Hallå!
Nu är det dags att trimma saaben.
Tänkte mig ungefär 300hk i den. det räcker för mig.
Sitter lite grejjer på bilen redan:
Viggenkoppling,
3tums avgas från kat å bakåt.
Så alla saabälskare. ge mig era tips å råd nu!
MVH
Alex.M
Hallå!
Nu är det dags att trimma saaben.
Tänkte mig ungefär 300hk i den. det räcker för mig.
Sitter lite grejjer på bilen redan:
Viggenkoppling,
3tums avgas från kat å bakåt.
Så alla saabälskare. ge mig era tips å råd nu!
MVH
Alex.M
9-3 aero 2001
Ja du om du har tur så slutar inte denna tråden med pajkastning. Min röst hamnar iaf på Trollspeed/SQR.
Vet nu inte va du har för motoralternativ nu men steg4 [205hk motorn] ger 291hk och 385,9Nm.
Hoppas att du hittar något som är lockande.
mvh
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Jag är mer eller mindre helt grön på området, men trollspeed verkar inte jätte seriösa. Jag kan ha fel.
Men bara en sån grej som att det står under Steg 1 att de rekommenderar Sportluftfilter säger ju vad lite dem vet...
Alla vet ju att Saabs egna filter är god för bortåt 300hk.
Deras Steg 2 / 3 kan väl aldrig vara prisvärt ?
(Detta gäller en 9-5a 2.3t -01)
Med tanke på att Trollspeed byggde Pikes Peak-Viggen åt Per Eklund och flera andra grymma tävlingsbilar så är dom knappast gröna. Folk har lite olika filosofi kring sportluftfilter och de flesta köpare vill ju ha det så varför inte ge folk vad dom vill ha?Ursprungligen postat av Falcy
Allt är en fråga om vad som går att sälja.
Trollspeed är absolut inget dåligt val.
Själv har jag trimmat mina tidigare bilar hos Nordic, med mycket gott resultat och den senaste hos Maptun, även det med gott resultat. Mycket duktiga och bra kundservice hos båda.
Mest effekt för pengarna brukar inte vara någon bra utgångspunkt. Det skiljer som regel väldigt lite i prestanda i praktiken, även om siffrorna ser något olika ut pga olika mätmetoder. Det som skiljer brukar vara vridmomentskurva, laddtrycksuppbyggnad samt gasrespons. I övrigt är det som regel hårdvaran som sätter stopp snarare än kunskaperna hos respektive trimfirma.
Tjena mitt val hamnade på trollspeed är mycket nöjd, med steg3 fick jag 291Hk 440 Nm och ett jävligt bra bemötande, Och oseriösa är väl syn o säga att dom är.
Annars är väl inte nordic och Maptun dåliga val heller.
Hoppas du hittar nått bra!!
Saab= Saab Allt Annat är Bögigt. egen påhittad kanske inte så rolig men alltid nått:-)
jadu dette kommer säkert spåra ut som alla andra sådana här trådar
de JAG hadde valt e MAPTUN eller TROLLSPEED de har jag mäst förtroende för men alla trycker olika så detta e en väldigt svår fråga hehe
mvh
Och på vilket sätt är det en nackdel att förbättra andningen när man trimmar en bil? Eftersom du har en 9-5 01 finns det mer saker än luftfiltret som kan vara värda att uppgradera när det gäller andningen.Ursprungligen postat av Falcy
Försök att hitta en trimfirma som inte rekommenderar sportluftfilter till sina produkter även när de inte lämnar 300hk.
Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
http://www.garaget.org/?car=8208
Mitt val går till MapTun.
Ingen någonsin har gjort mig lika nöjd som MapTun när det gäller prestandan,körbarhet,och att dom står ut med mig och mina frågor osv.
Utan MapTun hade jag aldrig ägt en Saab
Där fick jag i alla fall mest för pengarna.
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Jag hade valt Hirsch, de är de enda som Saab fortsätter ge sin egen garanti med. Lite dyrare men du vet att det funkar bra med din bil.
/Johan
Kan bara hålla med om dettaUrsprungligen postat av 9-5 Pekka
Mvh
Har bara vart i kontakt med nordic med min saab och måste säga att jag ät tokigt nöjd med vad jag fick för pengarna. Kan helt klart rekommendera dom killarna, dom verkar verkligen veta vad dom gör för något.
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Hej!
Mitt tips är att hålla sig till dom mer kända så som Trollspeed/SQR, Nordic, Maptun & BSR ring runt till dessa och bilda din egen uppfattning ang. support etc etc. Sen kan det ju vara bra och titta lite på var man bor vilken firma ligger närmast för att kunna åka och få öga mot öga support samt att firman själva kan gå genom bilen utan att man ska behöva åka land och rike runt ifall något inte skulle lira till 100%
Mvh Kim
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Jag tycker att man får mest för pengarna där man får bäst service.
/Jonas
9000 aero -97 (svart) Garaget
jag kör med nordic box i min Aero, men hade jag valt att trimma den själv, så hade jag nog valt Maptun.
trevliga grabbar där.
lillebrorsans gick betydligt bättre efter att ha varit på Maptun.. först var den på Nordic.
Ingen pajkastning från min sida nu Uhr, men det är min uppfattning.
Varför inte ringa runt till lite olika firmor och skapa en egen uppfattning?
Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "
Jag hade valt maptun.Har det på min bil och jag är jätte nöjd med det.
Mvh
Min 9000 http://www.garaget.org/show.php?car=4421
Min 900 http://www.garaget.org/?car=119299
Saab 9000 A50
Snackar vi steg1 tycker jag nordic är prisvärt o bra.
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng