Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Viggen - Soltak?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Viggen - Soltak?

    Med risk att tråden blir flyttad till offtopic eller Efterlysningar så undrar jag kort och gott: Varför är så få Viggen utrustade med Soltak? Detta tycks mig vara mkt ovanligt på samtliga årsmodeller og9-3. Har någon en aning om hur många det såldes i Sverige, och hur många hade just soltak?

    OT: Varför jag undrar? Jo, jag är taklucke-fanatiker. Saknar kort och gott min Og9.3 MonteCarlo med soltak och nu är det dags att skaffa vingar och flyga Viggen. Men jag vill ha en med lucka! Eller cab....
    MEDLEM 7032.

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 961
    Medlem#
    Dolt
    Vet inte varför så få byggdes utan taklucka. Kollat denna? Ska vara fullutrustad enligt annonsen.
    http://www.blocket.se/vi/17809831.htm?ca=16_s

    Annars gör du det enkelt för dig och köper en viggencabbe. Då slipper du ju fundera på luckan.
    http://www.blocket.se/vi/17865520.htm?ca=16_s
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Hej

    Sollucka och Viggen är som sagt inte vanligt, de svensksålda vill inte lägga ner 15 papp på en sådan sak, kan bara erinra mig om en blå och en viss silver viggen som har haft lucka, den där silver är en -02:a och
    skulle gått till USA, så vad tror du om att lita där?

    Cabb är lite lättare, finns en 6k milare i skåne till salu, den borde gå att rädda, de hade orginal huv m,m kvar. Dock var väl priset 190k.

    Finns en gul med 16k mil på blocket nu, men känns som den kan vara sliten.

    Själv skall jag också bli med viggen, dock cab men det får vänta en stund till

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Vet inte varför så få byggdes utan taklucka. Kollat denna? Ska vara fullutrustad enligt annonsen.
    http://www.blocket.se/vi/17809831.htm?ca=16_s
    Det trissta med dessa fullutrustade som de tror är att de inte är det, den saknar lucka.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Lucka på min iallafall
    E nästan fullutrustad..saknar baksätesvärme

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Jodå, jag har såklart skannat blocket rätt mkt. Den gula känns ju hyfsad, men 16k mil? Tveksamt mkt. Gick i Båstad innan, jag har sett den på E6 några gånger och det var inte på sommaren om jag minns rätt.....

    Så den kostade 15k? Då förstår man att det inte var jättemånga som valde det alternativet. Tycker dock att luckan börjat få lite revival nuförtiden, ser många Volvo och 9-3SS med lucka tycker jag, betydligt fler än jag ser og9-3 och 9-5 i alla fall.

    Jaja, jakten går vidare. Worst case får jag väl dissa luckan, den väger ju trots allt och jag har även sett att luck-ramen kan börja korrodera litegrand. Det är ju ett problem man i ärlighetens namn kan vara utan.
    På Kinnekulleträffen tidigt i somras var en Blå Vigg med lucka...
    MEDLEM 7032.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •