Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ingen belysning i org. stereoenhet og9-3 '98

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Ingen belysning i org. stereoenhet og9-3 '98

    Har originalstereo i min bil, AS2 (kanske ovidkommande information...). Dessvärre har jag råkat ut för att belysningen i slutat fungera. Någonting i panelen är skumt med tanke på att den funkar/de då man hade ett tryck i sidan mha 2-3mm ihopvikt papper. Nu har den dock lagt av helt.

    Är detta ett vanligt fel? Hur går man tillväga för att demontera fronten och felsöka var glappet/felet är? Länk?

    Har sökt och letat i ämnet men ej hittat. Säkerligen p.g.a. 95% av trådarna har förbannat dåliga rubriker.

    Tips mottages tacksamt.

    //hd

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    364
    Om jag inte minns helt fel så kan du ta loss fronten på denna stereo, efter du har tagit ur den ur bilen. Sen ska man kunna byta lampor i den. Dock ej 100...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Ingen belysning i org. stereoenhet og9-3 '98

    Inga fler tips? Har inte gett mig på att demontera fronten än, kör nu med ett mothåll från sidan samt "urdragningsverktyget" i högersidan så att den ska lysa. Måttligt irriterande.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

    Re: Ingen belysning i org. stereoenhet og9-3 '98

    Problemet kvarstår. Hade loss enheten och skruvade loss frontpanelen, joxade lite med topz och kontaktspray. Satte ihop allt, och det funkade ett tag.

    Nu har den dock lagt ner igen. Totalt. Ruskigt störande att inte ha någon belysning.
    Tillsammans med en befängd SID känns förarmiljön rätt kass i allmänhet just nu. Med knirr knak och skak vid kallbilsstart och trasigt avgas samt sletna bromsar bak så känner jag mig som ett riktigt fattihjón.

    Någon som har opererat med stereoenhet och frontpanel som kan tipsa lite kring var felet troligast befinner sig?

Liknande ämnen

  1. service stöldlarm, ingen belysning i bagaget, 9-5 stw -02
    Av Detomaso80 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-26, 09:33
  2. Ingen belysning i skuffen. Lampora är hela! 9-5 kombi
    Av Jonas_latt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 19:58
  3. Ingen belysning i SIDen mm
    Av Zeri i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 19:03
  4. Ingen belysning på ACC knapparna
    Av Erik_ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •