Sidan 42 av 93 FörstaFörsta ... 3240414243445292 ... SistaSista
Resultat 821 till 840 av 1854

Ämne: 900 2,3T E85 6-speed - På mappning.

  1. #821
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    3 027

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Absolut inte!

    Jag är inte på något vis någon oljeexpert - det är mest en reaktion på allt snack om superoljor från andra leverantörer. Ta det som ett skämt och inget annat...
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  2. #822
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Aaaahh, den berömda internetironin

  3. #823
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 058

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Har testas denna olja, möjligen att den är bra för lådan med behaglig att växla med blev den inte.

  4. #824
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 525

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Håller med Fredde, mer ljud och osmidigare växlingar. Jag gjorde korrekt sköljning, men det kanske är skillnad om han har den från scratch..?

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  5. #825
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    fan.... nu blir man osäker. Alla dessa förståsigpåare

  6. #826
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    7 285

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    fan.... nu blir man osäker. Alla dessa förståsigpåare
    Ser inga problem att lita på MrX, han har väl gjort en hel del med lådor senaste åren till riktigt effektstarka bilar.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  7. #827
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    62

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Redlines ShockProof borde väl va att föredra framför saabs röda olja? har kört med båda men tycker då redline känns mkt bättre på alla sätt. fast då kostar den ganska mkt mer än saabs olja också

    Mvh
    Burn rubber! not your soul..
    Racebilen Saab 9000 Aero 2,5T
    Vardagsbilen Saab 9-3 Aero

  8. #828
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    320

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Kör också med saab's olja som Christian rekomenderade mig att köra på. Lite som ni säger att den är trög att växla, speciellt innan den är uppe helt i temp.

    Hur står sig Redline's oljor innan tempen är uppe?

  9. #829
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 525

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    fan.... nu blir man osäker. Alla dessa förståsigpåare
    Kör på lingonsaften, det är väl inte värre än att byta om du inte blir nöjd? Det är väl bra med lite input från folk som testat, finns ju sällan givna sanningar, man upplever saker och ting olika med olika förutsättningar osv. OM det nu blir lite trögväxlat så har du en tänkbar orsak, Om det känns guld, ja då är det ju


    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  10. #830
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Får se hur man gör, det enda rätta är ju att testa. Det verkar inte vara någon som vet vad de snackar om igentligen. Och OM någon vet så är det svårt att gallra bland alla åsikter

    Motor och låda är i nu iaf, avgassystemet är på och drivaxlar i osv osv.
    Lite småpill och vätskor kvar bara nu

  11. #831
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 715

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av _aero
    Redlines ShockProof borde väl va att föredra framför saabs röda olja? har kört med båda men tycker då redline känns mkt bättre på alla sätt. fast då kostar den ganska mkt mer än saabs olja också

    Mvh
    Jag skulle nog oxå välja Redline´s olja , dock har jag inga sk "vetenskapliga" fakta för att backa upp det.

    Jag körde merparten av förra säsongen på strippen med den och en orginallåda ihopsatt av TM Racing med Quaife diff och 4.45 utvxl.
    Körde ca 40 repor på strippen med slicks och hårda starter och höga varvtal vid växlingar uppåt 8000rpm , nått tillfälle övervarvningar uppåt 9-10.000rpm.
    Utöver det körde jag nått hundratal på gata vid sk test&tune och upp i relativt höga hastigheter.
    Bla en vecka under sommaren då temperaturen låg runt 33-35 grader utetemp körde jag många repor till maxfart utan avkylning för att bla pressa motor mm för att se om nåt gick sönder (Helt orginal ng900 kylsystem utan problem)
    Till min fördel var nog relativt låg vikt på bilen och att jag inte drog på allt för överdrivet vridmoment under 4000rpm med de större lastbilsturbos jag körde.
    Inga hjulstuds osv iom att jag körde däck med hög stomme/"wrinkle wall" som absorberade det värsta om man körde på låg effekt.
    Dock sliter det rätt mycket om bilen ligger och tuggar däck på gata upp till 250kmh med 11" breda dragslicks om man mosar på.

    Jag skulle vilja påstå att min mer eller mindre standard Saab låda inte var gubbkörd med Redlineoljan iaf.

    Mvh Marko

    PSu fuskade väl inte med att decka blocket/plana toppen/rätt ytfinnish = korkat?????

  12. #832
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 173

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Har själv kört och kör Saab rödvin i bägge av mina bilar. Har inget att klaga om, lådorna är hel fast tusentals repor och lagom mil bakom sig med veten effekt/vrid och vet därför ingen orsak varför byta till något annat.
    Brukis 9-3 Viggen, "bone stock"
    Leksak 9-3 2.0T Stående 1700m, 313m/h http://www.garaget.org/?car=164450

  13. #833
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 715

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av Olde
    Har själv kört och kör Saab rödvin i bägge av mina bilar. Har inget att klaga om, lådorna är hel fast tusentals repor och lagom mil bakom sig med veten effekt/vrid och vet därför ingen orsak varför byta till något annat.
    Oj Olde , tusentals repor är rätt häftigt.
    Jag körde slut på ca 25-30 liter E85 på en lätt test på en kväll med 10 ordentliga repor+diverse körning.

    Mvh Marko

  14. #834
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Som sagt, jag provar med saabs olja. Om det inte känns bra så byter jag.

    SKa formodligen starta upp den i afton

  15. #835
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 128
    Medlem#
    3183

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    SKa formodligen starta upp den i afton
    Tror du ja

    Lycka till, Johan
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  16. #836
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Insugspackningen gick sönder och slavcylindern läckte när kopplongen skulle luftas.... nu är bilen billig...

  17. #837
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 128
    Medlem#
    3183

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Insugspackningen gick sönder och slavcylindern läckte när kopplongen skulle luftas.... nu är bilen billig...
    Usch då - det var inte så jag menade med skämtet

    Bara att bita ihop - inga dyra fel direkt, bara tid
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  18. #838
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av Johan H
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Insugspackningen gick sönder och slavcylindern läckte när kopplongen skulle luftas.... nu är bilen billig...
    Usch då - det var inte så jag menade med skämtet

    Bara att bita ihop - inga dyra fel direkt, bara tid
    Sant men några tusenlappar här och några där så blir det pengar.
    Det har blivit alldeles för dyrt med allt nu

    Sen som egen företagare på fritiden så är faktist tid pengar också.

  19. #839
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    3 027

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    En hobby skall vara rolig! Känns det trist och för dyrt så är det väl egentligen bara att ställa bilen och och återkomma när pengarna och lusten återvänt.
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  20. #840
    Steg 5 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    5 080
    Medlem#
    1574

    Re: 900 2,3T E85 -> T7 packning , svarvade kolvar och fixad låda

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    En hobby skall vara rolig! Känns det trist och för dyrt så är det väl egentligen bara att ställa bilen och och återkomma när pengarna och lusten återvänt.
    Så sant så sant, det skulle vara skoj att se att det funkar med T7 packningen och att lådan funkar innan man river ner det för vintern.

    Risken är att man lägger pengar och energi på annat som inte är nödvändigt för funktionen...

    Men det var riktigt nära i går att jag gav upp.

Liknande ämnen

  1. 5-speed emblem, hur ska det sitta?
    Av Anth i forum Utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 22:50
  2. var sitter ventil hus på 4 speed 9-5?
    Av läppglans i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 13:15
  3. Goodwood - Festival Of Speed
    Av Myggan i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 17:58
  4. Autobahn - Vad er din max speed?
    Av hel i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 16:28
  5. Speed warning?
    Av glassguran i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 12:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •