Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: iPod i 9-3 SC -08?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150

    iPod i 9-3 SC -08?

    Sökte lite här men hittade ingen information om iPod i en 9-3 SC -08. Som jag förstått så är det inte längre MOST fiberoptik i nya modellen, annars hade ju Dension Gateway 500 varit klockren.

    Har någon erfarenhet av att koppla in en iPod i ovan nämnda bil? Självklart är det ju önskvärt att man kan byta låt via rattkontrollerna.

    Sen är jag även intresserad om det är lättare att bygga ut ljudet i 08an än 04an som jag hade innan. Den var det ju ett rent helvete att eftermontera ett slutsteg i.

    /Mattias
    9-3 SC 1.9TiD -08

  2. #2

    Re: iPod i 9-3 SC -08?

    Citat Ursprungligen postat av Mattssi
    Sökte lite här men hittade ingen information om iPod i en 9-3 SC -08. Som jag förstått så är det inte längre MOST fiberoptik i nya modellen, annars hade ju Dension Gateway 500 varit klockren.

    Har någon erfarenhet av att koppla in en iPod i ovan nämnda bil? Självklart är det ju önskvärt att man kan byta låt via rattkontrollerna.

    Sen är jag även intresserad om det är lättare att bygga ut ljudet i 08an än 04an som jag hade innan. Den var det ju ett rent helvete att eftermontera ett slutsteg i.

    /Mattias
    Har bytt till en eftermarknadsstereo som har ipod control i min -07 funkar kanon. Kan välja låtar och bläddra i mapparna i displayen på stereon. Har dock inte köpt rattstyrningskablaget till stereon men det finns att köpa om man vill ha det.
    Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -07
    http://www.garaget.org/?car=225826

  3. #3
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622

    Re: iPod i 9-3 SC -08?

    Citat Ursprungligen postat av Nils_
    Citat Ursprungligen postat av Mattssi
    Sökte lite här men hittade ingen information om iPod i en 9-3 SC -08. Som jag förstått så är det inte längre MOST fiberoptik i nya modellen, annars hade ju Dension Gateway 500 varit klockren.

    Har någon erfarenhet av att koppla in en iPod i ovan nämnda bil? Självklart är det ju önskvärt att man kan byta låt via rattkontrollerna.

    Sen är jag även intresserad om det är lättare att bygga ut ljudet i 08an än 04an som jag hade innan. Den var det ju ett rent helvete att eftermontera ett slutsteg i.

    /Mattias
    Har bytt till en eftermarknadsstereo som har ipod control i min -07 funkar kanon. Kan välja låtar och bläddra i mapparna i displayen på stereon. Har dock inte köpt rattstyrningskablaget till stereon men det finns att köpa om man vill ha det.
    Gör man det så fungerar dock inte klockan i bilens ECU:er, så Mattias bil som har parkeringsvärmare så blir det problem med den tidsstyrda parkeringsvärmaren. Sen blir det nog fel med service-intervall räknaren.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    81
    Letade själv efter likande information. Innan intresset falnade hittade jag lite info:

    Det finns folk som har försökt använda The Personal Audio Link (PAL). En kille i England fick det att fungera till hälften. Det verkar som att allt faller på att vi inte har XM installerat (aktiverat?) i Europa.

    Finns mer info här: http://www.gm.com/vehicles/parts/ipod/
    Tidigare: Saab 900i, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 SC. Nu: Volvo

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150

    Re: iPod i 9-3 SC -08?

    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Gör man det så fungerar dock inte klockan i bilens ECU:er, så Mattias bil som har parkeringsvärmare så blir det problem med den tidsstyrda parkeringsvärmaren. Sen blir det nog fel med service-intervall räknaren.

    Mvh
    Henrik
    Tack för den informationen. Då kan jag lika gärna glömma en eftermarknadsstereo. Har löst det med en Griffin TuneFlex Aux 2.0 så länge. Ingen rattkontroll men det duger så länge. Förhoppningsvis så kommer det nånting framöver.

    /Mattias
    9-3 SC 1.9TiD -08

Liknande ämnen

  1. Ipod i 9-3 ss!?
    Av Ottafjun i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 18:30
  2. Ipod.
    Av Danve i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:08
  3. När kommer iPod-anslutning typ Volvos iPod Adapter till 9-5?
    Av Aero-Blue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •