Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Monterat xenon på 9000cse

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844

    Monterat xenon på 9000cse

    har nu kopplat in allt på ena sidan och skulle till och prova och visst funkar det, bara jag inte blippar över på helljus för då slocknar xenonljuset och förblir släckt tills jag vrider på parkering och tillbaka till halvljus då tänds det igen.

    Vad kan detta bero på?? dålig jord?? måste man koppla in båda sidorna??
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Du har väl separata lampor för hel och halv på 9000, därav att man ska sätta xenon på hellyset. har du nu monterat det på halvlyset så är det ju inte så konstigt om de inte lyser på hellyset.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Du har väl separata lampor för hel och halv på 9000, därav att man ska sätta xenon på hellyset. har du nu monterat det på halvlyset så är det ju inte så konstigt om de inte lyser på hellyset.
    på 9000 så lyser halvljuset tillsammans med hellyset. men hur som helst så slocknar det när jag sätter på helljuset, sen när jag släcker helljuset så är det fortfarande släckt.

    Då måste jag göra proceduren med att vrida på parkering och sen på med halvljuset igen så tänds det.

    har nu monterat på andra sidan för å se om det gjorde nån skillnad men det gjorde det inte. ska man prova och dra en separat signal gjord till ballasten?? alltså till ena kabeln som ska gå till jord?? den sitter på jord förgreningen i själva lyktan nu.
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Modellen på kittet är Xenonkungen Standard xenon kit. H1 6000K
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Allt har med att göra att du har reducerat halvljus vid använande av helljus på din bil! Hade samma problem på min -97a! Har en beskrivning hur du ska koppla för att ta bort den funktionen! Ska prova leta reda på den så kan jag maila den till dig!
    9000Aero -97 OG900i -90

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Citat Ursprungligen postat av Aero -97
    Allt har med att göra att du har reducerat halvljus vid använande av helljus på din bil! Hade samma problem på min -97a! Har en beskrivning hur du ska koppla för att ta bort den funktionen! Ska prova leta reda på den så kan jag maila den till dig!
    Kan det vara byglingen under relä boxen??

    Eller är det reläet som det står "headlight extra" på??

    Intressant, du kan maila mig den så fort du kan på pa_sundell@hotmail.com

    Har nu även provat med separata jord kablar och det gjorde ingen skillnad heller.
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Porki du har mail!

    Å lycka till!!
    9000Aero -97 OG900i -90

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Citat Ursprungligen postat av Aero -97
    Porki du har mail!

    Å lycka till!!
    har läst det nu, verkar lite invecklat. Har du halvljus till 100% då du har helljuset på nu då?? blir det så eller hur blir det efter den här operationen??

    Jag tog bort reläet till "headlamp extra" och då slocknar halvljuset helt vid helljus, de funkar men inte särskilt snyggt och sen kanske man skadar ballast/lampa i onödan när den måste tända om lampan varje gång.
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Japp jag har Hel å halv ljus samtidigt nu utan problem å har haft det i c:a 2år nu! kolla under reläna å säkringarna i boxen så hittar du dom tunna kablarna jag pratar om!
    9000Aero -97 OG900i -90

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Relä nr8 på kopplingsschemat är det stora Röda Head light relät och relä nr78 på kopplingsschemat är Head light Extra i boxen! Nu kanske det blir lite lättare att förstå kopplingsschemat!
    9000Aero -97 OG900i -90

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Nu har jag gjort som det stog, man ska väl koppla förbi det stora ljusreläet va?

    iaf så har jag inget helljus nu, bara helljus blink, inget fast läge.
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    jag har addat dig på msn!
    9000Aero -97 OG900i -90

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Har läst beskrivningen igen och tänkt samtidigt, skulle man klippa den gula kabeln eller bara skarva in den blåa på den??
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Du ska skarva in dig på den gula med den delen som kommer från head light extra relät
    9000Aero -97 OG900i -90

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Citat Ursprungligen postat av Aero -97
    Du ska skarva in dig på den gula med den delen som kommer från head light extra relät
    haha ok, då skulle man inte klippa den gula kabeln då... får skarva ihop den igen då tillsammans med den blå så kanske det funkar
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Gör det så ska du se att det fungerar!
    9000Aero -97 OG900i -90

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Citat Ursprungligen postat av Aero -97
    jag har addat dig på msn!
    är på jobbet än så där har vi ingen msn...
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Ok tänkte bara att det var lite enklare å prata via msn!
    9000Aero -97 OG900i -90

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    812
    Medlem#
    11844
    Nu så så funkar bilen klockrent, lyset lyser som det ska nu. Tack så mycket för bra och snabb hjälp Aero -97!

    Detta lär nog fler råka ut för om dom ska konvertera sina nyare 9000. Va det sån där funktion på alla 9000cs eller va det bara på dom senare??
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    Vad jag vet så gäller det bilar som har Extra head light relät och begränsatt halvljus vid heljus men jag kan ha FEL!!!!!

    Va bra att det löste sig för dig iallafall! Det är kul när man kan hjälpa till med nått!!
    9000Aero -97 OG900i -90

Liknande ämnen

  1. Någon som monterat xenon i dimljusen på SS/SC/Cab?
    Av -Rickard- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 03:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •