Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ang. 04 aero front på en 98'a

  1. #1

    Ang. 04 aero front på en 98'a

    Hejsan.
    Har länge varit sugen på att införskaffa speedparts uppdatering kit (ger fronten -04 aero look) till saaben.
    Bilen det gäller är en 9-5 från 98a.
    Detta kit är dock anpassat för årsm 02-03 och det jag undrar är då om någon monterat detta på en 98'a?
    Blir det mycket extra jobb?
    Köpa nya framlyktor?
    Nya blinkers? etc. etc.
    Vill alltså ha lite mer kött på benen gällande detta paket innan jag handlar.

    MVH Rickard

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    129
    Hittade detta inlägg i en tråd där det handlade om att montera lysen från en MY02-05 på en äldre 9-5. Kanske kan vara till lite hjälp.
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    För att byta från 00-02 behövs nytt stötfångarhölje, nya krockbalk, div lister osv innanför höljet. Nya lampor och nya blinkers. Grill sitter inbbgyt i fronten på 02. skärmarna är samma.

    Mvh Fredrik.
    Kör: Saab 9-5 SC Vector 2.0t 2004

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 390
    Medlem#
    3020
    Hej

    Detta är en -01:a dvs samma som din. http://www.garaget.org/?car=4465&image=609203

    Det var något år sedan jag gjorde detta nu, men lyktor och blinkers förstår du nog att du behöver.

    Sedan är det bara att montera bort det gamla, skippar du spolningen till lyktorna så är det i princip bara att ta bort gamla fästen för lyktorna, och sedan ger sig vart du fäster de nya, dock bör du fixa en balk som sitter på kylarbalken så du har något att fästa den nya fronten i uppe vid huven.

    Vill du även ha spolning till lyktorna så måste hela balken bytas mot en nyare, typ 3500kr bara för balken ny.

    Sedan vill jag minnas att jag köpte några plast lister nya som skall sitta på sidan och där man fäster sidorna vid.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    Tack för svaren.
    Misstänkte att det var lite mer att göra en att bara smälla på fronten även om jag hoppats på att det skulle vara så pass lätt.
    Lite extra arbete är inga problem men det tillkommer ju tyvärr fler utgifter och detta känns lite onödigt då bilen snart rullat 27k mil

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    730
    Medlem#
    7284
    Citat Ursprungligen postat av Rockan2k
    Tack för svaren.
    Misstänkte att det var lite mer att göra en att bara smälla på fronten även om jag hoppats på att det skulle vara så pass lätt.
    Lite extra arbete är inga problem men det tillkommer ju tyvärr fler utgifter och detta känns lite onödigt då bilen snart rullat 27k mil
    Skulle du ångra dig, så finns denna sida oxå:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=120348

    För en bil kan aldrig bli för gammal för att fräschas upp

    mvh
    Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

Liknande ämnen

  1. Byta Aero front -01 till Aero front -04
    Av fuhj i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 17:19
  2. Frontbyte 9-5 -02 till Aerofront -04/05
    Av Fruppe i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 00:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •