Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bränslemätare stämmer inte efter pumpbyte.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    43

    Bränslemätare stämmer inte efter pumpbyte.

    Bytte bränslepump i förebyggande syfte på min 9-5 -98. Fick tag på en ny pump komplett med armatur och allt, alltså bara att byta hela paketet som sitter i tanken. Problemet nu är att bränslemätaren och SID:en inte funkar sista 7mm både vill full tank och vid tom tank. Finns det något sätt att kalibrera detta med en Tech-2:a eller har ni några andra idéer på som kan vara fel?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 882
    Antar att mätgivaren i en 9-5-armatur funkar som i min 9000 och det kan ju helt enkelt vara knas med motståndsbanorna i givaren i ytterområdena. Om det då går att "kalibrera" bort genom att begränsa insignalen skall jag låta vara osagt men det kommer väl ändå leda till att du har två områden i flottörens rörelse där inte givaren ger signal?

    Om jag vore i din situation skulle jag testat att köpa en ny pump 349kronors pump och montera i den gamla armaturen då det känns minst lika besvärligt att skifta in en nygammal pump i den ursprungliga armaturen.

    Flyttar tråden till "Ljud och elektricitet".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bränslemätare fungerar inte OG9-5
    Av topline i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 22:25
  2. Bränslemätare visar fel efter byte av tankarmatur
    Av Mr.White i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-08-18, 18:53
  3. Högt grundbränsletryck efter pumpbyte?
    Av Magnus 2074 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 20:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •