hej
skulle vilja trimmkammar till min motor. kör idag me T16-86 original kammar. har hittat kammar på maptun men de vet inte om det passar på min motor. va ska man betala för kammar? någon här som har kammar till salu?
MVH Grewen
hej
skulle vilja trimmkammar till min motor. kör idag me T16-86 original kammar. har hittat kammar på maptun men de vet inte om det passar på min motor. va ska man betala för kammar? någon här som har kammar till salu?
MVH Grewen
99 -73 T16 Trollspeed 346 hk http://www.garaget.org/Grewen
900 Cab Turbo S aut -91, 9000 Aero aut -98, 9000 CS 2.0T -98, 99 -79 T16
enem har kammar oxå, alla 16v kammar passar.Ursprungligen postat av grewen
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
"i" kammarna är lite vassare än turbo kammarna. Vet inte hur mycket det skilljer dock.
Är inte det en skröna från ems-tiden?Ursprungligen postat av kamberg
Fast logiskt så borde ju turbokammarna ha mindre överlapp. Fast det behöver ju inte vara så.
Har hört att dom bara e vassare än turbokammar innan -86Ursprungligen postat av kamberg
Volvo V70 -01
Opel Kadett 1.2S -73
Nissan 300zx TT Svart -90
De kammar Maptun säljer passar i din.Ursprungligen postat av grewen
Enem säljer trimkammar.
"Chip-Mats" likaså.
De här har kammar som kanske passar din motor?
www.motornord.se
1.Gå in på "effektökning"
2. Välj "Cat cams specialkamaxlar"
3.Välj "Saab"
Mvh
Jag är inte alltid snäll, jag är inte alltid glad men jag är alltid jag
FÖRVÄXLA INTE MIN SNÄLLHET MED DUMHET!!
En skröna! Turbokammar 86-88 e vassast! men mellan original skiljer det inte mycket. Alla har ju samma lyft, bara annan durationUrsprungligen postat av kamberg
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
De där kamaxlar kan man ju knappt rekommendera!Ursprungligen postat av Torque
248 i duration (samma som T16-86-8 och 9.55 i lyft
och kostar 7490:-
Kan jämnföras med MapTun:
260/9.2: 4099:- utbytes
260/9.5: 6671:- råämnes
268/9.6: 6671:- råämnes
Nån som vet info om enem kammarna?
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Nån som kan ge en beskrivning må hur motorgången blir med Maptuns råämneskammar? Tomgång? Lättlast? Hela registret med plattan i mattan? Med LH-sprut asså.
/Anders
Hej läste att du ville ha vassare kammar.
Då vet jag en du ska höra av dig till han tar runt 1800kr för att slipa
om en kam. Han utformar även kammen till din motor efter ändamål.
Så du får en bra gång på motorn.
Han heter Anders Olsson och du når han på Tel: O325-106 56
Lycka till mvh Robin
_______________________________________
Motörhead - Built for speed Saab 900 Special Turbo 8v -89...
Råämneskam då? omslipade original är ingen hit.Ursprungligen postat av t8-builtforspeed
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Ja lovar att han ficksar vilka kammar du vill. Men det blir ju dyrare än en omslipning.
Ja kan berätta att han i vintern har byggt en t16 motor med 700 hk bromsade hästar.
Såhan kan ficksa kammar.
Det är bara att ringa han hälsa från mig.
Ha de mvh Robin
_______________________________________
Motörhead - Built for speed Saab 900 Special Turbo 8v -89...
Hmm en T16 (B202) med 700hk? är det sant så är det jävligt bra.Ursprungligen postat av t8-builtforspeed
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Ja det är grymt bra PA kommer inte ha det lätt nästa år när den är färdig.
Det är en i stockholm som har den.
Det ska bli roligt och se den!
Kan också säga att Anders håller på och bygger en Volvo 850 t som ska bromsa 1000 hk. det innebär alltså 20% mer än trollspeeds Volvo den har 800 Hk
Ha de bra mvh Robin
_______________________________________
Motörhead - Built for speed Saab 900 Special Turbo 8v -89...
va ska han ha för låda till den då? og900 ?Ursprungligen postat av t8-builtforspeed
Bygger Trollspeed traktorer?
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
trolspid har vel bara bygt saabar emd mycket pulver i alla röd 9-3 viggen ?
jag har både dyselexi och saab
livet börjar vid 4000 varv
Varför tar du inte kontakt med Saab Mats, han brukar ha vassa kammar till B202 motorn.
Jag köpte mina av han.
Nabil
va kör du med för spec, duration/lyft?Ursprungligen postat av B-motor
Bara lite nyfiken
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
det var samma lyft på den som orginal turbo kam men den hade bredare flank(heter det så?)..monerade den på min o märkte ett bättre hugg just när turbokicken kom men blev inge bättre snärt på full varvUrsprungligen postat av 900 Power
I kammen kom från en 9000I-88
/steffe
9-3 verII -04 175hk