Nope, de e en replika (!)
Hur går det för dig/er?
Är det bara träskotrim nuförtiden?
Nope, de e en replika (!)
Hur går det för dig/er?
Är det bara träskotrim nuförtiden?
OK..Ursprungligen postat av airflowfredde
De går riktigt bra.. Fullt upp..
??? Nej jag har o göra med Saabtrim.. Men också mycke Audi,vw, VAG, porsche, Skotrar,, 4-hjulingar , skodor osv osv..
Vilka räknas in som träskotrim.?
Go helg.
/R
Vad spelar det för roll när allt annat är plagiatUrsprungligen postat av RonnyO
Sedan mera än 10 år tillbaka
My 2 cents
Saab Lotus Exige
Rörramsbygge med Rwd & B236
2 cents är det 50 cents brorsa sorry för OT men jag tyckte det var kul.Ursprungligen postat av aero-eskilstuna
Älskad utav många hatad av desto fler
bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
http://www.garaget.org/?car=56564
Ursprungligen postat av Robert@
Okok! Klart det funkar!Ursprungligen postat av airflowfredde
Okej, men skrik till om du vill ha hjälp med org grenröret.
/Eric.
Nu har jag beställt en B234L
Då kan man pyssla med en hel motor på sidan om och bara byta sen.
Hur är det att ta bort balansaxeln på 2,3orna?
Jag tänkte byta alla slitdelar + kamkedjan men funderar på att skippa balansaxeln...
Jag kör utan balansaxlar i min, och märker ingen speciell skillnad på det faktiskt!
Dalhjelm har ju gjort en fin FAQ hur man gör, om det var det du ville
Lycka till med byggandet Fredde
Ш E L i П - 9-3 2.0t
Ska bygga ihop den hos han så det löser nog sigUrsprungligen postat av WELiN
Tjena Fredde!
Som WELiN säger, på Saab motorer verkar man märka någon större skillnad med att man tar bort balansaxlarna. I en Lancia Delta Integrale är det dock en annan historia Lycka till med bygget,
mvh
Alex
Har du tänkt använda orginal motorfästen eller någon "hårdare" variant?
Det man oftast brukar uppleva utan b-axlar är att motorn får en lite hårdare gång och ifall motorn sitter bättre monterad än orginal kan man få vibrationer som går vidare i chassit. Detta visar sig tex på 9-5:or som inte alls är lika förlåtande för bortplockning av balansaxlar som tex en 9000 eller ng900/og9-3.
Jag upplevde en finare gång och trevligare bil när jag monterade tillbaka balansaxlarna.
Men visst, det är ju en del som kan krångla.
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Jag monterade bort dem i mon ng900a jag hade förr och märkte ingen skillnad.
Det är väl mest att det är billigast å ta veck skiten
Sitter å filurar lite på stålpackningar till toppen och arp bultar mm...
Är det något att tänka på om man ska fisa runt mer 400/450hk?
Tveksamt, kliver du upp över 450++ så kan det kanske vara en ide.
Kör: Saab 900 Talladega -97 MapTun Individual 574Hk/710Nm i motorn, 516,6 på hjulen! E85 Sommaren 2009 uppskattningsvis 650hk+
Garaget
I dag har jag beställt ventilfjädrar från volvo...
Ska försök få tid i veckan å kika igenom den nya motorn
Tjaa, kommer nog bli grymt detta, ska du köra mkt gata/ stripp event iår?,
Kanske har skrivits i tråden tidigare men vad ska du köra med för låda?
mvh
Gamle Röda 900 -94 http://www.garaget.org/?car=25371
Kör numera m3 e46
Hallo... tror inte det blir så mycket strip och så i år. Lite bana om man får pengar till väghållning kanskeUrsprungligen postat av _Ant0n
Jag har en förstärkt låda med sellholmdiff och viggenaxlar.
En liten fundering, har ju en 2,3 motor står nu som jag ska bygga på. Vad måste jag flytta över från 900an? Kan jag köra på toppen från 2,3 motorn tex?
Funkar 900a insuget på 9000 2,3T motorn?
Toppen är same same inga krångligheter.Ursprungligen postat av airflowfredde
I dag åkte motorn upp i stativet och jag och Eric rev av toppen mm mm. Allt såg riktigt fint ut trots 28k mil.
Ska få isär mera och kolla över i veckan...
Dagens fundering... köra med 9000 insug eller 900 insug?
Tankar och funderingar: