Det sägs kunna orsaka tryckförlust. Har varit mycket snack om detta på b la skylineforumet. Men o andra sidan borde det tryckförlusten vara minimal..
Du har så rätt.Vad jag förstått det så är det inte så bra att skarva in sig på bränsletrycksregulatorns vacuum. Blir det något vajs med laddtrycksmätaren och det börjar läka i slangen så har du fel soppablandning kombinerat med missvisande laddtryck. Stackars motor
Vad jag menade var att man ska skarva in sig efter spjället/spjällen som bränsletrycksgivaren.
Jag tänkte rätt, men skrev fel
De flesta tillverkare rekommenderar att skarva in sig på bränsletrycksgivarens vaccum i deras manualer.
Troligtvis av smidighetsskäl och för att motorerna inte ser likadana ut och man kan använda samma manual till alla bilar.
Men som jag skrivit överallt annars, ska man vara seriös så ska man skarva in sig på en annan slang.
Exempelvis vaccumstyrningen till de båda dumpventilerna.
Mvh// Hammar