Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: problem löst!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    3

    problem löst!

    Hej , jag är relativt ny här och har precis blivit saab ägare, jag införskaffade mig en saab ng 900 97 2.0t. Jag har sökt runt på forumen men inte hittat mitt problem, någon som ägt bilen innan har iaf tagit bort orginal radion och bytt mot en gammal blaupunkt, nu då till mitt problem. Jag har köpt en ny JVC stereo som funkade i den bilen den satt innan, Alla kontakter och det passade fin fint med dom som fanns i saaben men stereon vill ej starta, så jag undrar om någon har ett kopplings schema så man kanske kan dra nya sladdar osv, för det är uppklippt osv i kabelhärvan bakom stereon... är mycket tacksam för hjälp bilder kan fixas så ni får se vad jag talar om ni ej förstår!

    Tack på förhand mvh / Ström.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    3
    Problem löst !

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Ja men skriv då orsaken!!!
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Ja men skriv då orsaken!!!
    Håller med RZ: Förutom att det är trevlig så uppmanas du även till detta bla här: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=191643 Av bla följande anledning:
    Citat Ursprungligen postat av root
    För att göra forumet till en ännu nyttigare källa till information, så skulle det vara ypperligt om fler avslutade sina trådar med en förklaring på om problemet till slut löstes och hur. Dels får de som (förhoppningsvis) hjälpt till med felsökning lite feedback, dels finns det mer information att söka i senare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    3

    Re: problem löst!

    jag ursäktar till detta sena svar. det jag fick göra var och dra om strömkablen och fixa ett korrekt kontakt stycke. sedan antar jag att så det ser ut i min 900 gör det nog i ingen annan, klåpare som dragit elen innan mig.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Fönsterhissproblem NG9-3
    Av vmo_tt i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 20:34
  2. H1 problem *löst*
    Av fabbebock i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 10:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •