Sidan 50 av 94 FörstaFörsta ... 40484950515260 ... SistaSista
Resultat 981 till 1 000 av 1865

Ämne: 900 2,3T - 505hk/690Nm Nordic Extreme R

  1. #981
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    172

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Roligt! Grattis till fin effekt!

    Hoppas du får njuta av den problemfritt under 2010!
    Saab 900 -97 talladega NORDIC
    http://www.garaget.org/?car=92524

  2. #982
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    178

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Grattis till en väldigt fin effekt, men akta dig med soppan

  3. #983
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 815
    Medlem#
    3183

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Grymt!

    Alltid kul att kunna hjälpa till

    Ska bli intressant o se lambda, EGT osv, för ni har väl det sparat?
    Justerade ni i progget mellan körningarna eller var det samma hela tiden?
    Vilken turbo körs det med? Taskigt minne
    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  4. #984
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    GTBB30, väl?

    Men shit vad grymt, grattis (eller vad man nu säger!)

  5. #985
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Snyggt jobbat. väntar på film

  6. #986
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    HTBB30 stämmer, film på G.

    Risk finnes att den är lite trälig men men ...

    De e nå knas på tuben =(

    Håll utkik här så kanske den dyker upp.
    Jag går och nannar...

    http://www.youtube.com/user/airflowfredde


    Är på g upp på min fejsböksida också för er som har tillgång till den.


    Ev här med ...

  7. #987
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 815
    Medlem#
    3183

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  8. #988
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    574

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Juste redigerad film!

  9. #989
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    Juste redigerad film!
    De vette fan, men det är ju något i alla fall.

  10. #990
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 794
    Medlem#
    10069

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    har du lilla eller stora avgashuset?
    sen är det med t5-kammarna? låter välldigt gott såfall Grattis!
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  11. #991
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Citat Ursprungligen postat av kwansa
    har du lilla eller stora avgashuset?
    sen är det med t5-kammarna? låter välldigt gott såfall Grattis!

    Är faktiskt osäker på avgashuset

    Annars är det en i stort sett en orörd 2,3L maskin.
    T7 packning och hårdare fjädrar i toppen bara

  12. #992
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    574

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    Juste redigerad film!
    De vette fan, men det är ju något i alla fall.
    Jo jag tyckte den va klockren, inte mer text än vad som behövdes o passande musik

  13. #993
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 486

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - Bromsning 7/1

    Citat Ursprungligen postat av Dahlhjelm

    Vi körde ett svep med första värdena och då vart det 380 på hjulen.
    Andra vart det 400 på hjulen.
    Tredje vart det 460 på hjulen vilket motsvarar ca 520 i motorn?

    GRYMT!!!
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  14. #994
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    1 025

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Grattis

    Fast jag hade kunnat sätta en bra peng på att det var över 500hk redan efter mappningen.
    Satt och kalkylerade lite på dina acctider och kom fram till att de ~400hk som ni uppgavvar en aning i underkant

  15. #995
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    280

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Citat Ursprungligen postat av Fredde_H
    Grattis

    Fast jag hade kunnat sätta en bra peng på att det var över 500hk redan efter mappningen.
    Satt och kalkylerade lite på dina acctider och kom fram till att de ~400hk som ni uppgavvar en aning i underkant
    Mjo vi hade en aning om att det skulle bli mellan 450-500 med tanke på tiderna 100-200 när vi jämnförde med andra saabar. Enligt den erfarenhet jag har av PBZas rototest så är det inte ofta andras effekter stämmer med deras. PBZas rototest är den nyaste modellen och kalibreras titt som tätt. 1% felvisning som mest.

    Grafen på 460hk svepet borde komma när som helst. Tyvär så var det brådis med tid så vi valde att köra med WBLn som sitter i bilen istället för att koppla in rototestens och kunna se i grafiskatabeller. Avgastempens gänga var dålig så vi la igen hålet innan mappningen. Till sommaren ska det självklart vara monterat.

    /Eric

  16. #996
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    280

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Fick ett svep skickat nu. 430hk.

    http://www1.garaget.org/gallery/archive ... nmnofe.jpg

    /Eric

  17. #997
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 830
    Medlem#
    1574

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Najs Hoppas det finns papper på den andra svängen också.

    Vad beror det på att kurvan är lite vågig?

    Så här såg det ut i våras
    http://www1.garaget.org/gallery/archive ... a9jpoy.jpg

  18. #998
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Fredde: Vad har du 100-200?

  19. #999
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 815
    Medlem#
    3183

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Citat Ursprungligen postat av Dahlhjelm
    Citat Ursprungligen postat av Fredde_H
    Grattis

    Fast jag hade kunnat sätta en bra peng på att det var över 500hk redan efter mappningen.
    Satt och kalkylerade lite på dina acctider och kom fram till att de ~400hk som ni uppgavvar en aning i underkant
    Mjo vi hade en aning om att det skulle bli mellan 450-500 med tanke på tiderna 100-200 när vi jämnförde med andra saabar. Enligt den erfarenhet jag har av PBZas rototest så är det inte ofta andras effekter stämmer med deras. PBZas rototest är den nyaste modellen och kalibreras titt som tätt. 1% felvisning som mest.

    Grafen på 460hk svepet borde komma när som helst. Tyvär så var det brådis med tid så vi valde att köra med WBLn som sitter i bilen istället för att koppla in rototestens och kunna se i grafiskatabeller. Avgastempens gänga var dålig så vi la igen hålet innan mappningen. Till sommaren ska det självklart vara monterat.

    /Eric
    Ni har fortfarande inte svarat på varför det blev olika värden mellan svepen?
    Justera av progg?

    Vad visade WBL i bilen då?

    Om det nu är hemligt so be it. Annars finns det alltid PM.

    mvh johan
    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  20. #1000
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 933

    Re: Deja vu part I - 900 2,3T E85 - (515,2 hk på veven )

    Citat Ursprungligen postat av Johan H
    Ni har fortfarande inte svarat på varför det blev olika värden mellan svepen?
    Justera av progg?
    Jag är också nyfiken...
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

Liknande ämnen

  1. 5-speed emblem, hur ska det sitta?
    Av Anth i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 23:50
  2. Goodwood - Festival Of Speed
    Av Myggan i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 18:58
  3. Autobahn - Vad er din max speed?
    Av hel i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 17:28
  4. Speed warning?
    Av glassguran i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •