Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Larm problem med 9-5-00

  1. #1

    Larm problem med 9-5-00

    Har sökt bland alla trådar om larm....men hittar inget som passa mitt problem

    Jag larmar bilen går in,hinner knappt stänga ytterdörren då börjar bilen larma. Det går inte att stänga av med larmdosan utan den lägger av efter en stund sen upprepas samma sak 3-4ggr.Sen funkar det det som ett larm ska....
    Det konstiga är att det här felet fanns i våras sen funkade att som det som det ska tills nu,då började det igen.Gillar inte min bil vår och höst

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 483
    Har du någon gång fått upp meddelandet SERVICE STÖLDLARM i din SID..?
    Glider under sommaren SAAB 9-3 Aero cab.

  3. #3
    Ja det kommer upp ibland

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Antagligen är det backupbatteriet i sirenen som är slut, saab byter hela sirenen men det går att byta bara batterierna själv! Batteriet heter CR17335SE-FT1 & det går åt 2 st, finns på tex. http://www.elfa.se/se/index1.html

    Så här byter du! http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=200000

    Om du vill veta till 100% vad som är fel måste saab koppla in tech-2 & kolla felkoderna!

  5. #5

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Ursäkta att jag stjäl lite av din tråd, men jag har exakt samma problem, dock får ja ingen varning om Service på larmet på min SID.

    Kan det ändå vara backup batterierna som spökar?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    10

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Har du någon gång fått upp meddelandet SERVICE STÖLDLARM i din SID..?

    Intressant detta, jag köpte en 9-5 05:a igår och tog den idag till jobbet, när jag skulle hem så fick jag upp exakt det felet i displayen.
    Antar att jag bör prova byta batterierna som första åtgärd?
    Nu står säljaren för den eventuella service som behöver göras, men är det bara batterierna som ska bytas så gör jag de ju hellre själv än väntar till efter trettonhelgen då "min" saab verkstad öppnar.
    Svinkallt här idag...kan det ha med det att göra så att batteriet på nåt sätt "dragit ur" under dagen då larmet varit aktiverat?

    Superforum det här, hur mkt som helst att Läsa

    /fahlis
    SAAB 9-5 2.0t -05

  7. #7
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Citat Ursprungligen postat av fahlis
    Nu står säljaren för den eventuella service som behöver göras, men är det bara batterierna som ska bytas så gör jag de ju hellre själv än väntar till efter trettonhelgen då "min" saab verkstad öppnar.
    Hade jag varit du så hade jag väntat... saab byter hela sirenen om det är där felet ligger! Att byta batterierna testar man med ifall dom ändå är kass, då är det ju värt att chansa, har du garanti ska du givetvis ha en helt ny siren i bilen!

    Det är alltså inte tänkt att man ska kunna byta batteriera utan man får bruka lite våld för att öppna sirenen & sedan täta den med valfritt klet!

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    10

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Ja, läste precis hur man går tillväga och det finns inte en chans att jag ens provar själv, får kontakta verkstan efter den 7:e och leva med meddelandet så länge
    Har väl fått fnatt av kylan efter att bilen stått på bilfirman i ett par 3 månader innan jag köpte den kanske...men det är alltså ett ganska vanligt fel?
    SAAB 9-5 2.0t -05

  9. #9
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Citat Ursprungligen postat av fahlis
    men det är alltså ett ganska vanligt fel?
    Brukar ju inte komma så tidigt med tanke på att din är en M05 men allt kan ju hända! Det kan vara annat som spökar också, saabverkstaden kopplar in sin dator (Tech-2) & läser av felkoderna!

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    10

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Japp, de är bara att vänta och se. Bara den funkar problemfritt i övrigt tills dess så
    SAAB 9-5 2.0t -05

  11. #11

    Re: Larm problem med 9-5-00

    Efter att ha läst de flesta trådarna om batteribyte i sirenen så har jag fortfarande en fråga till er som bytt. Hur länge stoppade erat nya batteri?
    Bytte nämligen själv till CR123 för en månad sedan. SID meddelandet försvann. För någon dag sedan poppade det upp igen men har inte återkommit efter det. Men det lär ju inte ta lång tid innan det kommer tillbaka.

    CR17335SE-FT1, ni som bytte till det batteriet, hur länge stoppar det?

Liknande ämnen

  1. Problem med larm!
    Av brunolundh i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 08:50
  2. Larm/vss problem
    Av Bora i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 19:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •