Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: STCS Årsmöte 2008?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    STCS Årsmöte 2008?

    Nån som vet när årsmötet kommer att äga rum ja e sugen på å köra slalom igen Å träffa lite gött fölk igen hehe
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  2. #2
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Hoppas det inte blir när man är i Turkiet bara

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    809
    Garaget.org
    900 T16-88 Projekttråd
    Pearlwhite og900 -84 Projekttråd

  4. #4
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Peter T16
    Gött, åker den 29:de

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 011
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Hoppas det inte blir när man är i Turkiet bara
    Nä precis för det kommer ju garanterat va lika varmt i Trollhättan

  6. #6
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Hoppas det inte blir när man är i Turkiet bara
    Nä precis för det kommer ju garanterat va lika varmt i Trollhättan
    Slipper bara kylan i en vecka tyvärr

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av Peter T16
    Gött såg int eden infon innan idag när jag va inne å kolla men nu vet jag hehe!!!!längtar
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Hoppas det inte blir när man är i Turkiet bara
    Ska du oxå till turkiet de ska ja med men ja åker om 10 dagar den 1:e OKT ska bli gött med lite sol å bad en vecka....Ses på årsmötet
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 011
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Hoppas det inte blir när man är i Turkiet bara
    Ska du oxå till turkiet de ska ja med men ja åker om 10 dagar den 1:e OKT ska bli gött med lite sol å bad en vecka....Ses på årsmötet
    Kan ni gött ha för ja ska till Emmaboda å köra SS

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Jag har den 10/9 via mail till STCS sekretare efterlyst bland annat föregående årsmötes protokoll samt ställt frågan när en motion till årsmötet 2008 senast skall vara inlämnad.

    Fick då omedelbart ett autosvar lydande:
    Jag försöker läsa e-post på det här kontot några gånger per vecka och återkommer med svar så fort jag läst ditt meddelande.
    Nu har det ju gått 1.5 vecka så jag påminner sekreteraren genom detta inlägg.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag har den 10/9 via mail till STCS sekretare efterlyst bland annat föregående årsmötes protokoll samt ställt frågan när en motion till årsmötet 2008 senast skall vara inlämnad.

    Fick då omedelbart ett autosvar lydande:
    Jag försöker läsa e-post på det här kontot några gånger per vecka och återkommer med svar så fort jag läst ditt meddelande.
    Nu har det ju gått 1.5 vecka så jag påminner sekreteraren genom detta inlägg.

    Lycka till....
    Det brukar frågas efter just detta här på forumet.
    Men oftast dyker det upp ett klent, intetsägande protokoll i Turbotrycket.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag har den 10/9 via mail till STCS sekretare efterlyst bland annat föregående årsmötes protokoll samt ställt frågan när en motion till årsmötet 2008 senast skall vara inlämnad.

    Fick då omedelbart ett autosvar lydande:
    Jag försöker läsa e-post på det här kontot några gånger per vecka och återkommer med svar så fort jag läst ditt meddelande.
    Nu har det ju gått 1.5 vecka så jag påminner sekreteraren genom detta inlägg.

    Lycka till....
    Det brukar frågas efter just detta här på forumet.
    Men oftast dyker det upp ett klent, intetsägande protokoll i Turbotrycket.
    Jo, det känns ju ibland som något direkt omvänt Groucho Marx-förhållande här: http://www.brainyquote.com/quotes/qu...mar128182.html

    Men jag har inte gett upp hoppet ännu.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag har den 10/9 via mail till STCS sekretare efterlyst bland annat föregående årsmötes protokoll samt ställt frågan när en motion till årsmötet 2008 senast skall vara inlämnad.

    Fick då omedelbart ett autosvar lydande:
    Jag försöker läsa e-post på det här kontot några gånger per vecka och återkommer med svar så fort jag läst ditt meddelande.
    Nu har det ju gått 1.5 vecka så jag påminner sekreteraren genom detta inlägg.

    Lycka till....
    Det brukar frågas efter just detta här på forumet.
    Men oftast dyker det upp ett klent, intetsägande protokoll i Turbotrycket.
    Jo, det känns ju ibland som något direkt omvänt Groucho Marx-förhållande här: http://www.brainyquote.com/quotes/qu...mar128182.html

    Men jag har inte gett upp hoppet ännu.
    Årsmötesprotokollet finns alltid med i första TurboTrycket efter årsmötet, så någon efterlysning av detta känns ganska onödigt då alla som var medlemmar förra året fått det för länge sedan.
    För den som tycker att ett årsmötesprotokoll är tråkigt eller klent så är det ju faktiskt så att ett sådant protokoll är aningen formellt och skall återge frågorna som tas upp och besluten som fattas.
    Men årsmötesprotokollet är inte ett disskusionsprotokoll som återger vad alla och envar sa på mötet.
    Vi brukar just för den sakens skull försöka ta så mycket som möjligt av frågor och annat utanför årsmötets ram.
    Bästa sättet att få reda på och kunna påverka är naturligtvis att själv medverka på årsmötet men jag kan naturligtvis skriva ett litet referat i kommande Turbotrycket om vad vi pratade om för den som inte var med och undrar.

    Då vi inte längre kan betraktas som nybörjare i årsmötessammanhang (efter 17 år) så kommer det naturligtvis att skickas ut en separat kallelse till årsmötet och där finns självklart stoppdatum för motioner mm.
    Uppgifter om årsmötet och anmälan mm finns i kalendern på hemsidan.
    Kallelsen är tryckt och bör efter postgång landa i alla medlemmars brevlådor i slutet på denna el början av nästa vecka.

    /Claes

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Jag har fortfarande inte fått något svar på mitt mail till sekreteraren den 10/9 och skickade därför ett i slutet av förra veckan.

    Är gången då att ställa frågorna här eller direkt till ordföranden?

    En av frågorna var bland andra när en motion till årsmötet senast skall vara klubben tillhanda?

    Jag vill gärna på något sätt kunna vara delaktig i klubbens diskussioner och förehavanden utan att resa 100 mil enkel väg för årsmötet så därför vore en inlämnad motion kanske en möjlig väg?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Jag har fortfarande inte fått något svar på mitt mail till sekreteraren den 10/9 och skickade därför ett i slutet av förra veckan.

    Är gången då att ställa frågorna här eller direkt till ordföranden?

    En av frågorna var bland andra när en motion till årsmötet senast skall vara klubben tillhanda?

    Jag vill gärna på något sätt kunna vara delaktig i klubbens diskussioner och förehavanden utan att resa 100 mil enkel väg för årsmötet så därför vore en inlämnad motion kanske en möjlig väg?
    Jag kan inte svara dig på varför sekreteraren inte svarat på ditt mail.

    Gången är naturligtvis den att man skall ställa frågan till den person i styrelsen vars uppgift frågan ligger närmast.
    En fråga som denna skulle med fördel kunna ställas till mig.
    Jag skall snarast göra om kontaktsidan på hemsidan så att det tydligare framgår vem som skall kontaktas om vad för den som tvekar.
    Uppgifterna som du söker finns i kalendern på hemsidan och på den kallelse som du troligtvis fick med posten idag.
    Jag och många andra fick den i alla fall idag men det kan variera 1-2 dagar i postgångstid när man sänder med b-post.

    Oavsett senaste inlämningsdatum så kan du ju skicka in en motion till kommande årsmöte när som helst på året så du behöver ju inte vänta till sista dagen.

    /Claes

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Oavsett senaste inlämningsdatum så kan du ju skicka in en motion till kommande årsmöte när som helst på året så du behöver ju inte vänta till sista dagen.
    Självklart, jag ville bara försäkra mig om att det inte redan var för sent. Dessutom var det andra frågor som jag tycker berör medlemmarna i STCS och därför inte tänker skriva här.

    Tack för svaret Claes och inbjudan till årsmötet som jag hade i brevlådan igår.

    PS. Ett tips är att också se över till vem/vilka mailen går till då det förekommer olika uppgifter på hemsidan respektive vad som står i de autosvar jag fått.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #17
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Då har man skickat iväg en anmälan

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  18. #18
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: STCS Årsmöte 2008?

    Anmäld och fått bekräftelse.

  19. #19
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812

    Re: STCS Årsmöte 2008?

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Anmäld och fått bekräftelse.
    Samma här!

    Skall bli riktigt kul och säkert kallt som satan i vanlig ordning....
    Tänkte testa lite svängande med 9-5:an denna gång så Vrid.....nu får du passa dig då den är riktigt giftig.....eller inte

  20. #20
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: STCS Årsmöte 2008?

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Anmäld och fått bekräftelse.
    Samma här!

    Skall bli riktigt kul och säkert kallt som satan i vanlig ordning....
    Tänkte testa lite svängande med 9-5:an denna gång så Vrid.....nu får du passa dig då den är riktigt giftig.....eller inte
    Ja tänkte ge er båda en chans genom att köra med en uppsättning vinterhjul i bagagen

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. Eftersnack slalom & årsmöte 2008.
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 15:18
  2. Inför STCS Kinnekulle 31/5 2008!
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 184
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 07:47
  3. Eftersnack STCS årsmöte 20071028
    Av Magnus Aero i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 17:05
  4. Eftersnack: STCS Årsmöte 061028
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 10:48
  5. Inför STCS årsmöte
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •