Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Check Engine och felkod lambda på 9-3SS

  1. #1
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 819
    Medlem#
    4458

    Check Engine och felkod lambda på 9-3SS

    Min 9-3SS har fått upp en Check Engine. Vid utläsning av felkod säger den "P0138 O2 Sensor Circuit High Voltage". Det måste ju vara lamdasonden det gäller. Men vad kan vara ett troligt fel? Fel på lamdan? Någon som haft något liknande eller vet något om det?

    Nollställer man felkoden så kommer den tillbaka igen. Lite olika hur lång tid det tar. Har ingen järnkoll på det, men verkar vara allt mellan några timmar och ett antal dagar innan den återkommer.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 819
    Medlem#
    4458

    Re: Check Engine och felkod lambda på 9-3SS

    Problemet är troligen fixat. Jag tog bilen till Stemeck i Uddevalla (samma hus som Speedparts) och lät Stefan titta på det. Allt tydde på att det faktiskt var lambdan (bakre) som var kass. Stefan litade inte riktigt på s.k. universallambda då det varit en del problem med såna. Förslaget var att kolla med SDCC då dom borde ha även såna grejor.

    Eftersom jag befann mig i Uddevalla så var det ju inte lång väg att kvista över till SDCC i Trollhättan. Dom hade mycket riktigt lambda. Och en massa andra roliga grejor! Jag åkte därifrån nästan 5000kr fattigare. Men då hade jag även med mig Aerosidokjolar till SS:n.

    Jag vara tillbaka hos Stefan och fick monterat lambdan och sedan dess, ca tre veckor sedan, så har lampan varit släckt! Så det var nog lambdan som var problemet.

    Hoppas detta kan hjälpa någon annan!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Check engine lambda? ng900 2,0t -94
    Av Spiff5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 20:40
  2. Check Engine + Felkod
    Av gummigutta i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 17:34
  3. check engine felkod 3
    Av MrGreen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •