Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: övremotorbussnig

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    333

    övremotorbussnig

    Ändra motorbussning.

    Har fått mina 2 övre motorbussningar bytta för något år sen.
    Det jag märkte va att det blev väldiga vibrationer i bilen..
    jag åkte till en verkstad och dom ändrade läge på den innersta bussningen- Då vart det mindre vibrationer. Har kollat lite på kompisars bilar och den främre sitter fel med . tvärt om mot vad den ska sitta.

    Någon som kan trycka ut bussningen och ändra den. vad kan sånt kosta?

    mvh Jonas
    Saab 9000 a50 -97 2,3t

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På vischan - Östergötland
    Inlägg
    2 426
    En mekaniskt verkstad kan inte tag mer en 50-100spänn
    Eller göra som mig, Biltema domkraft 20t och nått i den stilen som jag gör, eller under en trappa till din fiende och om den kollapsar spring. Skojar bara.. ..de tar ca 1min att fixa. Använder en gammalbroms skiva och en tapp (ser man inte på bilden) för att pressa ur.

    Jag kan hjälpa dig men vi är ca 2x 13mil emellan och soppa kostar men inte jag.

    PS! du har kanske dåliga andra bussningar och en sak i taget så blir de bra.

    Med vänlig hälsning
    George
    MVH George
    9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
    9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
    Skoda Octavia 1,8T

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 696
    rcy löste det ju på ett annat sätt i denna tråd: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=220046
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På vischan - Östergötland
    Inlägg
    2 426
    -> LM,
    jo du har bra grejer har sätt en del av dina verktyg och lösningar på olika problem. Bra genomtänkt och användarvänligt på flera sätt.

    ->rcy

    PS! Skillnad mot mig är att du kan leva lugnt liv utan att tänka på grannens trappa som saknade armerings järn och ser ut som att Yankee har bombat Bagdad med smarta bombber och skippa grannes ansiktsuttryck när den kan inte gå ut från huset pga att trappan har kolapsatt uppåt? * smilie *

    Med vänlig hälsning
    George
    MVH George
    9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
    9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
    Skoda Octavia 1,8T

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •