Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Uppdatering och renovering av 9000 låda tips sökes!

  1. #1

    Uppdatering och renovering av 9000 låda tips sökes!

    Hej jag har en mittmotorbil som använder en 9000T motor från -88 dvs en långmotor. Jag har nu rivit isär motorn för lite renovering och uppdatering och det är nu dags för lådan att få sig en översyn.
    Motorn ger ca 300hk och lådan har fungerat felfritt doch tänkte jag renovera den och uppdatera den för ökad hållbarhet och funktion.
    vad jag hört så skall diffen vara den svagaste delen i dessa lådor och jag tänkte sätta i en diffbroms (troligen en Quife) eller finns det bättre? Kopplingen klarar inte riktigt av de ca 300hk vilket gör att jag tänkte byta denna oxå och vad skall man ha?
    Jag kommer även montera oljekylare på lådan, då den blir riktigt varm och får dåligt med kylning där den sitter monterad i dagsläget.
    Jag har även läst lite om ngn Stålhylsa till pinjongdrevet? vad är detta och vart får man tag i en sådan?
    Finns det ngn generell uppdateringssats eller tips på vad man kan byta ut för ökad driftsäkerhet.

    Jag skulle som sagt vara tacksam för lite tips runt denna låda från ni som renoverat eller vet vad man "brukar göra" när det är dax för en renovering. Tips på länkar emottages tacksamt.

    Tack på förhand!

    Mvh Kristofer

  2. #2
    Är det ingen i detta forum som har lust att dela med sig av lite erfarenheter kring dessa lådor?

    Mvh Kristofer

Liknande ämnen

  1. motor renovering/uppdatering 9-5'01 2,0T?
    Av Aguila i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 12:38
  2. renovering av 9000 låda
    Av 9000 a50 maptun steg 3 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 22:25
  3. Renovering av 9000 låda!
    Av B-motor i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 13:23
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-03, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •