Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lossa regskylt fram 9-5

  1. #1

    Lossa regskylt fram 9-5

    Hej!

    Jag som är en total nolla på bilar undrar hur man lossar regplåten fram på en Saab 9-5 -99. Den sitter skruvad direkt i fronten - där sitter ingen hållare till skylten där fram. "Skruvarna" som den sitter med har vita gummihuvud utan något spår eller "grepp" för en skruvmejsel. Det ser ut som "tumskruvar", skruvar man kan skruva loss med tummen, men det händer inget när man provar. De bara snurrar runt.

    Hur byter man egentligen? Vill ju inte förstöra något.

    Har beställt personliga plåtar från vägverket. Numera verkar man inte kunna välja om man vill ha EU-modell eller vanliga, de skickar plåtar som är "gjorda" för bilmodellen. Har en 9-5 -99 EU-plåtar eller vanliga normalt? Just nu sitter där vanliga, vilket gör att jag kommer få problem att få det att passa i skylthållaren där bak om jag har otur. Vad tror ni?

  2. #2
    Skulle absolut tro att de vita "huvudena" du nämner bara är själva pluggen för att dölja just skruvhuvudet. Som regel får du nya sådana med din nya skylt. Pela av dom med hjälp av t.ex. en skruvmejsel så skall du se att du kommer åt själva skruven.
    Saab 9-5 2,3t -03 SC. Vector+Pilot
    Garaget

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 056

    Re: Lossa regskylt fram 9-5

    Citat Ursprungligen postat av Much Too Young

    Har beställt personliga plåtar från vägverket. Numera verkar man inte kunna välja om man vill ha EU-modell eller vanliga, de skickar plåtar som är "gjorda" för bilmodellen. Har en 9-5 -99 EU-plåtar eller vanliga normalt? Just nu sitter där vanliga, vilket gör att jag kommer få problem att få det att passa i skylthållaren där bak om jag har otur. Vad tror ni?
    Det är som så att när dom skickar ut dom först så kollar dom vad som är "standard" på din bil och i detta fallet blir det ju med EU-märket.

    Om du vill slippa märket så stoppa dom du får i soptunnan och beställ sedan nya utan EU-märket.

    Btw så tycker jag du ska sätta på en skylthållare fram när du ändå håller på. Finns snygga i klubbshoppen!
    Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
    VW Golf Cab -91 på sommaren

Liknande ämnen

  1. Hur få av fronten o lossa lyktor fram saab 95 kombi 06a?
    Av RichiB i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 13:47
  2. Lossa galler dörrhögtalare fram 9-5?
    Av Herr Thomas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 12:45
  3. Lossa klädsel A-stolpe och högtalargaller fram?
    Av Turborulle i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 15:42
  4. Lossa svarta listerna på kofångare bak o fram.
    Av jozef i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 16:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •