Ok, du verkar säker på din sak. Någon annan som kan instämma?
Men hur ser man det? är det kjolarna som skiljer sig? något annat
Men det är väl bara att utläsa av bilens chassinummer (VIN)?
http://www.autohausaz.com/saab-auto-...n-numbers.html
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Aeron fick Viggenpaketet -01.Ursprungligen postat av PaleRider
Dock ej vingen och antennen.
9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps
Hajfenan var ny för M-01Ursprungligen postat av Marcus J
Däremot VIN säger ju allt.
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
Du har en 2001:a.
Innehav
900 Aero 1989
Volvo V40 2,0T Sport 2001
Verkar vara 01 som sagt, konstigt att det står 00 i vägverkets register.
Har en 1a som 10e siffra i mitt chassi/vin nummer så det är väl bekräftat enligt mig.
Tack för hjälpen!!!
Inte alls konstigtUrsprungligen postat av PaleRider
Hade en likadan fast 02:a men i VV:s uppgifter stod det 01...
Fabrikat: SAAB 9-3 AERO 5D
Färg: BLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2001 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2006-10-05
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik 2001-11-28
Tillfällig registrering: Nej Import: Nej
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2001-10
Producentansvarig: 556258-8912
I trafik första gången i Sverige: 2001-11-28
Hur jag vet det var en 02:a?
Köpte den som sagt ny och den hade turbo "stansat" i skinnet i stolarna och hastighetsmätaren gick till 260KM/H m.m.
9-3 Aero SC Hirsch Griffin TX TTiD MapTun 2009
9-3 Aero SS Facelifted 2.0T BP Mackan 2003
AUDI A6 ALLROAD 2013
saab tillverkar ju nästa års bilmodeller andra halvan av året innan och får enligt vtr inte sätta det året som årsmodell så därför blir den ett år äldre enligt vtr. där har ni lösningen!
ALLT UTAN TURBO SUGER!! 9000 cse 2.3t-94
Nja, ni har delvis rätt.
Det finns 9-3 Aero med Viggen-paketet original på bilar tillverkade i maj och juni år 2000. Dessa tillhör fordonsår 2000 samt årsmodell 2000 (men egentligen 2001). (Detta har varit uppe i tidigare trådar, då det finns 9-3 SportSedaner tillverkade Q2 2002).
När bilen togs i bruk har endast betydelse för garantiåtaganden, inte årsmodell.
Det har väll lite och göra med att dem byter årsmodeller redan i okt-nov
Tex Micke turbos 9-3:a den är tillverkad -01 men årsmodell -02
årsmodell och tillverknings år är inte samma sak?
Vägverken bryr sig om när bilen är tillverkad?
Bara någon jag tänkte på
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
Dessa är isåfall förseriebilar, därmed så kan de vara nästa årsmodell fast de är tillverkade tidigare än 1/7.Ursprungligen postat av turbo4ever
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Årsmodell och tillverkningsår är INTE samma sak nej.Ursprungligen postat av kwansa
Vägverket bryr sig bara om när den är tillverkad då årsmodellsbegreppet togs bort vid årsskiftet 1999-2000 har jag för mig.
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Ursprungligen postat av sportsedan
Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "
Och i stället har bl.a. Saab och Volvo infört begreppet "modellår" , så att en bil tillverkad i december -00 och tagen i trafik 2000-12-30 är enligt Vägverket en -00:a och tillverkaren och handlaren kallar den för modellår -01 när du köper den ny.
Men inte när du sedan vill byta in bilen hos handlaren igen, då är den en -00:a igen, och således inte värd riktigt lika mycket som en bil tillverkad samma dag men tagen i trafik 2001-01-03. Allt enligt Vägverkets papper... Smart va?
All makt åt Thengil!