Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Plocka isär en SID2 tillverkad juli 2001 (från en 9-3 '02)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    5

    Plocka isär en SID2 tillverkad juli 2001 (från en 9-3 '02)

    Jag ska laga min SID som sitter i en 93 SE '02. Ta ut den var inga problem, bara lirka litet med två plastlinjaler. På Etiketten står det bl a SID2 med datum juli 2001, Autoliv.

    Beskrivningen på http://www.saab9-5.com/howto/sidrepair.htm visar en annan typ av SID som har annorlunda frontpanel. Min SID har också en mindre invändig anslutningskontakt än på dessa bilder. Dessutom den har bara två torxskruvar, inte fyra.

    Nåväl, för att dela den så tryckar jag in de 4 flärparna runt om enheten samtidigt som jag försöker dra isär allt försiktigt men det känns som om den sitter i något mer då det känns som nåt håller emot. Eller är jag för försiktig?

    Vad är det mer som ska lossas för att dela den? Tacksam för all hjälp, gärna med länk till bilder.
    Saab 9-3 2.0T Sport Edition '02

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    5
    Fick det här svaret av Thompy som pratat hade liknande prob med sin SID på sidan http://forum.saabturboclub.com/viewt...ompy&start=400

    Det finns först de torx du tagit av. Sedan har du de fyra clipsen, men på sidorna av SID-en är det två clips som står ut. Jag fick tips om att trycka in dom samtidigt som jag drog ut hela innanmätet. Lite joxigt men jag fick ut det när jag tryckte in dom! Så pröva, det sitter lite trångt där i men det är bara att ta i lite märkte jag.

    Vad gällande högtalarplasten kan du ta en skruvmejsel och peta upp på var sida, om du tittar noga sitter det kilspår på var sida, dom ska du pilla upp. Men det satt ingen skruv under där så du behöver inte ha upp locket egentligen.
    Saab 9-3 2.0T Sport Edition '02

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Götheborg
    Inlägg
    202

Liknande ämnen

  1. Plocka isär framblinkers 9-5 -99
    Av Jimix i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 09:57
  2. Plocka isär förardörr - 9-3SS -03
    Av Jezper i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 14:16
  3. Plocka isär splitfälgar?
    Av Fredrik1765 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 18:40
  4. Plocka isär dörrlås???
    Av Magnus84 i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 14:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •