Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: trasig acc i saab 9000 cs-92

  1. #1

    trasig acc i saab 9000 cs-92

    acc:n har nu lagt av, det blåser bara kall luft oavsett om jag ställer den på 17 grader eller 27 grader, men däremot sätter jag den på hi så blåser det varmluft, jag har mätt upp innergivaren å den verkar funka,ohm mätte den å den ger mindre värde när jag värmer givaren,och fläkten bakom innergivaren funkar den med,så nu vet jag inte vart jag ska felsöka!,jag var nästan säker på att det var givaren,jag har en annan givare från en annan årsmodell, så den är inte riktigt lika, men jag mätte den å den reagerar på samma sätt som min fast det var ca 17ohm mot att min låg på ca 14ohm vid samma tempratur, men ska det göra så stor skillnad,nån som har nå andra förslag.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Dals-Ed
    Inlägg
    710
    för mig är det tvärs om blir varmt istället för kallt. för mig var det fläkten bredvid ratten där under klockan/stora färddatorn som var skrot. så det kan vara någon sensor som har gett upp eller något sådant. prövat att göra en grundinställning av accn?

    \\Martin
    9-5 vector sc 2,3t -02

    http://www.garaget.org/euroman

  3. #3
    den lilla fläkten funkar och jag har nollställt accn, men det hjälper inte,vad är det för givare som sitter under den lilla mörka "koppen" under framrutan på instrumentbrädan??

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 247
    Det finns en givare till som känner av lufttempen på den luften som ska blåsas ut i utblåsen i kupén.

    Plockar man bort handskfacket kommer man åt den, dock har jag för mig att den sitter ihopbyggd med motorn som styr blandluftspjället.

    Börja med ett självtest på ACC panelen.


    Den lilla sensorn du menar på instrumentpanelen är en ljussensor även kallad solsensor, tror den är med och påverkar ACC.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

Liknande ämnen

  1. Medbringare trasig? Saab 9000
    Av Dab i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-10, 15:48
  2. Trasig vindrutetorkare Saab 9000
    Av H-M i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-12-13, 17:00
  3. Saab 9000 Topplockspackning trasig?
    Av Gyllis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 09:07
  4. trasig styrbox Saab 9000
    Av Sugroret i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 22:22
  5. Trasig stolsjustering Saab 9000 95
    Av JohnM i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •