Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Orginal navigation eller inte...?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Orginal navigation eller inte...?

    Tjena på er!

    I jakten på en Saab 9-3 aero SS med navigation, så har det dykt upp några frågetecken kring just navigationen och dess funktioner.

    Som alla vet så går ju tekniken rasande fort framåt på teknikområdet och där inkluderat även GPS:er/navigation. Om man jämför den som är monterad original och mot en man kan köpa i en elektronikaffär, hur står sig originalmodellen då? Finns det bättre/roligare/smidigare/användarvänligare funktioner på en icke original?

    Känns originalnavigationen "modern" och är den nått ni kan rekommendera i mitt letande efter en Aero SS, eller ska man satsa på en lös GPS-enhet i stället?

    Tack på förhand!
    Rattar diesel...

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    890
    Min personliga åsikt är att det enda positiva med en integrerad är just att den är integrerad,. klarar man sig utan det så är en extern helt klart att föredra..

    Mvh. Mathias
    BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
    http://www.garaget.org/T-PWR

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055
    Sitter i samma sits, vill nog ha den, dock för att det är snyggt mest

    Vad jag har fått förklarat för mig av de som prövat orginalen, så är det bättre att köpa en nya. Med tanke på uppdaterig av karta, samt funktion. Bilder och vägar ja själva kartan skall vara bättre/smatare i nyare, visst sen spelar det ju roll vad du köper för lös också!

    Detta är som sagt inte mina egna erfarenheter!

    /Andreas
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av T-PWR
    Min personliga åsikt är att det enda positiva med en integrerad är just att den är integrerad,. klarar man sig utan det så är en extern helt klart att föredra..

    Mvh. Mathias
    Instämmer helt!

    Själv ogillar jag sladdar och annat löst i bilen och då är nästan den integrerade ett krav

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Valde själv mellan 2 9-5:or, den ena hade stora stereon med bas och rails, den andra hade GPS och utan rails.

    Blev den med rails, bara skivorna kostar ju såman kan köpa 2 nya portabla per år.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614
    Jag föredrar också en lös GPS framföra fabriksmonterat, det lilla jag använder GPS.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Valde själv mellan 2 9-5:or, den ena hade stora stereon med bas och rails, den andra hade GPS och utan rails.

    Blev den med rails, bara skivorna kostar ju såman kan köpa 2 nya portabla per år.

    //MH
    Vad synd att du hängde upp dig på skivorna.. sånt går ju alltid att lösa !

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    229
    Samma sits här, tyckte Navigatorn orginal saknade funktionen som jag själv upplever som "nödvändig" - fartkameror, inte för jag kör fort på så vis men en jäkligt skön reminder för onödiga utgifter.

    Orginal Navigatorn är ju dock extremt mycket snyggare en de fula som sítteri framrutorna...


    Så mitt val blev nu i måndags - en orginal Navigator, en extern GPS antenn och har en liten som kommer få ligga i mittenfacket och avge ljudsignaler för detta ändamål :-)


    Vänl,,,
    Tobbe
    9-3 SC Aero 1,9 TTiD 180hk
    9-3 SC Vector 1,9 TiD 150hk

Liknande ämnen

  1. Eftermontera Densonavigation OG9-5 2006-2010
    Av ahlis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2021-03-06, 14:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •