Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kanske dags att skapa en site: www.hate-gm.com

Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003

Kanske dags att skapa en site: www.hate-gm.com

Fanns ju för en tid sen en site som hette www.hate-chis-bangle.com (eller nåt i den stilen). Det var i varje fall en site där alla som hatade Chis Bangles nya design stil på Bmw:s bilar. Nu kanske det är dags för en hate-GM.com.

Till orsaken för att jag är upprörd på GM då. Tycker det börja likna "copy and paste" kaos i Gm ledningen. Det presenteras Saabar byggda (rip off) på Subaru (9-2x), Saabar på den gamla trucken Blazer (9-7X) och nu senast presenteras en Cadillac som är en rip off på Saab 9-3. Va är detta!!!! Ska man behöva se sånt här?

Klart att man ska dra nytta av synergier/komponenter för att göra nya bilar, annars är man ju dum/kostnads ineffektiv. Men rena kopierings projekt vet jag ingen annan än GM som håller på med (åtminstone inte i det sk premiumsegmentet).

Va tycker ni som är Saab-fantaster..accepterar ni detta, eller befinner ni er i nån slags förnekelse fas?

/Upprörd bilintresserad som saknar det RIKTIGA Saab.

STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Medlem#
    4827
    Jag accepterar allt som gör att Saab fortfarande finns kvar i framtiden, det vill ja säga det första ja gör.

Viktigaste é ju inte att Saab gör Ferrari's, ut att Saab lever kvar som märke.
    För även om Saab gör 9-2x andas Subaru, så finns ju fler alternativ.
    9-5:an lever ju kvar mm mfl.

Visst känns det tråkigt att inte hela bilen é utvecklad såsom det var på den gamla goda tiden, men då é då o nu é nu.

Dagens industrier kräver detta om inte man ska lägga ned direkt.

Man kan inte bygga en helt ny bil från grunden själv, det é ekonomiskt olönsamt o tidskrävande.

Alla som enbart gnäller på att det é för lite Saabisch i vissa nya Sabbar, ja vadåddå, köp inte den modellen då, utan försök se allt positivt, för Saab....

Vi måste ju bredda sortimenent, vinna kunder på andra områden än oss som sitter på forummet me en Saab redan nu.

Hate-GM.com tror ja inte é någon bra idé.....

Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134. Ordförande och medlemsansvarig Saab Turbo Club of Sweden
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Om du läste runt på forumet så skulle du hitta många inlägg med gnäll på GM. Dock så vinner väl knappast något nått på att kasta upp en "jag-hatar-detta-site"

Ungefär lika mycket som man vinner på att hata "Pissa på ...." klistermärke. Sen glömmer du väl det värsta GM gjort på senare tid i ditt inlägg nämligen Daewoo helvetet som blev en chevrolet. imo

Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Har som sagt självklart inget emot att man utvecklar komponenter gemensamt för att dela kostnader. Det är är emot är kopiering av hela bilar.

Dessutom kan man inte hålla på att kopiera utan att märket urvattnas. Jag menar, vad förknippar vi med Saab? Kan vi se det i 9-2x och 9-3SC?

Redbull: Bra att du påminde om Daewoo konverteringen, glömde bort det i ilskan

Liknande ämnen

1. Lagt upp trimmtips på min site
    Av niccman i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 20:56
  2. Kan trasiga backventiler i bränslesystemet skapa dålig gång?
    Av bart112 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 10:45
  3. Skapa en viggen kopia!?
    Av Blackbull i forum Utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 18:06
  4. grymt snygg saab presentations/site
    Av foffen i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 10:56
  5. Site for secondhand cars in Sweden