Roligt! Grattis till fin effekt!
Hoppas du får njuta av den problemfritt under 2010!
Roligt! Grattis till fin effekt!
Hoppas du får njuta av den problemfritt under 2010!
Saab 900 -97 talladega NORDIC
http://www.garaget.org/?car=92524
Grattis till en väldigt fin effekt, men akta dig med soppan
Saab 900 2.0T 94
http://www.garaget.org/tobben86
Grymt!
Alltid kul att kunna hjälpa till
Ska bli intressant o se lambda, EGT osv, för ni har väl det sparat?
Justerade ni i progget mellan körningarna eller var det samma hela tiden?
Vilken turbo körs det med? Taskigt minne
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
GTBB30, väl?
Men shit vad grymt, grattis (eller vad man nu säger!)
Snyggt jobbat. väntar på film
HTBB30 stämmer, film på G.
Risk finnes att den är lite trälig men men ...
De e nå knas på tuben =(
Håll utkik här så kanske den dyker upp.
Jag går och nannar...
http://www.youtube.com/user/airflowfredde
Är på g upp på min fejsböksida också för er som har tillgång till den.
Ev här med ...
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Juste redigerad film!
De vette fan, men det är ju något i alla fall.Ursprungligen postat av Kippy
har du lilla eller stora avgashuset?
sen är det med t5-kammarna? låter välldigt gott såfall Grattis!
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
Ursprungligen postat av kwansa
Är faktiskt osäker på avgashuset
Annars är det en i stort sett en orörd 2,3L maskin.
T7 packning och hårdare fjädrar i toppen bara
Jo jag tyckte den va klockren, inte mer text än vad som behövdes o passande musikUrsprungligen postat av airflowfredde
Ursprungligen postat av Dahlhjelm
GRYMT!!!
Grattis
Fast jag hade kunnat sätta en bra peng på att det var över 500hk redan efter mappningen.
Satt och kalkylerade lite på dina acctider och kom fram till att de ~400hk som ni uppgavvar en aning i underkant
Mjo vi hade en aning om att det skulle bli mellan 450-500 med tanke på tiderna 100-200 när vi jämnförde med andra saabar. Enligt den erfarenhet jag har av PBZas rototest så är det inte ofta andras effekter stämmer med deras. PBZas rototest är den nyaste modellen och kalibreras titt som tätt. 1% felvisning som mest.Ursprungligen postat av Fredde_H
Grafen på 460hk svepet borde komma när som helst. Tyvär så var det brådis med tid så vi valde att köra med WBLn som sitter i bilen istället för att koppla in rototestens och kunna se i grafiskatabeller. Avgastempens gänga var dålig så vi la igen hålet innan mappningen. Till sommaren ska det självklart vara monterat.
/Eric
Fick ett svep skickat nu. 430hk.
http://www1.garaget.org/gallery/archive ... nmnofe.jpg
/Eric
Najs Hoppas det finns papper på den andra svängen också.
Vad beror det på att kurvan är lite vågig?
Så här såg det ut i våras
http://www1.garaget.org/gallery/archive ... a9jpoy.jpg
Fredde: Vad har du 100-200?
Ni har fortfarande inte svarat på varför det blev olika värden mellan svepen?Ursprungligen postat av Dahlhjelm
Justera av progg?
Vad visade WBL i bilen då?
Om det nu är hemligt so be it. Annars finns det alltid PM.
mvh johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Jag är också nyfiken...Ursprungligen postat av Johan H
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.