Kopplade idag in min mätare efter denna beskrivnig. ganska lätt att förstå hur man ska göra om man läser igenom ett par gånger utan bilderna
Kopplade idag in min mätare efter denna beskrivnig. ganska lätt att förstå hur man ska göra om man läser igenom ett par gånger utan bilderna
Läste någonstans att man skulle koppla på översta slangen på trädet? Är det fel?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=88040
Du kan ta vilken av dom du vill, gör ingen skillnad.
Senast redigerat av Moderator den 2023-01-28 klockan 11:44. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Ok har -0.5 vid tomgång och ca +0.9 vid full gas. Kan det stämma?
Hej har införskaffat en laddtrycksmätare nu men är helt kass gällande det här med att koppla el.
Funkar det inte utan ström?
Kan någon förklara hur jag lättast kopplar in el till mätaren, gärna med bilder om det går
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
Själva mätaren funkar såklart utan ström.. Men det blir lite jobbigt att se vad den visar när det är mörkt ute, tror du inte?
Senast redigerat av Moderator den 2023-01-28 klockan 11:45. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Jo absolut, men vill inte förstöra något då jag är totalt nollställd på el..
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
det enklaste är att du tar plus ifrån någon pluskabel och sen jord sätter du i jordpunkt
Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Satte in min mätare idag, knäppte en del bilder på hela installationen med! Grym guide, funkade hur bra som helst utan några problem alls!
Detta är under plasten vid framrutan, den genomskinliga slangen är till mätaren, den svarta går till huvlåset. Tätningsbrickan som jag dragit igenom slangen i gjorde jag ett hål 1mm mindre än slangens ytterdiameter o pressade igenom. borrade även ett hål genom ljuddämpande materialet, inga problem o få igenom slangen efteråt.
Hur slangen kommer in till kupén
Bilden är tagen genom hålet ovanför säkringarna där jag drog upp slangen, fortsätter upp och genom ett större hål precis bredvid högtalaren vid a-stolpen, bara plocka bort gallret så ser man de. slipade till hörnet på gallret väldigt lite, endast för att slangen inte skulle klämmas.
så blev de med slangen
bild på hur t-korset är satt, använde mig av den övre slangen
resultatet
hoppas Bilderna gör de lite enklare för nästa person!
9-5 2.3t steg 1
Fick arslet ur idag. Laddade Max 0.9 bar ca...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
Men 3mm innerdia. Kan inte stämma. Måste stå fel i första inlägg. Lär vara 4mm..mvh
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
stämmer bra, 4mm ska det vara
får bara max 0.5bar i ladd, är inte de bara glt?
Senast redigerat av Moderator den 2023-01-28 klockan 11:46. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 2.3t steg 1
Glt, jo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
Hur mkt slang går åt när man drar genom torpedväggen ungefär? 1.2m?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
GLT för en B205E och B235E skall vara 0,4 bar. För B205R, B235L och B235R skall det vara 0,45 bar.
9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84
så utan att trimma kommer mitt ladd ligga där?
Senast redigerat av Moderator den 2023-01-28 klockan 11:46. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 2.3t steg 1
Nej, T7 arbetar mot att erhålla rätt luftmassa. I en standard B205E brukar det bli kring 0,45-0,5. Du har en magnetventil och T7 använder den för att höja laddtrycket tills den begärda luftmassan fås.
9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84
Är det nåt i stil med att T7 utgår efter önskat vridmoment-->vill ha luftmassa som uppfyller önskat vridmoment-->laddtrycket blir därefter ?
Senast redigerat av Moderator den 2023-01-28 klockan 11:47. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)
Är det någon som kan berätta ungefär hur mkt slang som behövs från btr genom torpeden upp till mätaren? 2m ? Jag drog genom fönstret då gick det åt ca 1.2m..
Någon ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 9-3 SC 2.0t 2009 (snart med..TD04-14t + 550cc, 260hk/360nm!)