Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hjälp med med råd och val av ny bil

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    563

    Hjälp med med råd och val av ny bil

    Funderar på ny bil men vet inte vilken model jag ska välja. Vad är det för skillnad på vector och vector active, den här gången blir det en sedan tror jag och manuell låda sen så blir det nog sprit bil i stället för aero den här gången, ska man ha 2,0 eller2,3. Det blir lite trim den här gången också typ samma som idag 315 hk och 450Nm eller lite mer . Snow silver eller polar white. Kom med förslag på färg utrustning motor allt ni kan komma på. För och nackdelar. Ska väll erkänna att jag har sneglat lite på subaru legacy 3.0 men jag tror att det blir saab igen


    Mvh Micke

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    563
    Över 30 st som tittat och igen har några bra förslag.


    Mvh Micke

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    107
    Är det en 9-5 eller 9-3 du vill ha? Antar att det är en 9-5 när du skriver 2.0 eller 2.3
    Själv har jag beställt en 9-3 Aero BioPower, då får man ju både sprit och Aero-look. Och det skiljer inte så mycket i pris mot en Vector heller..
    Polar white kan du bara få på cabben, den vita som man får på de andra modellerna är mer gräddvit.
    Cadillac BLS4 2.8T XWD -08
    9-5 2.3t Vector -02

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Verkstäder, försäkringar och köpråd.

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    563
    Är det någon som vet vad det är för skillnad på vector och vector active.

    Mvh Micke

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Active är ett paket som går att få till Vector. Minns inte exakt vad det innehåller, men tror att det är lite Xenon och prylar..

    Mvh
    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    En 2.0 är ju billigare att äga!
    Men den har ju klenare koppling mindre turbo om du har i tanke att trimma upp till 300hk ca...

    Antar att det är 9-5 du pratar om!!?
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

Liknande ämnen

  1. Byta till Trionic i OG900
    Av tummen87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2015-08-21, 02:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •