Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ESP problem

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    59

    ESP problem

    Hej!

    Har problem med ESP´n i min 9-3 SC -06. Ibland när jag startar bilen och rullar iväg så varnar den att ESP´n "ur funktion" och så kär man lite så försvinner det..
    Har la kommit så långt att det är en glappkontakt.. Men undrar lite hur systemet är uppbyggt.
    Har haft inne bilen på service precis o sa till dom att kolla över det.. Men dom hade bara nollställt felkoderna så fick jag se om felet kom tillbaka..
    Och det gjorde det ju redan dagen efter.. Då blir man lite sne att dom inte lagt ner mer tid på det..

    Tack på förhand

    /Henke

  2. #2
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    9-3 or har haft bekymmer med kablage till en hjulsensor fram. Be verkstaden kolla.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    59
    Tack så mycket.. Skall ta det med dom direkt på måndag..

    /Henke

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    De bytte VF hjulgivare på min. Kablaget var restat så det byttes inte. Jag fick ESP ur funktion när jag passerade 180. Det var "tagghjulet" som givaren räknar pulser på som hade släppt från drivknuten.

    När de började trassla med mitt bekymmer sade de att 9-3 hade kablagefel. Därför "gissade" de detsamma på min....

    Nästa drivknut högg. Efter ytterligare ett byte av drivknut så går det numera bra.

    Ditt bekymmer borde du ha på goodwill med lite strid.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    59
    Kommer rätt bra överens med dom så det skall nog lösa sig.. Men man blir lite putt när dom inte gör något åt det med en gång när dom troligtvis redan vet vad problemet är.. Får se vad dom säger när jag tar kontakt med dom..

    /Henke

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •