Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: HJÄLP! bromsljus lyser hela tiden

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    sthlm, södra sidan
    Inlägg
    3

    HJÄLP! bromsljus lyser hela tiden

    Hej!
    Har nyligen köpt en saab 9000 cse 2,3T -97. Elantennen var paj så jag bytte den till en vanlig biltema. När jag gjorde det drog jag ur de båda andra kontakterna som sitter i en vit låda på hållaren till elantennen. Bakljusen och bromsljusen slutade funka helt, och nu när jag satt i kontakterna igen lyser bromsljusen hela tiden. Det går inte heller att stänga av bilen med bromsen nertryckt utan man måste släppa den. När den är avstängd tänds instrumentbelysningen, radion, fläkten mm när man trampar på bromsen... Det finns dragkrok på bilen och kablarna till den kontakten är klippta! vet ej varför..
    Är dålig på allt elektriskt, mycket tacksam för tips!
    mvh
    Matte
    SAAB 9000 CSE 2,3 Turbo jubileum -97

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 572
    Medlem#
    5737
    Börja med att kolla att det verkligen sitter rätt glödlampor i baklysena. Vanligt fel när tändningen går på när man trycker ner bromsen. Sitter ofta en glödlampa med en glödtråd på ett ställe där det ska vara en lampa med dubbla trådar.

    Om kablarna är klippta till dragkroken så kolla att de inte ligger emot varandra eller karossen.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    sthlm, södra sidan
    Inlägg
    3

    bromsljuset lyser konstant

    tusen tack för svaret! det var det som var felet. Nu en annan fråga, bilen går lite ryckigt när man accelererar hårt. dock bara lite och det blir bättre när den har blivit ordentligt varm. har nyligen bytt tändstift till NGK BCPR7EVX-11. Har du/nån nåt tips? justera tändningen? tacksam för svar
    SAAB 9000 CSE 2,3 Turbo jubileum -97

Liknande ämnen

  1. Bromsljus lyser hela tiden 9-3-03
    Av Fenix i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-18, 20:59
  2. Bromsljus ur funktion. (tänds hela tiden)
    Av Jonas_latt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 14:13
  3. Instrumentpanelen lyser hela tiden
    Av Frykan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 14:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •