Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ram runt 7" dvd, hjälp

  1. #1

    Ram runt 7" dvd, hjälp

    Hejsan, har länge varit sugen på att ta bort orginal cd-spelaren och montera en 7" skärm istället.
    Sagt och gjort, dock räckte inte budgeten till så mycket utan det blev en kina version för ca. 1200kr....

    DVD'n är monterad dock så felas det ca. 0.4-0.5mm runt om för att den skall passa ordentligt. (visst den sitter ordentligt osv. använde hållar till gamla cd'n) men är inte riktigt nöjd med hur det ser ut. Det ser lite "tattigt" och halvklart ut..

    Så det jag undrar är finns det någon ram eller liknande att köpa som man kan placera runt dvd'n? Vad jag har förstått så medföjler en ram de lite dyrare och exklusivare märkerna utav dvd spelare..

    Tacksam för alla svar. MVH Rickard

  2. #2
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    356
    Samma gamla fråga som får ställas om och om igen i dessa trådar. Vad är det för bil? Är stereon 1-DIN eller 2-DIN?

    Monteringsram borde följa med stereon. Annars borde det finnas på dom flesta billjudsbutiker..
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    283
    Det borde vara lag på att man har sina bilar listade i signaturen...
    Webmaster Svenska Saabklubben
    Saab 96 TT -62, Saab 9-5 kombi -99, Saabo -67 (nr 356)

  4. #4
    Ursäkta, hade inte en tanke på detta i all hast. Bilen det gäller är en 9-5'a med 2-DIN.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284

    Re: Ram runt 7" dvd, hjälp

    Citat Ursprungligen postat av Rockan2k
    Hejsan, har länge varit sugen på att ta bort orginal cd-spelaren och montera en 7" skärm istället.
    Sagt och gjort, dock räckte inte budgeten till så mycket utan det blev en kina version för ca. 1200kr....

    DVD'n är monterad dock så felas det ca. 0.4-0.5mm runt om för att den skall passa ordentligt. (visst den sitter ordentligt osv. använde hållar till gamla cd'n) men är inte riktigt nöjd med hur det ser ut. Det ser lite "tattigt" och halvklart ut..

    Så det jag undrar är finns det någon ram eller liknande att köpa som man kan placera runt dvd'n? Vad jag har förstått så medföjler en ram de lite dyrare och exklusivare märkerna utav dvd spelare..

    Tacksam för alla svar. MVH Rickard
    Har samma problem efter montering av 7" skärm, men jag har beställt hem en "ny" instrumentpanel som jag ska modifiera lite För jag har inte hittat någon bra lösning.

    Alternativet som jag funderade på först var att fylla ut mellanrummet med cernitlera som jag sedan lackat, innan jag limmade dit det.

    // Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

Liknande ämnen

  1. Laga "list" runt instrumentpanel ng900?
    Av niohundratearn i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 22:59
  2. Svar: 88
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 17:37
  3. Snabbaste "produktionsbil" runt Nordschleife
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 00:51
  4. Flytta runt bilen, elektrisk domkraft"ish" ?!
    Av Brandten i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 20:25
  5. Sökes bilder på JT 3" med 4" runt ändrör...
    Av boje82 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •