Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: SRS-lampa pga fel ratt?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    230

    SRS-lampa pga fel ratt?

    Monterade den treekrade ratten till NG900 i min bil härom dagen. Råkade dessutom koplpla på batteriet och vrida på tändningen medan airbagen var urkopplad. Det resulterade i en tänd SRS-lampa.. Min bil har airbagmodulen från siemens, men fordonet med treekrad ratt hade den nyare modulen från Bosch. Funkar inte den treekrade ratten tillsammans med Siemens styrdon? Den tvåpoliga anslutningen vid ratten är dock densamma...

    Var iväg till en SAABverkstad för att försöka slänga SRS-lampan, men tech2:an kunde inte etablera kontakt till airbag-styrdonet. Någon som vet hur jag ska göra? Nästa steg blir att försöka få tag på en ny Siemens-modul - använda originalratt (4-ekrade) och därefter försöka släcka lampan. Modulen går lös på runt 700:- och jag skulle gärna slippa den utgiften Tips?
    Co-Founder SNOWIS Racing - Teori och praktik i fullständigt förvirrad symbios.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    att den tändes beror ju främst på att du slog på tändningen med ratten borta och sen är det säkert som du skriver att det inte matchar med komponenterna.

Liknande ämnen

  1. Var köpa xenon lampa till rätt pris saab 9-5 D1S???
    Av nibe i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 13:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •