 2000kr......

    Fy fan haft 2st SAABar men nu vet jag inte om det blir en till
    Saab 900 2,3 -96

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    6000kr, kan den ju inte ens kosta NY?


    Har för övrigt ev en till salu om du är intresserad...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: VARNING SAAB ANA Halmstad

    Citat Ursprungligen postat av donpasta
    Hej lämnade in min SAAB 900ng -96 som har gått 8600mil för en förbesikning men när jag hämtar ut den så har min orginal stereo gått sönder och de tar inget ansvar.... utan erbjuder mig en begangnad för ca 6000kr!!!!! de säger att de ger mig rabatt MEN ERKÄNNER INGEN SKULD och mitt pris blir 2000kr......

    Fy fan haft 2st SAABar men nu vet jag inte om det blir en till
    Jag förstår din frustration men... Jag har ju svårt att dom vid en förbesiktning kollar stereon?
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 857
    Hej !

    Vad är det som har hänt med stereon?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    453
    Man tittar väl inte ens inuti bilen vid en förbesiktning?

  6. #6
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av davidee
    Man tittar väl inte ens inuti bilen vid en förbesiktning?
    Kollar bälten och okulärbesiktning på Airbag, kontrollampor och provkörning.
    Dvs samma som bilprovningen.

    För övrigt har jag svårt att tro att stereon gått sönder just pga dem.

    Är det något inre fel så kunde det lika gärna hänt bilägaren kan man ju tycka

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    blir ju dock svårt att spekulera i vad som hänt då absolut ingen fakta ges...

    "stereon paja"

    kan nog komma på 30 sätt att paja en stereo på utan problem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    *Felet var att den startade men inget ljud kom och vid val av cd, radio så hände inget men iconer lyste...INGET LJUD*

    Mekanikern erkände när jag var där att han stängde av stereon när han körde in bilen i verkstaden och när jag hämtade ut bilen så startade den inte....

    Har varit där inne nu på felsökning och då visar det sig att tydligen har knapparna gått sönder för de kan inte trycka in koden nu så den är låst!!

    Att stereon fungerade när jag lämnade in bilen säger de är inte deras fel för de har inte tagit sönder den men jag menar om den går sönder när den är på verkstad skall de väl ta på sig det???? de sa till mig att en NY stereo kostar 15000kr men en beg kostar 6000kr och jag skulle få rabatt och mitt pris blir 2000kr

    Nej SAAB ANA i halmstad gör jag aldrig mer affärer med... funderar på dra in media eller ringa SAAB huvudkontoret....
    Saab 900 2,3 -96

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    en beg kostar runt 800-1000kr på skroten sist jag kolla, inga 6000kr, då får du ju en hypermodern med inbyggd gps för halva summan typ, vor eju konstigt om org bandaren kostar 5 gånger upp mot vad cdväxlaren gör...

    Men som sagt köp en beg, jag köpte tex min här på forumet för runt 400kr har jag för mig, nu har jag dock ångrat mig och satt tillbaks cdspelaren då ljudet var helt klart bättre...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av donpasta
    *Felet var att den startade men inget ljud kom och vid val av cd, radio så hände inget men iconer lyste...INGET LJUD*

    Mekanikern erkände när jag var där att han stängde av stereon när han körde in bilen i verkstaden och när jag hämtade ut bilen så startade den inte....

    Har varit där inne nu på felsökning och då visar det sig att tydligen har knapparna gått sönder för de kan inte trycka in koden nu så den är låst!!

    Att stereon fungerade när jag lämnade in bilen säger de är inte deras fel för de har inte tagit sönder den men jag menar om den går sönder när den är på verkstad skall de väl ta på sig det???? de sa till mig att en NY stereo kostar 15000kr men en beg kostar 6000kr och jag skulle få rabatt och mitt pris blir 2000kr

    Nej SAAB ANA i halmstad gör jag aldrig mer affärer med... funderar på dra in media eller ringa SAAB huvudkontoret....

    Men jösses, hur är du så säker på att det är verkstaden som sabbat den?

    Du har inte funderat på att det mycket väl kan vara slumpen som gjort att den pajade just där?, den hade ju lika gärna kunnat gå sönder om du haft bilen utan verkstadens inblandning.

    Blir så trött på sånt, händer på jobbet ibland att te.x en lampa går sönder när man provkör en kundbil, när man sedan byter lampa och debiterar den på kunden blir det ibland ett jäkla ståhej för att den minsann funkade när bilen lämnades in,
    precis som om jag skulle fipplat sönder lampan med vilje?!

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303
    Citat Ursprungligen postat av donpasta
    Att stereon fungerade när jag lämnade in bilen säger de är inte deras fel för de har inte tagit sönder den men jag menar om den går sönder när den är på verkstad skall de väl ta på sig det????
    Hur skulle den gå sönder för att den skulle bli avslagen? Skulle du kräva tankpumpsbyte också om pumpen lägger av inne i verkstadshallen?

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  12. #12
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    hur kan du skylla på verkstaden för att din streo pajjar där(enligt dig)? har du något konkret bevis för detta? du måste förstå att det är svårt för en verkstad att bara laga din bil gratis för att du hävdar att den inte fungerade efter den varit där men fungerade innan besöket, såvida du inte har något konkret bevis ex. sönderslagen stereo eller liknande.

    ang. att dra in pressen eller saab huvudkontor, vad ska de gör åt saken? starta en insamlig för din "stereo fond" eller vad är det du försöker få ut av det hela då detta klassas som ett standard beteende hos verkstäder runtom i vårt långa land.

    blir bara så arg när folk föröker få verkstäder att ersätta en massa konstiga saker bara för att de säger att det gått sönder hos dom. om den nu gick sönder därinne så var det bara en slump som lika gärna kunde inträffat när du tog ur nycklen ur bilen.
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    det är inte så enkelt då att strömmen varit av och det blivit galet med koden när de skulle mata in den igen?

    Då kan den mycket väl hänga upp sig och bli konstig, sist jag hade batteriet av fick jag bara ljud på lågnivå men inget från enheten själv utan fick koppla bort dne en gång igen och göra om kodningen.

    93t vad brukar ni debitera för att byta en glödlampa?

    Sist jag hade bilen på verkstad så skulle de ha 218kr+moms och material för att byta en blinkersglödlampa, får man den på fakturan så skulle jag nog gå upp i limningen ganska omgående...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781
    Har du funderat på att din originalstereo har tolv år på nacken. Inte helt otroligt att den brakar ur av sig själv.... Tycker du inte själv att du är lite fånig som försöker få det till att verkstaden skull ha dödat din gamla bandare...

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    93t vad brukar ni debitera för att byta en glödlampa?

    Sist jag hade bilen på verkstad så skulle de ha 218kr+moms och material för att byta en blinkersglödlampa, får man den på fakturan så skulle jag nog gå upp i limningen ganska omgående...


    Beror ju på vad det är för lampa, men en vanlig H7 tar vi 100 spänn inkl moms för, lampa inkl arbete.
    Är det en vanlig 5W baklampa eller blinkerslampa brukar vi ta allt från 20 till 50 spänn beroende på hur jobbiga de är att byta.

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480
    donpasta. Jag tror (eller anser faktiskt) att du är ute och cyklar alldeles för långt ut i universum.
    Stämma eller dra in media?

    Hur stor är sannolikheten att meken är SÅ intresserad av din stereo, som han sett och hört 1000 tals av, att han "spelar sönder den? Den är ju inte unik precis. Sitter ju i nästan alla SAAB'ar.

    Att killen, som du beskriver, "erkänner" att han faktiskt stängt av stereon tyder på att han inte inte delar din musiksmak eller volym.
    Dessutom tyder det på att det hänt något i processorn på din ljudlåda eftersom den inte tar ny inkodning.
    En radio kan inte gå sönder av att en "skitig, elak och säkert yrkesvandalist" till mekaniker trycker på "Off" för att få lungn och ro och slippa skitmusik under arbetet.

    Stämmer du förresten Halmstads Sjukhus om du blivit förkyld efter att besökt någon kompis som ligger inne? FÖRMODLIGEN fick du ju smittan där. - Alltså bara att stämma på och kontakta tidningar, Radio & Sverker på +

    Nej, lägg ner för att slippa bli till åtlöje.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  17. #17
    Det jag blir arg över är att verkstaden INTE kan säga oj ja den har gått sönder men vi har inte gjort något med stereon och BEHANDLA mig som en person inte skratta åt en och anklaga en för att jag ljuger!!!

    Klart den kan gå sönder vart som helst men om du lämnat in bilen och det går sönder där så kan de ju för fan säga oj ledsamt att den gått sönder men vi har inte gjort något med den... ber om ursäkt men som sagt inget vi har orsakat.....

    Men så behandla de inte saab i halmstad mig.... de skrattade och försökte sälja en beg stereo för SVINPRIS!!!!

    Pratat med kompis som är verkstadschef på en annan märkesverkstad som sa klart man ber om ursäkt till kunden och förklarar att den har gått sönder men att de inte är orsakt till det utan stereon är gammal....

    Jag BEGÄR inte en ny/ersättning utan ETT PROFSIGT BEMÖTANDE AV SERVICEPERSONAL och det tycker jag inte är förmycket.... de skall fan inte anklaga mig för att jag ljuger..... och kan inte en mekaniker/serviceman det så skall han byta jobb....
    Saab 900 2,3 -96

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480
    Varför ska en verkstad be om ursäkt för att din gamla stereo pajat i samband med verkstadsbesök?
    Man ber om ursäkt om man orsakat något, uppenbarligen har verkstaden inte orsakat felet och behöver därför inte be om ursäkt heller.

    OM de skrattade åt dig, vilket är din version, kan det möjligtvis ha berott på ditt uppträdande vid incidenten kanske
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  19. #19
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Troligen har de ingen som helst aning om att stereon gått sönder.
    Har mekanikern som han säger stängt av stereon har han ju för avsikt att ha den avstängd och sätter därför inte på den igen.
    Det är ju först när du sätter på den som du märker att den inte fungerar, har jag förstått rätt?

    Eftersom jag oxå jobbar som Verkstadschef så är jag van att folk kommer med div påstående om att saker gått sönder i samband med reparation, händer titt som tätt att vi blir beskyllda för plåtskador osv som vi lagt märke till redan innan vi tagit in bilen i verkstaden.

    Men givetvis så skall man ju berätta om man märker att något gått sönder, och det är orsakat av verkstaden.

    Däremot tycker jag det verkar som att verkstaden försöker blåsa dig på en annan stereo.
    Det priset är ungefär vad en beg kostar inkl montering (2000:-)

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Troligen har de ingen som helst aning om att stereon gått sönder.
    Har mekanikern som han säger stängt av stereon har han ju för avsikt att ha den avstängd och sätter därför inte på den igen.
    Det är ju först när du sätter på den som du märker att den inte fungerar, har jag förstått rätt?

    Eftersom jag oxå jobbar som Verkstadschef så är jag van att folk kommer med div påstående om att saker gått sönder i samband med reparation, händer titt som tätt att vi blir beskyllda för plåtskador osv som vi lagt märke till redan innan vi tagit in bilen i verkstaden.

    Men givetvis så skall man ju berätta om man märker att något gått sönder, och det är orsakat av verkstaden.

    Däremot tycker jag det verkar som att verkstaden försöker blåsa dig på en annan stereo.
    Det priset är ungefär vad en beg kostar inkl montering (2000:-)
    Jag har jobbat som verkstadschef och håller med dig om att man får/fått vara med om de mest dråpliga historier där kunder försöker blåsa verkstäder.
    (Vore kanske ämne för en rolig tråd, då möjligtvis under Of topic).

    Men personligen tror jag inte att verkstaden försökt blåsa snubben på stereon.
    Det är nog så att killen fått konstaterat för sig att en ny/annan stereo behövdes, killen ställer helt naturligt, upprörd som han med all rätt är, frågan vad en ny anläggning kostar.
    Han får då svaret. Med tillägget att det finns begagnad för 2 lappar.
    sedan friserar fantasin i samarbete med upprördheten en annan "sanning". (Den begagnade blir till en ny i killens fantasi).
    Tro mig, men jag har varit med om betydligt groteskare saker där kunder t.om begärt resor till medelhavet som kompensation för "sveda och värk", förutom att få bilen helrenoverad.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

Liknande ämnen

  1. SAAB 9³ -98 ¤Varning:Mycket bilder¤
    Av DarkRaver i forum Projekt
    Svar: 79
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 11:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •