Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Motor renovering 900 b202 vad ska jag köpa?

  1. #1

    Motor renovering 900 b202 vad ska jag köpa?

    vad tycker ni man bör byta när man ändå är igång å renoverar?. Eller finns det kanske någon fin lathund vad man bör skaffa?.

  2. #2
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285

    Re: Motor renovering 900 b202 vad ska jag köpa?

    Citat Ursprungligen postat av The_Archer
    vad tycker ni man bör byta när man ändå är igång å renoverar?. Eller finns det kanske någon fin lathund vad man bör skaffa?.
    Varför ska den renoveras? Hur långt har den gått?

  3. #3
    den största anledningen är att jag vill veta att den är okej innan jag sätter i den. den har gått cirka 21 tusen mil, men jag vet inte hur hårt dom har frestat den innan jag köpte den. vill inte sätta i motorn och att det vissar sig att jag minst borde har bytt kolvringar för att avgas värderna är kass.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934
    Hakar på denna tråd då jag har ungefär liknande frågor...;

    Ställde idag av bilen och då den på sista tiden har börjat få misstänidngar/spikningar?( Spikdioden blinkar ibland och det rycker till kraftigt, men då den går på etanol borde det inte spika??) Aja, då jag ändå ska lyfta ur motorn för att byta koppling, låda osv tänkte jag kolla om ni tycker att det är värt att "renovera" eller iaf göra en liten checkup för att se så att allt står rätt till.
    Motorn har gått ca 8k mil och senaste 1.500 milen har den gått hårt ,

    Vad tycker ni?

  5. #5
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285
    Citat Ursprungligen postat av The_Archer
    den största anledningen är att jag vill veta att den är okej innan jag sätter i den. den har gått cirka 21 tusen mil, men jag vet inte hur hårt dom har frestat den innan jag köpte den. vill inte sätta i motorn och att det vissar sig att jag minst borde har bytt kolvringar för att avgas värderna är kass.
    Svårt att svara på exakt vad som behöver bytas, beror ju på hur motorn är servad och hur länge du har tänkt att behålla den. Men att göra ett kompressionsprov, kolla över vev-/ram-/axiallager och kamtransmissionen är ju ett första steg. Sedan kan det ju vara ide att byta topplockspackning och slipa in ventilerna och byta tätningarna i toppen.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vad skiljer turbomotor från sugmotor B202
    Av Martin900SET i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 17:35
  2. Renovering b202
    Av 900turbotokig i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 22:16
  3. har gjort en sida för renovering av B202
    Av popeye i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-20, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •