Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: APC problem, hoppas någon kan hjälpa till!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    884

    APC problem, hoppas någon kan hjälpa till!

    Har länge haft problem med bilen att den inte laddar på riktigt så som jag vill. Trodde det handlade om läckage. Köpte nya silikonböjar och idag hade jag bort allt för att fixa te IC-kretsen. Det blev skitbra och nya slangklämmor o allt. Sågade även upp kofångaren så det kom mer luft till IC:n. Innan jag gjorde allt detta så laddade bilen 0.8 som mest o många gånger bara 0.5-0.6. Var ute o provkörde. Som innan ungefär, lite jämnare ladd, läckte väl innan lite men var nog inte så farligt som jag trodde för det här löste inte problemet.

    Iaf. Åkte till mafnus på forumet. Testade hans röda APC box men icke.. samma ladd.. 0.6 ungefär.

    När jag bytte rören till IC-kretsen hittade jag oljepölar i 90-böjarna och i IC:n så nu med annan APC box o allt ville den inte ladda på ändå så jag tänkte jaha nu blir det ny turbo MEN vi drog slangen från MV till WG o då laddade den på som bara den och det pös inte eller nåt! problemet ligger därmed i APC-systemet någonstans..

    Finns det någon som möjligtvis har haft samma problem? Bilen vill bara ladda 0.6-0.8? Vad finns det för felande länkar?
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844
    Nåt med bränslet kanske?? att den inte får tillräckligt med bränsle och spikar och sänker laddtrycket.

    Vad för oktan har du på bränslet när du tankar då??
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

Liknande ämnen

  1. Någon här som kan hjälpa till med glas?
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 23:04
  2. någon som kan hjälpa till med förslag på baslåda.
    Av frollan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 02:35
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •