Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 100

Ämne: Eftersnack STCS Kinnekulle 13/9 2008

  1. #41
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av axelsson
    Nån som bytt hjul innan de åkte och har låsbultar/muttrar? Denna låg och skräpade på utfarten från depån. Skicka PM så fixar vi överlämning.
    edit: Ägaren har hört av sig
    Undra vem som brukar glömma låsbultar på träffar

    Förövrigt fortsätter förbannelsen med Kinnekulle
    Var domkraften som inte ville funka ida


    Kanske någon som kan fixa en bärbar DVD till dig nästa gång!

  2. #42
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Citat Ursprungligen postat av Bajjen
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Citat Ursprungligen postat av Bajjen
    ptja, jag får la tacka för min första banträff med min bil trotts att min bil blev lite av en besvikelse för mig själv.

    syns nästa år...
    snyggt ner du gick upp på 3 hjul i en kurva
    Va?, hehe...hoppas nån fått med de på kort...kanske måste justera chassiet lite då...+däck...hehe
    haha, eller rättare sagt ditt vänster bakhjul lyfta som bara den. trodde jag såg i syne först men sen gjorde du likadant varvet efter. sen tänkte jag fota nästa varv men då gick det på 4 som vanligt haha, såg ut som det lyftes i slow motion,
    skit grymt !. lite hårda dämpare + fjädrar ?
    hehe dom har nog lite qav skulden men sedan är bakaxeln rätt hårt boxad etc....

  3. #43
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008
    Tack till alla i racecrew som verkligen ställer upp för oss gasglada freaks, har nu vaknat upp med träningsvärk efter 13 mil på kullen och en hel Og 900 .

    Tack till en svart 9000 å en grå 900 som gav upphov till härlig bankörning.

    Tråkigt för stefans vita 99a att det inte bidde mer körning men en jädra tur han inte satte den i räcket, ja tror nog han kommer tillbaka....

    Å varsegod till första platsen i slalomen Vrid

  4. #44
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Ja jisses vilken träff det blev! =)

    Hade ruggigt skoj och förbättrade mina tider rätt rejält men det går fortfarande på tok för mycket på tvären. =)

    Ett stort tack till racecrew! Banträffarna blir ju så otroligt mycket roligare när racecrew står med stora leenden på läpparna och hejjar på en lite när man ska fara ut på banan. =)

    Keep up the good work!

    Så hur gick det för bilen? Fick stressmeka ihop den kvällen innan träffen, så man var ju lite trött när man kom dit, men det gick över snabbt när man såg alla fina bilar. Bilen gick bra hela dagen och jag fick prova på både slalom och acc för första gången, trots att jag sagt till mig själv att jag inte skulle testa acc. Hade ju sjukt slitna drivknutar och medbringare.

    Fick tävla mot en kompis i första rundorna och sen mot nån jag inte känner i nåt fyrhjulsdrivet elände som körde skiten av min bil i alla tre rundorna. Naturligtvis räknas ju inte dessa tre rundor, då de var "utom tävlan"... ;D

    Sista bankörningen för dagen märkte jag att nåt började surra lite och sen bluddra och skorra när jag kört ett par varv, så jag bröt och gick in i depå med olustiga känslor i magen. Hoppade ur och slängde upp huven (tydligen fortfarande med hjälmen på, säger folk som såg. ;)) och konstaterade att det "bara" var turbon som skakat loss. Blev otroligt lättad och lät den svalna lite medan jag och mina vänner kollade vidare på de som körde slut på det sista av banträffen. Har ett rätt trångt turbobygge, så man vill verkligen inte skruva där när det är glödhett. =)

    Fick modifiera en del verktyg för att komma åt. Tack till vem det nu var som lät strömmen vara på och luckan olåst till ett av eluttagen i depå, till brorsan som råkade ha med sig en vinkelslip samt till mina vänner som stannade kvar och var ett muntert sällskap. Vi var sist kvar på kullen när jag väl var klar. ;D

    Åkte hemåt Linköping och skulle tanka i Laxå. Jag var fortfarande rätt upprymd och på lite bushumör, så jag gasade på lite extra och lät det sista av gummit på mina gamla däck ryka. Dumt dumt. Gjorde ett rökmoln på ettan och gasade sen iväg på tvåan med rätt bra grepp och såg precis ett hål i asfalten försvinna in under bilen på vänster sida. BLAM! Där försvann all drivkraft och jag rullade framåt med ett skorrande ljud från motorn. Visade sig "bara" vara tripoden och medbringaren (inre, vänster) som gett med sig. De som redan var dokumenterat risiga. Med ca. 12 mil kvar blev det att svänga in till "Godisakuten" och ställa sig på deras parkering och meka. Tog ungefär en timme att lyfta upp bilen, skruva loss hjulet, med nav och allt och sen plocka bort drivaxeln helt för att låta brorsan och svågern bogsera hem bilen. Så om nån undrar vad det är för idiot som är med på en massa mekbilder i slutet av Axelssons bildserie i bild/film-tråden från Kinnekulle 2008 så är det jag. ;D

    Vi ses på banträffarna nästa år! =)


    (PS. Nån som har lite drivaxlar, knutar och/eller medbringare till mig? ;) DS.)
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  5. #45
    får tacka så mycket för en riktigt trevlig dag, bland det roligaste man gjort på hela året

    återkommer nästa år på fler träffar med betydligt lägre 9-3a
    / Adam.
    Saab 9-3 Aero 2.3 -01 300hk.
    http://www.garaget.org/AdamOpel

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Kumla
    Inlägg
    22
    Medlem#
    7517
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Sista bankörningen för dagen märkte jag att nåt började surra lite och sen bluddra och skorra när jag kört ett par varv, så jag bröt och gick in i depå med olustiga känslor i magen. Hoppade ur och slängde upp huven (tydligen fortfarande med hjälmen på, säger folk som såg. ) och konstaterade att det "bara" var turbon som skakat loss. Blev otroligt lättad och lät den svalna lite medan jag och mina vänner kollade vidare på de som körde slut på det sista av banträffen. Har ett rätt trångt turbobygge, så man vill verkligen inte skruva där när det är glödhett.
    Litet bildbevis


    Har lite fler bilder, men sitter på en seg lina, så jag väntar tills jag kommit hem. Har ca 700 bilder att sortera, inte alla har perfekt skärpa.

    Tack för en härlig träff, och väl mött på nästa!
    SAAB 9000 2.3 T CSE -93 (~240 hk) Projekt 9999
    Mofasa-edition

  7. #47
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456
    Citat Ursprungligen postat av Realpower
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon
    Citat Ursprungligen postat av Realpower
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon
    Kändes som den vita ybersnabba 99an som var nära räcket hade lite tur eller körde han sönder något ändå?
    Troligtvis lådras Dock gick den fortfarande att köra och ingen olja hade läckt ut, men som han själv sa, han har ju lång tid på sig att fixa de nu
    Aha var det pga lådraset han fick sladd...det skulle föklara en del...såg inte dig på träffen...i vilket hörn gömde du dig
    Jag fatta de som att lådan gick sönder pga snurrningen, men kan ha fel. LHjelm kanske vet mer?!

    Jadu, var lite överallt, bilen också Den figurerar på rätt många av Bacons kort
    Ja det ser jag nu...får ta och försöka starta ögonen till nästa träff
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  8. #48
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Hej!

    Som vanligt en mycket kul träff! Mycket og900 vilket är kul!

    Vid en tidpunkt under dagen såg jag 7st röda og900 samtidigt.

    Tack för en trevlig träff, till våren provar jag nog på ett par varv familjekörning.

    MVH

  9. #49
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389
    Kanonkul dag som vanligt! Allt flöt på bra tyckte jag Trots avsaknaden av "räserbil" så klarade familjehinken av ett gäng varv utan problem, körde ju tom. om en o annan Sen kom ju våran andra kärra med på bild oxå...


    http://www.saab4fun.com/kinne080913/1/i ... age442.htm




  10. #50
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Victor W
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Tackar för idag. Vi i cabben hade det hur kul som helst. Bra folk och gott väder som vanligt. Kul att slippa meka efteråt dessutom. Bilder kommer nog ett par stycken så småningom.
    Skönt att du kunde låta bli att kramas med räcket denna gång
    Körde du något själv, eller åkte du bara med.
    Haha. Jo, räcket fick klara sig utan mig denna gången. Hade tredjebilen (kan man säga så om den blå?) med mig och tänkte bara köra lite försiktigt i slalombanan. Gick inget bra då det blev lite banåkande också.

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Aero
    Sen kom ju våran andra kärra med på bild oxå...

    http://www.saab4fun.com/kinne080913/1/i ... age442.htm


    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Undra vem som brukar glömma låsbultar på träffar
    Tänkte direkt utan att tveka på att du var skyldig när jag läste axelsson efterlysning. Det är något speciellt mellan dig å kullen. Själv glömde jag hjälmen hemma men fick låna en som passade perfekt till slalomkörningen.

    TACK SÅ MYCKET FÖR LÅNET AV HJÄLMEN!

    Har sagt det förut och säger det igen, denna klubben är helt otroligt bra!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  11. #51
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Riktigt kul dag, tack alla inblandade som gör det möjligt!
    Efter minst 10varvs jagande av röd o grå "slalom 900:a" är jag, däck, soppa o laddtryck slut
    Citat Ursprungligen postat av Keezo

    Gjorde dock en fuling och klockade mig själv lite på bankörningen och det gick lite bättre
    Med 1.08 är du cirka 2 sekunder efter mitt skåp på varvet.


    mvh Jonas
    Man kan säga att de va 10 super roliga varv å va med er ute på banan samtidigt som man själv(Brorsan & Jonte)har nog aldrig haft så kul på kinnekulle nångång....Mer sånt nästa år
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  12. #52
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Tack till alla i racecrew som verkligen ställer upp för oss gasglada freaks, har nu vaknat upp med träningsvärk efter 13 mil på kullen och en hel Og 900 .

    Tack till en svart 9000 å en grå 900 som gav upphov till härlig bankörning.

    Tråkigt för stefans vita 99a att det inte bidde mer körning men en jädra tur han inte satte den i räcket, ja tror nog han kommer tillbaka....

    Å varsegod till första platsen i slalomen Vrid
    Nä tack själv de va bland de häftigaste bankörningen hittils för mig med stcs,å ja tråkigt med stefan 99:a han hade gärna fått ligga framför mig hela dagen under bankörningen å visa vilket spår man ska ha

    Nä grattis själv brorsan till 2:a platsen denna gången lämna vi 2 "svarta" bilar bakom oss med nöd å näppe men nästa gång får vi nog skärpa oss ännu mer för då e dom nog sugna på å ta oss ska du se!!!!
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  13. #53
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    634
    http://www.saabturboclub.com/images/doc ... i_2008.xls

    Accelerations tider
    Snabbt jobbat!

  14. #54
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Medlem#
    150
    Japp instämmer helt med föregående talare... !
    Kul träff..
    Synd att någon ställde målkonen i slalomen lite för nära, André :-)

    Får nog skruva på riktiga däck på Xen tills nästa år och skruva upp effekten lie mer..

    Grattis till alla som fick med sig en pokal från Kullen !

    Tackar STCS Styrelse + Race Crew för en kanondag
    "Mina" bilder hittar ni hos MrTurbo (hovfotograf)

    /Peter
    That's why.....

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    198
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Citat Ursprungligen postat av Bajjen
    ptja, jag får la tacka för min första banträff med min bil trotts att min bil blev lite av en besvikelse för mig själv.

    syns nästa år...
    snyggt ner du gick upp på 3 hjul i en kurva
    Det var dig jag jagade hem vad...

    Jag skall fixa lite seriöst trim i vinter tror jag, bara pystrim & intercooler e ju lite fulmek. Någon som fick med mig på bild så säg till bara...
    ajjemen jag med cde;n , ganska ensam med cde på träffarna ! den rörde påsig bra ändå, fick bromsa hårt efter 3 älgar
    Får sperka igång min cde så kan vi ha cde rejjs
    ja gör de men jag körde mot dig va ?
    ______________________________________
    9000 Classic Design Exclusive 2,3T Trollspeed
    #7268

  16. #56
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av schough
    Japp instämmer helt med föregående talare... !
    Kul träff..
    Synd att någon ställde målkonen i slalomen lite för nära, André :-)

    Får nog skruva på riktiga däck på Xen tills nästa år och skruva upp effekten lie mer..

    Grattis till alla som fick med sig en pokal från Kullen !

    Tackar STCS Styrelse + Race Crew för en kanondag
    "Mina" bilder hittar ni hos MrTurbo (hovfotograf)

    /Peter
    Nä hörru peter du får inte uppgrtadera nånting på X:en tills nästa år för då har jag ju inte en chans juuh

    Eller ja du kan få göra lite då för de ska ju jag göra hehe ses på årsmötet då ska vi fajtas igen hehe
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  17. #57
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av mioh

    Själv glömde jag hjälmen hemma men fick låna en som passade perfekt till slalomkörningen.

    TACK SÅ MYCKET FÖR LÅNET AV HJÄLMEN!

    Har sagt det förut och säger det igen, denna klubben är helt otroligt bra!

    Självklart ställer man upp för sina Turboklubbsvänner! Jag var tvungen att åka hem tidigare pga väntande födelsedagskalas, hoppas det löste sig med hjälm under bankörningspassen.
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  18. #58
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456
    [quote=LHjelm]
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Citat Ursprungligen postat av "Bajjen":v4ue2lcf
    ptja, jag får la tacka för min första banträff med min bil trotts att min bil blev lite av en besvikelse för mig själv.

    syns nästa år...
    snyggt ner du gick upp på 3 hjul i en kurva
    Det var dig jag jagade hem vad...

    Jag skall fixa lite seriöst trim i vinter tror jag, bara pystrim & intercooler e ju lite fulmek. Någon som fick med mig på bild så säg till bara...
    ajjemen jag med cde;n , ganska ensam med cde på träffarna ! den rörde påsig bra ändå, fick bromsa hårt efter 3 älgar
    Får sperka igång min cde så kan vi ha cde rejjs
    ja gör de men jag körde mot dig va ?[/quote:v4ue2lcf]

    Ja jag tror vi körde mot varandra två gånger och du körde ifrån mig båda gångerna
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  19. #59
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 418
    kan bara hålla med er, det var en superdag!!!
    kul att äntligen få köra bana igen och nu med egen bil
    Om du sparkar en tiger i baken, bör du vara beredd på att handskas med dess käftar

  20. #60
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Larzzon
    Fasen vilken trevlig träff...fösta gången jag var ute med den vita 900an...den innfriade de flesta av mina förväntningar...förutom att man inte kan köra på bana med gatdäck...får bli r-däck till nästa år Lådan höll och laddtrycket är stabilt...så det finns effekt nu ska bara han bakom spakarna lära sig köra oxå....

    Dock synd om han i den svarta 9000 som fick kraftiga motorproblem...på sista bankörningspsset. Kändes som den vita ybersnabba 99an som var nära räcket hade lite tur eller körde han sönder något ändå?

    Tack stcs som gjorde en mycket trevlig träff möljig igen!
    Plockade isär 9000 som stannade idag o ett vevlager hade gett upp totalt kan man säga.
    Var en mycket lyckad dag tyckte jag o kul att kunna upprepa 1a platsen från förra träffen på kullen i ACC
    9000 aero med bur för att leka med. 9-3sc aero automat året runt
    http://www.garaget.org/?car=24989
    -07 201m@8.646 -08 201@8,566 -09 201@8.485 Medlem 5994

Liknande ämnen

  1. Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 11:38
  2. Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 137
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:46
  3. Inför STCS Kinnekulle 13/9 2008
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 101
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 20:52
  4. Eftersnack, Kinnekullering STCS 31/5 2008
    Av BBR i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 155
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 22:09
  5. Inför STCS Kinnekulle 31/5 2008!
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 184
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 07:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •