Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Lågnivå

  1. #1

    Lågnivå

    jag har just löddat in mig på lågnivåuttgången under förar stolen,kan de bli problem om man gör de,eller de funkar inte alls,gick efter bild guiden här på forumet,e ute efter att ha slutsteg o basslåda för at få lite med ljud bak.har hört att de finns en adapter att koppla in oså,var isf kopplar man in den?

    saab 9-3 ss 05 med optiskt skit

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440
    Om du körde efter den guiden som visar hur man löder in riktig lågnivå så kan jag säga att ja, det kan bli problem. Problemet som jag fick då var att ljudet i centerkanalen och dörrarna dog så fort jag kopplade in nåt på lågnivån (behövde inte vara ett steg, räckte med en lång kabel) så den lösningen skippade jag efter en del testande. Lödde istället in en hög-lågnivå omvandlare på utgångarna till dörrhögtalarna och det fungerar klockrent!

    Tyvärr så finns det ingen annan färdig adapter till 9-3 03-06 eftersom att dom använder just optisk överföring av ljudet, så det är lödning som gäller.


    MVH// Christoffer

  3. #3
    Var kan man köpa en adapter,ska den löddas in på kablarna i dörrarna vilka färger gäller de isf,blir de inte svårt att dra lågnivå kabblar från dörr till bakskuffen,då lutar de åt att göra de istället

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440
    En sån adapter kan du köpa på tex brl, mds, conrad eller andra firmor som har billjud (din lokala handlare bör kunna ta hem en annars å). Sen ang lödningen så är det ett alternativ att löda den på kablarna ja, eller om du är lite pulig av dig och kan löda så blir det både snyggast och smidigast att löda in den direkt i AMP1an. Bara att skruva isär den och kolla vilka utgångar på kontakten som går till dörrarna (finns en lite lapp på locket där det står) och sen löda på banorna på undersidan av kretskortet. Enkelt och bra. Lågnivån sen drar du bara antingen i tröskellisten eller under golvet, beror på hur grov kabel du har.


    MVH// Christoffer

Liknande ämnen

  1. Lågnivå 9-5 05, as2
    Av johamn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 00:07
  2. Lågnivå i 9-3ss
    Av Saab_Björn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 11:05
  3. Lågnivå i AS3
    Av MR_M i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 20:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •